Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 14 grudnia 2025 16:39
Reklama
Reklama

Lidl kontra Biedronka i Dino. Gdzie najczęściej robimy zakupy?

Częściej wybieramy markety niemieckiej marki czy raczej placówki portugalskiej firmy? Wiemy, jakie sklepy cieszą się w Polsce największą popularnością. I nie chodzi wyłącznie o dyskonty.
Lidl kontra Biedronka i Dino. Gdzie najczęściej robimy zakupy?

Autor: iStock

Te dane zostały ujawnione w siódmej edycji rankingu Listonic. Z raportu wynika, że najpopularniejszą siecią sklepów spożywczych w Polsce jest Lidl, który ma 27 proc. udziału wśród badanych list zakupów. To już trzecie z rzędu zwycięstwo tej niemieckiej marki.

Na drugim miejscu jest jej największy konkurent, czyli Biedronka, z wynikiem 25,31 proc. Na trzeciej pozycji znajduje się Auchan (9,88 proc.).

Eksperci nie ograniczyli się jedynie do analizy dotyczącej większych i wielkich sklepów. Przyjrzeli się także rynkowi mniejszych placówek. I mieli do tego dobry powód, bo jak podaje serwis wiadomoscihandlowe.pl – rok 2021 był czasem ich dynamicznego rozwoju. Wpływ na to miało rozbudowywanie się obrzeży większych miast. Dodatkowo klienci często wolą zrobić mniejsze, szybsze zakupy w mniejszych powierzchniowo sklepach, niż jechać do hipermarketu albo dyskontu.

W tej kategorii najpopularniejsza okazała się polska sieć Dino (3,15 proc), wyprzedzając Żabkę (2,85 proc.), Stokrotkę (1,69 proc.) i Lewiatana (1,59 proc.).

„Wskutek pandemii i obowiązujących w handlu ograniczeń konsumenci zmienili sposób dokonywania zakupów i starali się spędzać na zakupach mniej czasu. W efekcie kosmetyki często kupowane były w dyskontach, na czym straciły sklepy specjalistyczne takie jak drogerie. W 2021 roku sytuacja ta jednak zmieniła się i drogerie zyskały na znaczeniu – ich popularność na tle innych kategorii wyniosła aż 13.64 proc., co stanowi wzrost o 3.31 p.p. względem roku 2020” – podają wiadomoscihandlowe.pl. I dodają, że 61 proc. Polaków kupuje kosmetyki w drogeriach. Z raportu wynika, że najczęściej wybierają sieć Rossmann (92,6 proc.). Na drugiej pozycji jest marka Hebe (4,34 proc.), a trzecie miejsce należy do Super-Pharm (2,19 proc.).

Z kolei w kategorii dom i ogród zwycięzcą jest IKEA (35 proc.), wyprzedzając Castoramę (23,43 proc.) i Leroy Merlin (17,87 proc.).

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Bocian 24.03.2022 10:01
Żabka to najgorsze i najdroższe dziadostwo!!

osiedlowiec 24.03.2022 18:53
Akurat Żabka to mój ulubiony sklep

Zryty 23.03.2022 18:32
Nie ma fajnych promek na alko w Lidlu byłem dziś i nic ciekawego może talisker ale ch*"w@ cena

LdilL 23.03.2022 19:33
Wpadaj zryty qłin mamrot jest w dobrej cenie

Zryty 23.03.2022 20:00
Przecież napisalem już byłem tyle że na bramie *** z taką obsługą 8 minut musiałem czekać aż ktoś mi wiek zaakceptuje mimo iż więcej było pracowników na sklepie niż Klientów ale na łużyckiej chyba to samo

Fikoł 23.03.2022 20:18
Nie fikaj zryty bo już raz fiknąles a możesz jeszcze raz fiknąć

Knagulec 23.03.2022 18:18
Knaga kiju *** *** z biedry z ziomalem

nieJa 23.03.2022 15:07
a ja kupuję w netto .na kwadracie mam ozimka ,farmera,pieczywo rwszta w delikatesach (bo tanio).gdzie lidl i biedra.

Mnieszko 23.03.2022 14:22
Zakupy robie wyłącznie w Akwarium albo u Mazurkowej.

Ha Ha 23.03.2022 14:19
w lidlu te kasy automatyczne w porownaniu z tymi z biedry to dramat. najlepsze samoobslugowe sa w Decathlon wrzucasz towar i samo wyszukuje liczy. a tu zly kod prosze rozerwac opakowanie wpisac ilosc bla bla bla... nowoczesnosc

protest 23.03.2022 15:23
Decathlon, Auchan, Liroy Merlin sieci do których nie chodzę nawet się wys...ć.

Ha Ha 24.03.2022 07:24
Komentarz zablokowany

brutto 23.03.2022 14:11
Lidl jest drogi. (Lidlowe ceny)

qwerty 23.03.2022 14:00
najtaniej jest w czepinie.... jeden sklep zero konkurencji mozna ustalac ceny z kosmosu....czy ktos by sie odwazyl otworzyc drugi sklep? Sklep generuje ogromne dochody... przejazdowka a bulka kosztuje tam 1,30 zł

Dama 23.03.2022 16:37
Bułkę to przez bibułkę a c....to gola lapa

Klient 23.03.2022 13:44
Nie lubię tego bałaganu w Biedronce . Wolę Lidl i niemiecki porządek...Przyjemniej .

wiem 23.03.2022 13:48
Są Biedronki gdzie bałagan i są Biedronki gdzie jest porządek. To zależy od kierowniczki i personelu.

klientka 23.03.2022 12:46
Kupuje się tam gdzie danych produkt można kupić taniej. Zwłaszcza teraz jak szaleje drożyzna

Jadwiga 23.03.2022 13:41
Prawda, dawny produkt w różnych cenach może mieć różną cenę. Trzeba też patrzeć na promocje.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: kasa misiu kasaTreść komentarza: 120 tysięcy dla Zenka? Polsat chyba kompletnie odleciał! Na tle Stinga to jest żart, ale wciąż to jest olbrzymia kwota za kilkanaście minut śpiewania do playbacku. Widać, że Polsat stawia na masowego, najmniej wymagającego widza i tanie rozrywki. Szkoda, bo mieli tam Beata Kozidrak i Edytę Górniak, a na billboardach i tak będzie Zenek.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 15:25Źródło komentarza: Telewizyjna rywalizacja sylwestrowa. Kto stawia na Stinga, a kto na wykonawców disco poloAutor komentarza: gośćTreść komentarza: Trzeba było dostawić jeszcze kilka rzędów krzeseł bliżej sceny. Niepotrzebna dziura.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 15:17Źródło komentarza: Nauczyciele na scenie! Jubileusz z pompą i kabaretowym humoremAutor komentarza: bankowiecTreść komentarza: Absolutnie tak! Czesi, Węgrzy, Ukraińcy – wszyscy mają swoje znaki. Polska, jako lider regionu, po prostu musi mieć symbol. Znak graficzny to podstawa identyfikacji wizualnej waluty. Ktoś, kto uważa, że to jest niepotrzebne, nie rozumie znaczenia brandingu w dzisiejszym świecie. Jestem za szybką implementacją.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 15:09Źródło komentarza: Ciekawostka: Złotówka ma mieć nowe oznaczenie. Niczym dolarAutor komentarza: A. ŻmijewskiTreść komentarza: Zasadniczo to stacje benzynowe czy apteki pyr pyr nie powinny mieć ustawowej możliwości sprzedawania alkoholu czy papierosów, peawda pyr pyr? No tak na logikę pyr pyrData dodania komentarza: 14.12.2025, 15:08Źródło komentarza: Alkohol na stacjach paliw ma być ukryty. Zakaz sprzedaży nie rozwiąże problemu pijanych kierowców
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama