Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 grudnia 2025 06:17
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Bilans zysków i strat, czyli wszystko co powinniście wiedzieć o instalacji LPG

Ceny paliw spędzają sen z powiek tym, którzy jeżdżą dużo i często. Benzyna i olej napędowy jeszcze nigdy nie były tak drogie. Nic więc dziwnego, że szukamy tańszej alternatywy. Nie wszyscy są zwolennikami aut elektrycznych, nie wszystkich również stać na taką opcję. Rozwiązaniem idealnym, czyli oszczędnym okazuje się samochód z instalacją LPG. To czysta oszczędność. Niestety, wciąż mało jest samochodów z fabrycznie zamontowanym gazem, a to auta pewniejsze, niż te po przeróbkach. Na co powinniśmy uważać, wybierając używane auta z LPG? Zaraz Wam podpowiemy.
  • 01.06.2022 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Bilans zysków i strat, czyli wszystko co powinniście wiedzieć o instalacji LPG

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Często bywa, że pozafabryczny montaż całej instalacji nie jest wykonany dobrze. Oznacza to zazwyczaj użycie części, których jakość pozostawia wiele do życzenie. To przekłada się na bezpieczeństwo. Takie oszczędności mogą mieć fatalne konsekwencje, zwłaszcza jeśli chodzi o samochody używane Zamość. Najtańsze podzespoły użyte w instalacji bardzo szybko się zużywają i tracą szczelność. Instalację LPG montuje się do układu chłodzenia, a to może prowadzić do przegrzania silnika lub przepalenia uszczelki pod głowicą. Inną sprawą jest damo użytkowanie. Zamontowanie instalacji LPG to nie koniec- system trzeba regulować i sprawdzać.

Co na to silnik?

Zapewne wielu z Was próbuje znaleźć odpowiedź na to pytanie. Prawda jest taka, że każde paliwo niszczy silnik. Gaz nie będzie tutaj wyjątkiem. Oczywiście, warto się zastanowić czy LPG bardziej niszczy silnik niż benzyna. Gaz zawsze przyspieszy niszczenie silnika z prostego powodu – na gazie jeździ się więcej, a przy okazji bardziej dynamicznie, co oczywiście nie pozostaje bez wpływu na kondycję silnika. Ponadto, silnik już procesie projektowania był przewidziany do pracy na benzynie lub ropie. Tego nie da się obejść nawet w samochodach z fabryczną instalacją gazową.

Szarpanina oznacza fuszerkę

Ważne jest również samo zamontowanie instalacji. Nawet najlepsze części nie będą działały sprawnie jeśli za ich instalowanie zabierze się ktoś bez koniecznej wiedzy i doświadczenia. Wybierajcie sprawdzonych fachowców. W samochodach z LPG najczęściej o fuszerce świadczą problemy z kulturą pracy silnika. Jeśli przypadkowo gaśnie, szarpie albo w kabinie wyczuwalny jest zapach gazu to możecie być pewni, że coś poszło nie tak. Profesjonalnie zamontowana instalacja gazowa nie powinna być w ogóle zauważalna przy normalnej jeździe.

Każdy może, nie każdy powinien

Ta prawda ma zastosowanie także wtedy, gdy myślicie o zainstalowaniu gazu w samochodzie lub o zakupie takiego auta. Warto wcześniej sprawdzić, czy dany model dobrze znosi współpracę z LPG. Tak jest w przypadku azjatyckich pojazdów, w których montaż instalacji gazowej prowadzi do poważnych problemów z zaworami i głowicą. Takie kłopoty można łatwo ominąć- wystarczy sięgnąć po poradę fachowca. Na rynku dostępne są auta używane różnych modeli z fabrycznymi instalacjami LPG - m.in. Dacie Logan, Sandero i Duster, Fiaty Panda oraz Volvo S60, S70, V70 z silnikami Bi-Fuel. Takie oferty z pewnością znajdziecie na stronie tanieautka.pl

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaŻyczenia świąteczno-noworoczne gm. Widuchowa (18.12.2025-07.01.2026)
Reklama
ReklamaŻyczenia świąteczno-noworoczne PGE (17.12.2025-07.01.2026)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama