Występują:
Barbara Tritt - sopran
Aleksandra Bałachowska-Jagusz - sopran
Yana Hudzovska - sopran
Bartosz Gorzkowski - tenor
Damian Suchożebrski - bas
Przy fortepianie - Michał Landowski
Prowadzenie - Robert Bałachowski
Posłuchajmy, jak brzmią niezwykłe głosy w wyjątkowej scenerii:
-----
Barbara Tritt – sopran
Absolwentka Akademii Muzycznej w Poznaniu i Bydgoszczy na wydziale Wokalno-Aktorskim i Instrumentalnym – specjalizacja flet oraz absolwentka a obecnie pedagog w Prywatnym Policealnym Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu. W roku 2006/2007 studentka Opera Studio w Rzymie pod kierunkiem Renaty Scotto.
Jako wokalistka prowadzi szeroką działalność koncertową. Ma w swoim dorobku posiada liczne wykonania partii solowej w dziełach kantatowo-oratoryjnych. Brała udział w wielu produkcjach operowych takich jak: L’elisir d’amore G.Donizettiego Opera Nova w Bydgoszczy, The Fairy Queen H.Purcella Operze na Zamku w Szczecinie, Teatr Wielki im.S.Moniuszki w Poznaniu, Dido&Aeneas H.Purcella Teatr Baj Pomorski w Toruniu, Teatr Wielki im.S.Moniuszki w Poznaniu oraz La nozze di Figaro i Cosi fan tutte pod kierownictwem Claudia Desderiego (projekt studencki Akademii Muzycznej
w Gdańsku). W swoim dorobku koncertowym ma liczne recitale solowe w Polsce i za granicą /m.in. Szwajcaria, Portugalia/ Koncertowała z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii opolskiej, poznańskiej, rzeszowskiej, szczecińskiej, gorzowskiej, Amadeus Chamber Orchestra Agnieszki Duczmal, orkiestry gliwickiej oraz Sinfonietty Polonia. Występowała na wielu Ogólnopolskich i Międzynarodowych Festiwalach m.in.w Trzęsaczu, Leżajsku, Kórniku, Wronkach. W latach 2014-2016 występowała w projekcie LA VOCE DI SOPRANO – koncert 3 sopranów. W roku 2018 występowała jako solistka razem z Andrzejem Lampertem podczas Gali Sylwestrowej oraz Koncertów Noworocznych w Filharmonii Poznańskiej. Na przełomie 2019/2020 roku brała udział w trzytygodniowej trasie koncertowej w Chinach jako solistka projektu Wiedeńskiej Gali z agencją PRO MUSICA z Wrocławia.
Jako wokalistka specjalizuje się także w wykonawstwie muzyki współczesnej wykonując partie solowe w dziełach sakralnych oraz cykle pieśni, współpracuje z wieloma kompozytorami. W 2016 roku otrzymała stopień doktora wokalistyki, a jej praca doktorska i płyta w całości poświęcone były polskim pieśniom XX i XX wieku.
Jako pedagog zdobywała doświadczenie zarówno w dziedzinie wokalistki, jak i chóralistyki. Od 2005r. pracuje jako wykładowca przedmiotów emisja głosu, kameralistyka wokalna, metodyka misji głosu m.in. w Prywatnym Policealnym Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu, a od 2019 roku jest dyrektorem tej placówki. Jest także kierownikiem kursu VOCALART JUNIOR skierowanego dla dzieci i młodzieży o profilu śpiewu rozrywkowego. Powołała także nowy kierunek w Studium: Jazz, musical i piosenka estradowa.
Była wykładowcą Akademii Sztuki w Szczecinie oraz na Podyplomowych Studiach Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od 2011r. do 2016 r. pracowała także jako asystent na Akademii Muzycznej w Poznaniu. W latach 2015-2019 roku prowadziła swoje Studium Wokalne działające w Ognisku Muzycznym Szkoły im.W.Lutosławskiego w Stargardzie. W czerwcu 2013 została Prezesem Towarzystwa Muzycznego Schola Cantorum Posnaniensis zajmującego się działalnością artystyczną oraz edukacyjną. Jest twórcą i wykładowcą Warsztatów Artystycznych ARTCAMP dla dzieci i młodzieży. Koordynuje także liczne szkolenia z dziedzin emisji głosu oraz kursy trenerskie w Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego VOCALART. Współpracuje z wieloma instytucjami prowadząc warsztaty i szkolenia dla wokalistów i chórów (Szkoły Muzyczne, Ośrodki Kultury, Śpiewająca Polska).
Yana Hudzovska-Kit – sopran
Skończyła studia licencjackie i magisterskie z wyróżnieniem na Akademii Sztuki w Szczecinie w klasie śpiewu prof. Katarzyny Dondalskiej. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach i warsztatach wokalnych pod okiem wspaniałych śpiewaków i pedagogów : prof. Urszula Kryger, maestro Ewa Podleś, maestro Paul Esswood. W swoim dorobku artystycznym posiada wiele koncertów na scenie Filharmonii Szczecińskiej , Filharmonii Zielonogórskiej, Sali Kameralnej Opery na Zamku , Sali Bogusława , Anny Jagiellonki na Zamku Książąt Pomorskich , Sala Kameralna w 13 MUZ oraz na Ogrodzie Różanym, Filharmonii Olsztyńskiej. Koncertowała w ramach Zamkowych Wieczorów Książęcych. Koncertowała również pod batutą Paula Esswooda, Jerzego Koska, Czesława Grabowskiego, Jacka Kraszewskiego, Piotra Borkowskiego.
Laureatka ogólnopolskich konkursów, zdobyła m.in.:
- I miejsce na Ogólnopolskim Przeglądzie Piosenki Rosyjskiej w Szczecinie(2017),
- Wyróżnienie ta nagroda specjalna Haliny Mickiewiczówny na Konkursie Muzyki Słowiańskiej w Katowicach.(2018)
- Wyróżnienie na Konkursie Wokalnym w Drezdenku(2018)
- Wyróżnienie na VIII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Mławie im. Zdzisława Skwary (2019)
- II nagroda ( I nie przyznano) na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz(2019 Kielce)
- Wyróżnienie i nagroda Specjalna im. Haliny Mickiewiczówny na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Bella Voce w Busku-Zdrój (2019)
- III nagrodę na Konkursie Wokalnym w Drezdenku(2019)
- Wyróżnienie i nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie polskiego utworu na Międzynarodowym konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju.
Aleksandra Bałachowska-Jagusz – sopran koloraturowy
Ukończyła II stopień Społecznej Szkoły Muzycznej w Szczecinie, w klasie śpiewu Mirosława Kosińskiego. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w klasie śpiewu ad. dr hab. Iwony Hossy. 6 maja 2014 roku zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu partią Rosiny w „Cyruliku sewilskim”, w spektaklu studenckim, pod kierownictwem muzycznym Przemysława Neumanna. Dzień później, także po raz pierwszy, zaśpiewała partię sopranową w dziele Carla Orffa „Carmina Burana”, obok Jerzego Mechlińskiego pod dyrekcją Warcisława Kunca. W latach 2014-2016 współpracowała z Teatrem Wielkim w Poznaniu wykonując partię Ognia i Słowika w operze „Dziecko i czary” M. Ravela, w reżyserii R. A. Brauna, pod dyrekcją Patrycji Pieczary i Grzegorza Wierusa. Od roku 2012 występuje na Letnim Festiwalu w Drezdenku i Krzyżu „Letnie Spotkania Kameralne" oraz na Nadnoteckim Festiwalu Muzycznym „Piękny śpiew”. Wzięła udział w koncercie finałowym w ramach Festiwalu „Wratislavia Cantans” na zakończenie „Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej” pod batutą Przemysława Stanisławskiego. 17 kwietnia 2017 zaśpiewała Świąteczny Koncert Południowy, składający się z arii Bacha, Heandla, Mozarta i Kurpińskiego, który odbył się w sali Bogusława na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, przy akompaniamencie Iriny Palivody.
Półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego "Geatano Zinetti 2017" w Veronie. Finalistka IV Międzynarodowego Konkursu Wokalistyki Sakralnej w Katowicach w roku 2021 i zdobywczyni trzech dodatkowych nagród: wyróżnienie Imienia Maestry Anny Kościelniak, za najlepsze wykonanie utworu sakralnego, Prof. dra hab. Andrzeja Chorosińskiego -UMFC Warszawa oraz Dyrektora Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy - Macieja Puto.
Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich, prowadzonych m. in. przez Ingrid Kremling – Domański, Olgę Pasiecznik, Urszulę Kryger, Izabelę Kłosińską, Adama Kruszewskiego, Jarosława Bręka i Wojciecha Maciejowskiego.
Basrtosz Gorzkowski – tenor
Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu solowego śp. prof. Tomasza Zagórskiego oraz prof. Wojciecha Maciejowskiego. Ukończył również studia z reżyserii dźwięku na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Laureat III miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Romualda Tesarowicza w Teatrze Wielkim w Łodzi. Otrzymał także wyróżnienie i nagrodę specjalną za interpretację utworu barokowego na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina we Vrablach. Jako solista i kameralista występował na wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych, m. in. MA Festival Brugge, Opera Rara Festival, Festiwal Bachowski w Świdnicy, Bad Hersfelder Festspiele, Rossini in Wildbad: Belcanto Opera Festival, Musica Sacromontana. Współpracuje z zespołem muzyki dawnej Capella Cracoviensis, z którym wykonuje liczne dzieła oratoryjno-kantatowe oraz operowe. Występował na deskach Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie, Concertgebouw Brugge, Teatru Muzycznego w Poznaniu, Filharmonii Opolskiej im. J. Elsnera oraz Filharmonii Narodowej w Warszawie. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas wielu mistrzowskich kursów wokalnych m. in. U prof. E. Blahovej, prof. I. Kłosińskiej, prof. J. Rappe oraz prof. R. Karczykowskiego. Jest solistą Męskiego Kameralnego Zespołu Śpiewu Cerkiewnego Partes, z którym koncertuje w kraju i za granicą, m. in. w Estonii, Serbii, Ukrainie, czy na Słowacji. W jego dorobku znajdują się również nagrania fonograficzne, tj. opera „Faniska” L. Cherubiniego, „W kręgu polskiej pieśni XIX/XX wieku”, „Anothen”, „Tropos” oraz „Sporos”.
Damian Suchożebrski - bas
Urodził się w 1992 roku. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Poznaniu (wydziały edukacji muzycznej oraz wokalno-aktorski w klasie prof. Andrzeja Ogórkiewicza) oraz Prywatnego Policealnego Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu w klasie prof. Jadwigi Gałęskiej-Tritt. W 2017 roku był stypendystą Asheville Lyric Opera Young Artist Program w USA, gdzie kształcił się pod okiem Jona i Elisabeth Truittów. Swoje umiejętności wokalne doskonalił pod okiem m.in. Ingrid Kremling, Ewy Iżykowskiej, Marka Rzepki, Eytana Pessena, Evy Blahovej, Heleny Zubanovich. Występował jako Eneasz w op. „Dydona i Eneasz” H. Purcella pod dyr. Paula Esswooda (Teatr Wielki Poznań), Figaro w op. „Wesele Figara” W. A. Mozarta (Filharmonia Opolska), Grimbald w op. „Król Artur” H. Purcella - dyr. Andrew Lawrence King, Nikita w op. “Zamek na Czorsztynie” K. Kurpińskiego oraz w operze “Dziecko i czary” M. Ravela (Teart Wielki Poznań). Ma na swoim koncie wykonanie kilku dzieł kantatowo-oratoryjnych, w tym Stabat Mater G. Rossiniego w ramach Svatováclavský hudební festival 2017 w Ostravie, Czechy, pod batutą Paolo Gatto. Na stałe współpracuje z Towarzystwem Muzycznym Schola Cantorum Posnaniensis oraz zespołem I Cantanti Ensemble.
Michał Landowski - pianista, kameralista
Absolwent Akademii Sztuki w Szczecinie w klasie fortepianu prof. dr hab. Bogusława Rottermunda (studia I stopnia) jest laureatem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych m. in. w Suwałkach, Wiedniu oraz we Włoszech, gdzie w ubiegłym roku otrzymał I nagrodę w kategorii solowej oraz II nagrody w kategorii zespołów kameralnych na VIII Europejskim Konkursie Muzycznym w Filadelfii. Jako pianista-akompaniator otrzymał także wyróżnienie na III Międzynarodowym Konkursie Instrumentalistów w Łobzie. Michał Landowski występował z recitalami na wielu festiwalach, m.in. na XVIII Festiwalu Muzyka w Sandomierzu, na festiwalu „Mistrz i uczeń” w Wilanowie, na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku oraz dwukrotnie na festiwalu Wieczory Chopinowskie na Okólniku w Warszawie. Artysta współpracuje na stałe z Chórem Uniwersytetu Szczecińskiego. Koncertował ze znakomitymi muzykami, takimi jak np. Wojciech Mrozek, z Orkiestrą Filharmonii w Równem, a także z solistami szczecińskiej Opery na Zamku w Szczecinie oraz Opery Wrocławskiej. Michał Landowski dwukrotnie otrzymywał Stypendium Artystyczne Miasta Szczecina oraz Stypendium Rektora Akademii Sztuki w Szczecinie. Jest też laureatem XIII edycji Stypendiów Naukowych Miasta Szczecina.
Napisz komentarz
Komentarze