Czym jest nearshoring IT?
Nearshoring w usługach IT polega na zleceniu projektów firmom, znajdującym się w krajach o podobnym położeniu geograficznych. Przykładowo, firma z południa Stanów Zjednoczonych decyduje się na usługi przedsiębiorstwa z Brazylii lub Argentyny. Mianem nearshoringu określa się również współpracę z państwami znajdującymi się w tym samym kręgu kulturowym. Dzięki temu uzyskuje się o wiele lepszy zwrot z inwestycji niż w przypadku offshoringu. Więcej o nearshoringu i jego zaletach dowiesz się na https://www.intelligenthq.com/nearshore-development-firms-businesses-making-change/
Wybierając kraje z tej samej strefy czasowej lub pracowników z tego samego kręgu kulturowego, unika się problemów związanych z niedotrzymaniem terminów lub barierą językową. Spora odległość geograficzna sprawia, że kontrola nad projektem jest trudna, przez co tworzone oprogramowanie jest często niedopracowane i wymaga wielu poprawek. Dodatkowo ich wykonanie utrudniają nieporozumienia związane z posługiwaniem się różnymi językami. Zarządzanie projektem offshoring jest o wiele trudniejsze niż tworzenie oprogramowania w ramach nearshoringu. Więcej o zarządzaniu projektami IT przeczytasz na https://www.softwaresuggest.com/blog/project-management-methodologies/
Jakość ma większe znaczenie niż cena
W branży IT cena usług obecnie ma znacznie mniejszą rolę niż jeszcze dekadę temu. Od 2005 roku obserwuje się zmianę trendów na rynku i coraz częstsze zamawianie oprogramowania w ramach nearshoringu. Podobieństwo kulturowe gwarantuje bowiem lepsze wyniki pracy nad projektem, a także podnosi jakość wykonanych aplikacji. Programiści z tego samego kręgu kulturowego mogą pochwalić się odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi, natomiast programiści z Azji często nie posiadają wymaganych certyfikatów.
Dzięki usługom IT w ramach nearshoringu projekt powstaje szybciej, a funkcjonowanie oprogramowania zadowala zamawiających. Można spodziewać się, że już w niedalekiej przyszłości outsourcing IT będzie skupiał się niemalże w pełni na zleceniu zadań w krajach z tej samej strefy czasowej, geograficznej i kulturowej. Przeczytaj więcej na https://www.techdonut.co.uk/it-support/provide-it-support-in-house/in-house-vs-outsourced-it-support









