Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 16 grudnia 2025 20:34
Reklama
Reklama
Reklama

Załatwiamy sprawy urzędowe przez internet, bo jest łatwiej. Jaka jest jakość obsługi online?

Jesteśmy zadowoleni z jakości obsługi w urzędach. Taką odpowiedź wybrało ponad 60 proc. badanych. Większość spraw wciąż załatwiamy osobiście.
Załatwiamy sprawy urzędowe przez internet, bo jest łatwiej. Jaka jest jakość obsługi online?
Niestety wiele spraw da się załatwić online.

Autor: Canva

W tym roku chociaż raz jakąś sprawę w urzędzie załatwiało 66 proc. respondentów – wynika z sondażu Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS). 

Zdecydowana większość spośród nich – bo aż 89 proc. – robiła to osobiście. 32 proc. przez internet, a 9 proc. telefonicznie. 

Jak uczestnicy badania ocenili jakość obsługi?

  • 61 proc. badanych było z niej zadowolonych,
  • 28 proc. narzekało, że z urzędem musieli kontaktować się kilka razy, 
  • 6 proc. wskazało mnożenie trudności przez urzędników, 
  • 4 proc. było niezadowolonych, bo ich sprawa nie została załatwiona.

Zauważyliśmy, że wiele spraw da się załatwić online

Jak wynika z badania CBOS, większość z nas – 80 proc. – już wie, że dziś wiele spraw urzędowych da się załatwić bez konieczności wychodzenia z domu, czyli przez internet. To zdecydowany wzrost (22 proc.) w porównaniu z badaniem z 2017 roku.

A jak kontaktowaliśmy się z urzędem przez internet?

  • 82 proc. badanych – za pośrednictwem komputera stacjonarnego lub laptopa,
  • 32 proc. – tylu ankietowanych korzystało ze smartfona,
  • 7 proc. – tyle osób wybrało do tego tablet.

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

A. Żmijewski 12.12.2024 08:53
Ale jak przez internet składać pyr pyr skargi zasadne wraz z zażaleniem na treść tych skarg zasadniczo?

:-) 11.12.2024 09:25
W Gryfinie to nawet można pracować online na stanowisku bumistrza

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama