Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 14 grudnia 2025 16:20
Reklama
Reklama

Skarbówka zaciera ręce. Twój e-PIT święci triumfy popularności

Z roku na rok rośnie liczba podatników wybierających elektroniczne formy rozliczenia podatku dochodowego.
Skarbówka zaciera ręce. Twój e-PIT święci triumfy popularności
Pity papierowe odchodzą do lamusa.

Autor: Canva

Ministerstwo Finansów poinformowało, że za 2024 rok złożono aż 23,6 mln deklaracji PIT w formie elektronicznej. Z tej liczby 14,3 mln deklaracji wpłynęło za pośrednictwem usługi Twój e-PIT. Coraz większe zainteresowanie usługą Twój e-PIT pokazuje, że Polacy doceniają wygodę i szybkość, jaką oferuje administracja cyfrowa. 

Tradycyjne papierowe PIT-y odchodzą do lamusa

W przeciwieństwie do rosnącej liczby deklaracji online liczba papierowych PIT-ów wyraźnie spadła. Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w tegorocznej kampanii złożono zaledwie 1,2 mln papierowych deklaracji.

Spadek liczby papierowych zeznań to efekt nie tylko rozwoju technologii, ale też coraz większej świadomości podatników. Wielu z nich zauważa, że złożenie e-PIT-u to nie tylko oszczędność czasu, ale także sposób na szybszy zwrot nadpłaconego podatku.

Usługa Twój e-PIT usprawnia system

Korzystanie z e-PIT-u przynosi korzyści podatnikom i administracji skarbowej. Dzięki elektronicznym rozliczeniom fiskus może szybciej weryfikować dane i sprawniej dokonywać zwrotów. Już zwrócono 22 miliardy złotych nadpłaconego podatku.

Cyfrowe deklaracje oznaczają także mniej błędów formalnych. System Twój e-PIT opiera się na danych, którymi już dysponuje fiskus – takich jak informacje od pracodawców czy z ZUS-u – co ogranicza ryzyko pomyłek w zeznaniu.

Wszystko wskazuje na to, że w kolejnych latach usługi takie jak Twój e-PIT staną się standardem, a papierowe PIT-y – wyjątkiem.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

A. Żmijewski 15.06.2025 11:11
Zasadniczo pity to inwigilacja pyr pyr i łupienie podatników z dziada pradziada od czterdziestego piątego

ohhhh karol tylko karol 14.06.2025 21:24
boli was wielki karol i ma bolec slysze te wycie i czuje sie znakomicie

też 14.06.2025 16:10
I wola płacić blikiem niż gotówką.

po prostu 14.06.2025 14:20
Mniej papieru to ekologicznie.

Morfeusz 15.06.2025 23:54
po prostu 14.06.2025 14:20
Mniej papieru to ekologicznie.
taaaaaa....

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: kasa misiu kasaTreść komentarza: 120 tysięcy dla Zenka? Polsat chyba kompletnie odleciał! Na tle Stinga to jest żart, ale wciąż to jest olbrzymia kwota za kilkanaście minut śpiewania do playbacku. Widać, że Polsat stawia na masowego, najmniej wymagającego widza i tanie rozrywki. Szkoda, bo mieli tam Beata Kozidrak i Edytę Górniak, a na billboardach i tak będzie Zenek.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 15:25Źródło komentarza: Telewizyjna rywalizacja sylwestrowa. Kto stawia na Stinga, a kto na wykonawców disco poloAutor komentarza: gośćTreść komentarza: Trzeba było dostawić jeszcze kilka rzędów krzeseł bliżej sceny. Niepotrzebna dziura.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 15:17Źródło komentarza: Nauczyciele na scenie! Jubileusz z pompą i kabaretowym humoremAutor komentarza: bankowiecTreść komentarza: Absolutnie tak! Czesi, Węgrzy, Ukraińcy – wszyscy mają swoje znaki. Polska, jako lider regionu, po prostu musi mieć symbol. Znak graficzny to podstawa identyfikacji wizualnej waluty. Ktoś, kto uważa, że to jest niepotrzebne, nie rozumie znaczenia brandingu w dzisiejszym świecie. Jestem za szybką implementacją.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 15:09Źródło komentarza: Ciekawostka: Złotówka ma mieć nowe oznaczenie. Niczym dolarAutor komentarza: A. ŻmijewskiTreść komentarza: Zasadniczo to stacje benzynowe czy apteki pyr pyr nie powinny mieć ustawowej możliwości sprzedawania alkoholu czy papierosów, peawda pyr pyr? No tak na logikę pyr pyrData dodania komentarza: 14.12.2025, 15:08Źródło komentarza: Alkohol na stacjach paliw ma być ukryty. Zakaz sprzedaży nie rozwiąże problemu pijanych kierowców
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama