Raport
z organizacji i przebiegu imprezy
Westpomeranian Greenfield 2015
1 października 2015 roku
W dniu 1 października 2015 roku na polu golfowym Modry Las w Choszcznie odbyła się impreza Westpomeranian Greenfield 2015. W jej skład wchodziła konferencja Potencjał Inwestycyjny Pomorza Zachodniego na temat korzyści płynących z lokalizacji inwestycji na terenie Województwa Zachodniopomorskiego. Uczestników powitali Panowie Roman Dziduch – Wiceprezes Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, Robert Zborowski – dyrektor Agencji Nieruchomości Rolnych w Szczecinie oraz Jacek Wójcikowski – dyrektor Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera w Szczecinie. Naświetlili ogólne uwarunkowania inwestowania na Pomorzu Zachodnim i w podstrefach ekonomicznych w województwie Zachodniopomorskim. W konferencji uczestniczyło ponad 100 osób z kraju i zagranicy: przedstawiciele biznesu, samorządów i władz lokalnych.
Głównym celem przedsięwzięcia było przeprowadzenie działań promocyjnych i wizerunkowych regionu Zachodniopomorskiego, a w konsekwencji zintensyfikowanie pozyskiwania nowych inwestorów.
Imprezę patronatem objęli: Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego, Polsko-Skandynawska Izba Gospodarcza oraz Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza, TVP 3 Szczecin, Kurier Szczeciński, Nowe 7 Dni Gryfina, portal internetowy iGryfino.
Partnerami imprezy byli: Gmina Dębno, Gmina Łobez, Gmina Wolin, Port Szczecin – Świnoujście, Spec Bau Polska, Spec Bruk, PUP Gotech, Get Ride, Stowarzyszenie Gmin Euroregionu Pomerania, Zet 7, Pole Golfowe Modry Las.
W ramach tegorocznej edycji oprócz działań o charakterze promocyjnym, odbył się również panel ekspercki, którego celem było wypracowanie modelowego mechanizmu wspólnej realizacji przez samorządy regionu promocji inwestycyjnej w wymiarze międzynarodowym oraz przedstawienie możliwości pozyskania środków z Unii Europejskiej dla przedsiębiorców.
Konferencji towarzyszyły akademia golfa i turniej golfowy. We wszystkich aranżacjach imprezy uczestniczyło ponad 100 gości. Pierwszą grupę stanowili golfiści uczestniczący w turnieju golfowym na mistrzowskim polu golfowym. Do turnieju przystąpiło blisko 50 zawodników z kraju i zagranicy. Każdy z nich otrzymał pakiet materiałów promocyjnych informujących o regionie. Golfiści to w znakomitej większości przedstawiciele biznesu, inwestorzy. Jednocześnie są to osoby, które mają bardzo rozległe kontakty zawodowe. Na szczególną uwagę zasługuje obecność Jacka Sochy – byłego ministra skarbu, a obecnie wiceprezesa Price Waterhouse Coopers Polska.
Drugą, niemniej ważną grupę gości stanowiły osoby nie grające w golfa. Reprezentowali oni przede wszystkim społeczność lokalną. Obecni byli przedstawiciele władz, przedsiębiorców, pracownicy wielu urzędów i zakładów pracy. W atmosferze imprez golfowych niewątpliwie zbudowano nowoczesny obraz regionu oraz przyjazny klimat dla potencjalnych inwestorów i ich rodzin.
Podczas imprezy i turnieju wyeksponowano wielkoformatowe materiały promocyjne w postaci: banerów i roll-upów. Wręczono pakiety promocyjne wszystkim uczestnikom. Zawierały one materiały informacyjne.
Golf odgrywa niebagatelną rolę w nawiązywaniu kontaktów biznesowych na całym świecie. W wielu regionach takich jak USA czy Azja stanowi on jeden z najważniejszych i nieodłącznych elementów tych kontaktów. Mamy przekonanie, że tegoroczna edycja Westpomeranian Greenfield 2015 przyniosła oczekiwane efekty i wpisze się na stałe w kalendarz najważniejszych imprez promocyjnych regionu.
Maciej Szabałkin
Właściciel firmy SZABALKIN.com

















Napisz komentarz
Komentarze