Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 07:10
Reklama
Reklama
Reklama

Elektryczna hulajnoga po tej zmianie nie wjedzie na chodnik. Potrącił 13-latkę i uciekł

Autor tych propozycji domaga się m.in. zakazu poruszania się hulajnogami elektrycznymi i rowerami po chodnikach. Dokument jest już w Sejmie.
Elektryczna hulajnoga po tej zmianie nie wjedzie na chodnik. Potrącił 13-latkę i uciekł
To gdzie będzie można jeździć hulajnogami?

Autor: Canva

„Obecnie panują olbrzymie rozbieżności pomiędzy rzeczywistością prawną zawarto w ustawie Prawo o ruchu drogowym (…), a tym, jak ustawa ta jest interpretowana m.in. przez Ministerstwo Infrastruktury oraz Policję” – czytamy w petycji. 

Dlatego jej autor domaga się „zwiększenia bezpieczeństwa i poczucia normalności ruchu w miejscach dla pieszych i na ścieżkach rowerowych”.

Potrącił 13-latkę i uciekł

Śledząc codzienne doniesienia medialne trudno odmówić mu racji. Kilka dni temu w Lublinie 13-latka szła chodnikiem wzdłuż ulicy. Potrącił ją kierujący hulajnogą elektryczną. 

Na podstawie nagrań z kamer miejskiego monitoringu ustalono, że mężczyzna dosłownie pędził. Uciekł z miejsca zdarzenia. Dziewczyna trafiła do szpitala – na szczęście bez poważnych obrażeń. 

Policja lubelska opublikowała komunikat, w którym upubliczniła wizerunek sprawcy wypadku. I zaapelowała do osób, które go rozpoznają, o kontakt. 

Propozycje autora petycji są już w Sejmie

Petycja w sprawie wprowadzenia zakazu poruszania się hulajnogami elektrycznymi i rowerami po chodnikach wpłynęła do Sejmu 27 marca. W ocenie autora – cytuje portalsamorządowy.pl – chodniki to dziś miejsca mniej bezpieczne od jezdni. Poruszanie się nimi może być groźne dla rodziców z dziećmi, osób starszych czy niepełnosprawnych. 

Dlatego autor petycji postuluje, żeby w obszarze zabudowanym zakazać na chodnikach i innych miejscach przeznaczonych do ruchu pieszego używania:

  • pojazdów z napędem elektrycznym poza elektrycznymi wózkami inwalidzkimi,
  • pojazdów o charakterze komercyjnym, stosowanych do przewozu lub dostarczania towarów i produktów,
  • innych pojazdów poruszających się z prędkością powyżej 5 km na godzinę.

Zakaz miałby być wprowadzony „pod groźbą sankcji karnych określonych odrębnymi przepisami”.

Autor postuluje także wprowadzenie zakazu poruszania się z prędkością powyżej 15 km/h na ścieżkach rowerowych w obszarze zabudowanym.  

Propozycje zawarte w dokumencie oceni teraz sejmowa Komisja ds. Petycji, do której już trafił.

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

A. Żmijewski 24.04.2025 17:02
Zasadniczo gdy nie będą mogli pyr pyr jeździć po chodnikach to będą jeździli po drogach. Czy to poprawi pyr pyr bezpieczeństwo? Wątpię.

PrzyszłośćDziś 24.04.2025 16:56
Każdemu obywatelowi założyć kajdanki elektroniczne i kontrolować gdzie jest i jak szybko jedzie. Jest hardware i software irański, który rząd może okazyjnie nabyć.

Rafaello 24.04.2025 14:13
Solidarną szkapę trzeba dojeżdżać

marek 24.04.2025 14:11
"zakazu poruszania się z prędkością powyżej 15 km/h na ścieżkach rowerowych" i jak to sprawdzą? fotoradary postawią na ścieżkach rowerowych? idiotyzm

Cyklista 24.04.2025 22:24
A zwykły rower może jechać szybciej i nie stwarza zagrożenia.

ROWER BLAZEJA 25.04.2025 20:47
Cyklista 24.04.2025 22:24
A zwykły rower może jechać szybciej i nie stwarza zagrożenia.
ZWŁASZCZA TEN ROWER BEZ SIODELKA HAHAHAH TANDEM DLA ROZPUSTNIKÓW

Teresa 24.04.2025 12:02
Tak czy inaczej coś w tej sprawie trzeba zrobić.

Latający Holender 27.04.2025 11:02
Teresa 24.04.2025 12:02
Tak czy inaczej coś w tej sprawie trzeba zrobić.
W tej sprawie trzeba zrobić to że trzeba wybudować ścieżki rowerowe.Nie rekreacyjne ścieżki rowerowe prowadzące przez las do nikąd po jakimś starym zlikwidowanym torowisku jakich jest większość w Polsce(chociaż i takie są potrzebna) a ścieżki rowerowe przy każdej najmniejszej nawet drodze tak jak to jest w Holandii i nie ważna czy to miasto czy to wieś.Jest to bardzo droga inwestycja wymagająca przebudowy pasa przy każdej jezdni w Polsce.Rozwiązało by to problem w 100%.Jest jezdnia dla samochodów,jest chodnik dla pieszych i jest ścieżka rowerowa dla rowerów,hulajnóg oraz pojazdów poruszających się z prędkością do 45km/h.W Holandii jest łącznie aż 15 000 km ścieżek rowerowych łącznie,aż nie do uwierzenia biorąc pod uwagę że jest to mały kraj.Po prostu ścieżki rowerowe są tam wszędzie i wszędzie można nimi dojechać tak samo jak samochodem.Mając tak rozlegle rozbudowane ścieżki rowerowe wpływa ro również na ochronę środowiska bo duża część ludzi mając takie udogodnienia dojeżdża do pracy rowerem a nie samochodem.Więc niech autor tego pomysłu nie wprowadza samych zakazów a pomyśli trochę głową i wymyśli coś innego.Pomysł już podsunąłem.

MM 24.04.2025 12:00
Popieram!

niedobrze 24.04.2025 10:25
Z jednej skrajności wpadają w drugą

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama