Czym w ogóle jest rollup?
Rollup jest jedną z najprostszych form reklamy. To kaseta ze zwiniętym plakatem, który można rozłożyć w dowolnym miejscu. Właśnie z tego powodu jest często wybierany przez firmy, które biorą udział w targach, czy też organizują jakieś wydarzenia. Jego zastosowanie może być jednak szersze. Sprawdzi się także jako dodatek do biura, czy reklama przed wejściem.
Rollup powinien być naprawdę zwięzły!
Jedną z pierwszych i najważniejszych cech atrakcyjnego rollup-u jest jego zwięzłość. Dzięki temu, że nie będzie się na nim znajdowało zbyt dużo informacji, będzie czytelny już z daleka, a o to właśnie chodzi. Z tego powodu postaraj się ograniczyć symbole i tekst do minimum. To na pewno sprawi, że będzie przyciągał wzrok!
Reklama czytelna już z daleka
Projektując rollup zwróć uwagę na to, aby był czytelny. Postaw na font, który jest łatwy do odczytania, dzięki czemu Twój slogan będzie trafiał do szerszej grupy osób. Nie wybieraj tych, które przypominają pisanie ręczne, chyba że są one stosunkowo czytelne i są tylko elementem ozdobnym, np. w ten sposób zapisane będzie wyłącznie jedno słowo, które będzie na dodatek większe od pozostałych.
Ciekawy slogan to zupełna podstawa!
Jeśli projekt będzie czytelny i zwięzły to na pewno zwróci uwagę osób, które będą przechodzić obok rollup-u. Jednak reklama zadziała tylko wtedy, jeśli slogan zwróci uwagę odbiorcy. Dlatego postaw na coś, co będzie unikalne i niezbyt oklepane, a jednocześnie będzie jasnym i klarownym komunikatem, dotyczącym sprzedawanych przez Ciebie usług lub produktów. Dobrze sprawdza się slogan w komiksowej wersji, albo też jakiś żart, który faktycznie rozbawi Twojego potencjalnego odbiorcę. Takie reklamy po prostu zapadają w pamięci na dłużej!
Umieść logo swojej firmy w widocznym, miejscu
Rollup ma przede wszystkim zbudować widoczność Twojej firmy w konkretnej przestrzeni. Dlatego bardzo ważne jest to, aby logo Twojej firmy było widoczne już z daleka. Najlepiej zrobisz, jeśli umieścisz je w górnej części reklamy. Jednakże należy zauważyć, że wszystko zależy od strategii marketingowej, jaką wybierzesz. Jeśli postawisz na stworzenie tajemnicy wokół sloganu, czy sprzedawanego produktu, możesz umieścić logo na dole. Jednak jest to znacznie bardziej ryzykowny wybór.
Dobierz odpowiednią wielkość swojej reklamy
Kolejną ważną kwestią jest dobranie odpowiedniej wielkości reklamy. Im większy będzie Twój rollup, tym dalej od odbiorcy może stać i dalej pozostać czytelny. Dlatego największe rozmiary sprawdzą się szczególnie dobrze np. na salach wykładowych. W trakcie targów także wskazany jest duży rozmiar, jednak tam po prostu czasem nie ma wystarczającej ilości miejsca.
Trzymając się tych zasad, na pewno sprawisz, że Twój rollup będzie nie tylko oryginalny, ale również, że będzie zwracał uwagę wszystkich już z daleka!






