Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 2 maja 2024 17:40
Reklama
Reklama

Wypadki na przejściach w Gryfinie. Nowe przepisy poprawiają bezpieczeństwo i działają na kierowców?

W kilku ostatnich latach było mnóstwo wypadków w Gryfinie właśnie dla przejściach dla pieszych. Zdarzały się też podobne w Cedyni czy Chojnie. Od kilku miesięcy kierowcy muszą bardzo uważać, dojeżdżając do przejścia dla pieszych. Czy te przepisy sprawiły, że liczba tragicznych wypadków spadła?
Wypadki na przejściach w Gryfinie. Nowe przepisy poprawiają bezpieczeństwo i działają na kierowców?
Wypadek z udziałem pieszego w Gryfinie.

Autor: igryfino (arch.)

To był 15 listopada. Jedną z ulic Częstochowy jechało BMW. Policja twierdzi, że za szybko. Przejechał przez skrzyżowanie na czerwonym świetle i wjechał w pieszych. 47-letni mężczyzna przechodzący przez jezdnię w stanie krytycznym został zabrany do szpitala. „Mężczyzna siedzący za kierownicą bmw uciekł z miejsca wypadku. Jednak około 200 metrów dalej spowodował kolizję, w wyniku której musiał zatrzymać auto z powodu poważnych uszkodzeń. Policjanci zatrzymali 47-letniego mieszkańca Częstochowy, który miał zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych” – informuje policja.

Co jakiś czas mundurowi donoszą o wypadkach z udziałem pieszych. Do wielu dochodzi na „zebrach”. Za każdym razem policja przypomina o zmianie przepisów. Od 1 czerwca każdy kierowca zbliżający się do przejścia dla pieszych musi zmniejszyć prędkość. Ma tak się stać, kiedy ktoś zbliża się do „zebry”.

Czy te rozwiązania działają? Okazuje się, że tak. Według policyjnych danych przytoczonych przez portal BRD24.pl od stycznia do października było mniej takich zdarzeń niż w latach poprzednich. „W tym roku (od stycznia do października) kierowcy nieustępujący pierwszeństwa pieszym na pasach spowodowali o 20 proc. mniej wypadków w stosunku tego samego okresu w  roku 2020 oraz o ponad 30 proc. mniej w stosunku do roku 2019” – czytamy.

Liczba wypadków spowodowanych przez kierowców, w których poszkodowani zostali piesi w 2019 r. wyniosła 2077. Rok później było to 1791, a obecnie 1439. Podane liczby odnoszą się do tylko 10 miesięcy. Różnica jest także w kwestii ofiar śmiertelnych. W 2019 r. było ich 139, następnie 130, a obecnie 81.

„Liczba rannych w wypadkach spowodowanych przez kierowców nieustępujących pierwszeństwa na pasach też spadła. Od stycznia do października tego roku spadła o 19 proc. w porównaniu z tym okresem roku 2020 i o 30 proc. przyrównując do takiego okresu w roku bez zaburzonej mobilności, czyli 2019” – informuje portal. Ta zaburzona mobilność to efekt pandemii, kiedy generalnie, w 2020, spadło natężenie ruchu na drogach.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
licznik 20.11.2021 21:13
Tusku i po co tak gnasz jeszcze nam się zabijesz i wielu się ucieszy

Lik 20.11.2021 15:52
Powiem tylko tak przejścia dla pieszych w Gryfinie zobaczcie gdzie są ? W najbardziej niebezpiecznych miejscach chociaż na szczecińskiej gdzie skręca się w lewo z pierwszeństwem ile razy widziałem żeby ktoś potrącił pieszego. Tak naprawdę nie widać nie raz jak ludzie są poubierani na czarno bez odblasków. Poza tym przejścia powinny być oświetlone czemu gmina nie zapewni tego ? Przecież kurna to dla bezpieczeństwa ma być !!!!!!! Debilizm

Mirek 20.11.2021 16:22
Gdzieś przejścia muszą być przecież. Kilka jest faktycznie nie w tym miejscu. ALe najważniejsze jest doświetlenie

mapa zagrozeń 20.11.2021 15:36
Internetowa mapa to oczko w głowie policji, bo mieszkańcy sami zgłaszają do niej sprawy, które uważają za wymagające reakcji funkcjonariuszy.

po prostu 20.11.2021 14:48
W Gryfinie przejścia są fatalnie oświetlone.

eM 20.11.2021 11:31
W Gryfinie szczególnie dużo wypadków na przejściach dla pieszych i to sa fakty.

*** 20.11.2021 09:13
Komentarz zablokowany

Leon 19.11.2021 21:59
Za krótki czas by coś konkretnego stwierdzić.

kod 19.11.2021 22:59
Racja!

DZIURY W PARKU MIEJSKIM NA JEZDNI 19.11.2021 19:49
To przykładem może być wyjscie z alejki w kierunku pezejścia obok telekomunikacji, tam jest potęzny ubytek w jezdni, gdzie moż a suę przewrócić na jezdni trzdba to załatać dla bezpieczeństwa pieszych niedaleko powstającej toalety...tak samo dalej jest przed placem zabaw kolwjny ubytek, skoro jest strefa zamieszkania piesi mają pierwszeństwo to jeszcze potrzeba załatać dziury by się nie wywalali, przecież wieczorem też tam chodzą...Jaki czas reakcji na usunięcie potrze ??

no 19.11.2021 18:44
Faktycznie ostatnio nic nie działo się na pasach

Sw Pieter 19.11.2021 19:59
Nie ma Bronka i jest ok.Kumasz cycu

do 19.59 19.11.2021 20:20
Nie będzie ciebie - i świat odetchnie. Oby jak najszybciej, bydlaku

ajakże 19.11.2021 20:35
Rt z 19.59 i 20.20 jesteście siebie warci.

*** *** 19.11.2021 18:30
Komentarz zablokowany

kiero 19.11.2021 18:27
Czy ja wiem?!

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama