Z tego powodu kilkadziesiąt minut przed wyznaczonym czasem władze Gryfina wyznaczyły konferencję prasową (pierwszą w tej kadencji – sic!). Nie mogliśmy w niej uczestniczyć, więc dostaliśmy stanowisko od Beaty Blejsz, skarbnik gminy Gryfino. Poniżej przesłany komunikat dotyczący Vat-u od nabrzeża:
SUKCES BURMISTRZA MIECZYSŁAWA SAWARYNA – VAT OD NABRZEŻA OBRONIONY
W wyniku przeprowadzonej przez Urząd Marszałkowski w dniach 4-7.11.2014r., kontroli na zakończenie realizacji projektu pn. „Budowa nabrzeża do obsługi jednostek pasażerskich oraz turystyki żeglarskiej na prawym brzegu rzeki Odry Wschodniej km 717,5-718,6. Nabrzeże pasażerskie - północne” w ramach umowy UDA-RPZP.06.01.01-32-002/10-00, Gmina Gryfino została wezwana w dniu 13.07.2015r. do zwrotu podatku VAT wraz z odsetkami w kwocie 1.500.000,00 jako kosztu niekwalifikowanego w projekcie, co w konsekwencji doprowadziło do wszczęcia postępowania administracyjnego.
Po przeprowadzonej analizie całego materiału będącego podstawą zwrotu środków, Burmistrz podjął szereg działań mających na celu doprowadzenie do umorzenia postępowania. Z uwagi na zawiły charakter sprawy postępowanie było przedłużane przez Zarząd Województwa i trwało 4 miesiące. W tym czasie Burmistrz podjął decyzje o unieważnieniu umów zawartych przez ówczesnego Dyrektora OSiR, korekcie faktur VAT oraz korekcie deklaracji VAT-7 oraz zwrocie nienależnie pobranych środków z tytułu wynajmu lokali.Podjęto również decyzję o zawarciu z kontrahentami umów użyczenia na korzystanie z lokali biurowych, zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, zapisanym w projekcie. Po przedłożeniu do Urzędu Marszałkowskiego skorygowanych dokumentów oraz udzieleniu ustnych wyjaśnień, Zarząd Województwa w dniu 25 listopada 2015r. umorzył w całości postępowanie administracyjne wszczęte z urzędu wobec Beneficjenta - Gminy Gryfino w przedmiocie zwrotu środków otrzymanych z EFRR w ramach RPO WZ na lata 2007-2013 na podstawie umowy o dofinansowanie UDA-RPZP.06.01.01-32-002/10-00.













Napisz komentarz
Komentarze