Czym zajmuje się hostessa?
Praca hostessy polega przede wszystkim na promowaniu danego produktu, usługi lub całej firmy. Biorą one udział w różnego rodzaju eventach. Mowa między innymi o targach, konferencjach, prezentacjach, bankietach czy galach. Wachlarz zadań, którymi zajmuje się hostessa może być zróżnicowany i szeroki. Wszystko ustalane jest indywidualnie. Hostessa może odpowiadać za m.in.:
- Powitanie gości,
- Udzielanie podstawowych informacji,
- Rozdawanie ulotek,
- Rozdawanie gadżetów,
- Prezentację produktów,
- Asystowanie podczas gali, konferencji, prezentacji,
- Prowadzenie degustacji produktów,
- Promowanie konkursów.
Hostessy kojarzone są też dość mocno z branżą motoryzacyjną oraz sportową. Podprowadzają zawodników pod taśmę startową w zawodach żużlowych, wręczają sportowcom nagrody, promują sponsorów, prezentują samochody.
Hostessa to znacznie więcej, niż wygląd
To prawda, że pierwszym kryterium przy wyborze hostessy jest miła aparycja, ładny uśmiech. Taka osoba powinna być zadbana i sympatyczna. To jednak nie wystarczy. W parze z urodą powinny iść także inne kompetencje:
- Smukła sylwetka,
- Miłe usposobienie,
- Pozytywne nastawienie,
- Punktualność,
- Łatwość w nawiązywaniu kontaktów,
- Pewność siebie,
- Elastyczność,
- Wysoka kultura osobista,
- Łatwość w uczeniu się,
- Znajomość przynajmniej jednego języka obcego,
- Umiejętność pracy w stresie,
- Umiejętność pracy z ludźmi,
- Umiejętność improwizacji.
Bardzo często firmy, przez które zatrudniana jest hostessa pytają o doświadczenie w pracy z daną branżą. Zdarza się, że modelki mogą pochwalić się znajomością konkretnego zagadnienia, ukończonymi studiami lub kursami w danym zakresie. To cenna wiedza, którą klienci chętnie wykorzystują.
Jak znaleźć pracę?
Hostessy mają dwa wyjścia: albo działać na własną rękę, albo postawić na coś takiego jak agencja hostess. To najczęściej agencja modelek https://essentialmodels.pl/agencja-hostess-wroclaw/ i modeli, która gromadzi ciekawe twarze i osobowości. Jeśli dana osoba decyduje się na samodzielne poszukiwanie zleceń, powinna liczyć się z tym, że nie jest to najłatwiejsze zadanie. Dodatkowo musi ona zadbać o wszystkie aspekty związane ze swoją działalności jak choćby np. przygotowanie odpowiedniej umowy.
Agencja fotomodelek to zdecydowanie lepszy wybór, ponieważ to ona dba o poinformowanie hostessy o dostępnych zleceniach. Eksperci potrafią dobrać klienta do odpowiedniej modelki lub modela. To agencja negocjuje jak najlepsze stawki oraz warunki pracy. Dba także o sprawdzenie klienta i jest gwarantem tego, że hostessa otrzyma wynagrodzenie za wykonaną pracę. Bardzo często też sami klienci zwracają się ku agencjom, mając na uwadze, że te współpracują z zaufanymi i doświadczonymi hostessami.









