Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 28 kwietnia 2024 09:52
Reklama
News will be here
Reklama

Lidl kontra Biedronka. Zyski dla nas klientów?

Po cenach w tych sklepach widać, że sklepy ze sobą ostro konkurują. Na razie dla nas klientów oznacza to promocje wielu towarów. Wystarczy obserwować gazetki w internecie lub pójść bezpośrednio do sklepu. Mamy nową odsłona walki o klienta. Sieć sklepów Lidl pozwała swojego największego konkurenta – Biedronkę. Co to dalej oznacza?
Lidl kontra Biedronka. Zyski dla nas klientów?
Biedronki w naszym powiecie są prawie w każdej gminie. Jest też Lidl.

Autor: iStock

Na platformie X jeden z jej użytkowników pokazał zdjęcie ceny z Biedronki. 10 jaj ściółkowych M Moja Kura kosztuje 2,99 zł. To dziś szokująca stawka.  

To nie wszystko, bo Wirtualna Polska znalazła w sklepach jeszcze niższe ceny: za to samo opakowanie w promocji trzeba było zapłacić 2,49 zł, czyli niecałe 25 groszy za sztukę.

– To szokujące – powiedziała wp.pl ekonomista Rafał Mundry. A w serwisie X  zastanawia się, czy to wynik rywalizacji Biedronki z Lidlem. 

Przypomnijmy zatem...

Od kilku tygodnie Biedronka przekonuje klientów, że jest najtańszym sklepem w Polsce. Robi to reklamami w radiu, telewizji i w internecie. 

Starcie weszło na nowy poziom, gdy Jeronimo Martins zaczęło stosować reklamę porównawczą. Właściciel Biedronek zestawiał ceny oferowanych przez siebie produktów z towarami z Lidla. I robił to, wysyłając klientom sms-y.

Na pewno najtańszy?

Kolejna odsłona tego handlowego konfliktu to plakaty na ulicach miast. „Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl” – widnieje na nich duży napis.

To musiało się skończyć twardą odpowiedzią konkurencyjnej sieci. Tyle że Lidl nie poszedł w reklamę, ale do sądu.

„Lidl złożył do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania (chodzi o zajęcie plakatów reklamowych przez komornika), a sąd miał na to przystać. Lidl chce, aby konkurent zaniechał wykorzystywania hasła, które pojawia się na plakatach i paragonach Biedronki oraz usunął skutki popełnienia czynu zabronionego. Od czasu decyzji sądu Lidl ma dwa tygodnie na wniesienie powództwa” – informuje serwis press.pl.

Tego starcia żadna z sieci nie komentuje, ale może chodzić o dokładne wyliczenia, bo ani na plakatach, ani w informacjach prasowych nie wskazała na jakich badaniach się opiera, twierdząc, że od lat jest najtańsza.

Plakaty i komornik

To nie wszystko, bo Biedronka może mieć na głowie jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten przypomina, że podając w reklamie fakt (jak ten o cenach) musi być on poparty dowodami.

– Konsumenci zawsze powinni mieć możliwość zweryfikowania przekazów marketingowych. Jeżeli przedsiębiorca powołuje się na ogólne stwierdzenia, nie podając źródła danych, czy opiera reklamy na porównaniu, nie wskazując, czego ono konkretnie dotyczy, wówczas możemy mieć do czynienia z nieuczciwą reklamą – wyjaśnia Kamila Guzowska z UOKiK. 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Obłąkaniec 27.02.2024 10:51
Widziałem obłąkany lud co po mieście się błąka, otwarty lidl otwarta biedronka

do Obłąkańca 27.02.2024 15:20
Bardzo adekwatny do treści masz nick.

Obłąkaniec 27.02.2024 20:35
do Obłąkańca 27.02.2024 15:20
Bardzo adekwatny do treści masz nick.
Jesteśmy razem nie przejmuj się

zwykle 27.02.2024 10:19
Wolny rynek jest korzystny dla klienta.

A. Żmijewski 27.02.2024 13:45
Zwykle duże konsorcjapyr pyr rywalizując że sobą na zasadniczo wolnym rynku w praktyce likwidują drobną pyr pyr konkurencję i w efekcie monopolizują rynek pyr pyr

Ela 27.02.2024 10:01
Wyczekuję promocji!

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama