Aby zapewnić stronie online jak największą widoczność w wynikach najczęściej wybieranej wyszukiwarki na świecie i co za tym idzie, zwiększyć ilości odwiedzin potencjalnych klientów, należy uruchomić szereg działań służących do pozycjonowania stron. Z wyszukiwarki Google korzysta około 98,62% użytkowników polskiego internetu. Chcąc wyszukać informacji, codziennie wpisują oni setki tysięcy słów, fraz i zapytań. Na wyniki pozycjonowania wpływa natomiast ponad 200 czynników rankingowych tworzących algorytm Google. Na część z nich pozycjoner ani właściciel danej strony nie ma wpływu, jednak na pozostałe może wpływać.
Must have przed pozycjonowaniem.
Zakres prac na których należy się skupić zależy od kilku czynników:
- wyniki audytu strony internetowej - omówienie braków,,
- wyniki audytu linków - zaproponowanie modyfikacji i poprawek,
- budowa strony internetowej - technologia, w której dana witryna została wykonana,
- dostęp do strony internetowej przekazany specjaliście SEO,
- wybrane do pozycjonowania słowa kluczowe.
Omówmy kilka z nich.
Audyt SEO “na wejście” jest jedną z pierwszych czynności, którą wykonuje specjalista SEO. W jego trakcie zapoznaje się z ogólną i szczegółową budową strony online, zawartością sekcji HEAD oraz sprawdza czy nie występują problemy z duplikatami, ponadto audyt określa czy witryna zawiera dużą ilość wysokiej jakości treści dopasowanej do słów kluczowych, wybranych pod kątem dalszego pozycjonowania strony. Istotnym elementem jest także ocena czy strona nie ma problemów z nie przyjaznymi linkami do podstron, czy nie występują problemy z błędem 404, sprawdzenie jak wygląda optymalizacja grafik oraz czy witryna może być indeksowana przez roboty sieciowe. Ważne jest także sprawdzenie dostosowania strony do urządzeń mobilnych oraz prędkości odpalania witryny.
Audyt profilu linków nastawiony jest na wykrycie linków, które pozytywnie wspierają proces pozycjonowania oraz linków, które są obojętne robotom sieciowym i nie wpływają na pozycję rankingową witryny a nawet, które linki są szkodliwe. Audyt nie kończy się na pogrupowaniu linków tylko wyznacza ramę do opracowania odpowiedniej strategii linkowania.
Najlepszym rozwiązaniem jest wdrażanie optymalizacji już na etapie budowy strony internetowej, w takie sytuacji specjaliści SEO mogą służyć wiedzą i doświadczeniem już na etapie projektowania i budowy witryny. W zdecydowanej większości przypadków specjaliści SEO rozpoczynają swoją pracę już na etapie gotowej strony. Dla skutecznego pozycjonowania, jak i w przypadku kampanii Google Ads, bardzo istotne jest prawidłowe działanie witryny i wszelkie nieprawidłowości należy natychmiast usunąć. Specjaliści zwracają uwagę na kilka czynników, np. prawidłowość wyświetlania witryny i podstron, brak problemów z nawigacją na stronie, przyjazne adresy url, niewystępowanie problemów z duplikatami adresów czy prawidłowo wdrożone wersje językowe.
Technologia, w której powstała strona internetowa często wymaga wprowadzenia w jej strukturze zmian pod kątem pozycjonowania. Jeśli pojawiają się wątpliwości czy dana witryna może być efektywnie pozycjonowana, to należy skonsultować się ze specjalistą SEO. Dokona on przeglądu i oceny dla danej witryny i przedstawi możliwości jego skutecznego wypozycjonowania. Nie ma nic gorszego niż gdy niezbędne do wprowadzenia zmiany są niemożliwe z przyczyn technicznych, np. gdy autor sklepu online nie przewidział możliwości zmian w strukturze lub zmiany mogłyby spowodować niestabilne działanie witryny.
Prace na stroną internetową w dalszym etapie opierają się przede wszystkim pod kątem słów kluczowych. To dla nich sprawdzany jest codziennie monitoring pozycji. Prawidłowo przeprowadzony proces pozycjonowania na podstawie słów kluczowych przekłada się bezpośrednio na wzrost widoczności witryny, zarówno na podstawie branżowych fraz, który zwiększa ruch na stronie oraz ilość konwersji.









