Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 14 grudnia 2025 16:35
Reklama
Reklama

Na jakich trasach kursuje Pendolino?

W ostatnich latach polska kolej przeszła szereg modernizacji. Wszystko po to, by podróżowanie po kraju było coraz szybsze i wygodniejsze. Jednym z przykładów takiej transformacji są inwestycje w nowoczesny tabor, w tym w pociągi klasy premium, czyli PKP Pendolino. Czym się wyróżniają i dokąd można nimi dotrzeć? Sprawdzamy!
  • 16.06.2025 12:56
Na jakich trasach kursuje Pendolino?

Co to jest Pendolino?

Pierwsze składy Pendolino wyruszyły na polskie trasy w grudniu 2014 roku. Od tego momentu ich popularność systematycznie rosła, a dziś stanowią ważny filar krajowego transportu kolejowego. To projekt włoskiej firmy Alstom, która dostarcza swoje pociągi nie tylko do europejskich przewoźników, ale także na rynek azjatycki.

Pendolino należy do kategorii pociągów dużych prędkości – mogą one rozpędzać się nawet do 250 km/h. W oryginalnych wersjach tych składów zastosowano technologię przechyłu wagonów na zakrętach, pozwalającą utrzymać wysoką prędkość w łukach torów. Co ciekawe, zgodnie z decyzją przewoźnika, polska wersja Pendolino nie została wyposażona w ten system.

PKP Pendolino to pociągi o bardzo wysokim standardzie. Pasażerowie mogą korzystać z klimatyzowanych przedziałów, dostępu do Wi-Fi oraz komfortowych foteli – zarówno w klasie pierwszej, drugiej, jak i w specjalnej strefie ciszy. Dodatkowo dostęp do gniazdek elektrycznych ułatwia pracę i relaks w podróży.

Dokąd jeździ Pendolino?

Składy Pendolino obsługują kluczowe połączenia między największymi miastami w Polsce. Dzięki nim w krótkim czasie można przemieścić się np. z północy na południe kraju. Te szybkie pociągi łączą m.in. Warszawę i Trójmiasto z takimi miastami jak Kraków, Wrocław, Katowice czy Rzeszów. Wiele z nich zatrzymuje się również na wybranych stacjach pośrednich, dzięki czemu dostępność tych połączeń jest jeszcze większa.

Czas przejazdu Pendolino jest jednym z jego największych atutów. Dla przykładu, podróż z Gdyni do Krakowa trwa około 5,5 godziny, a z Warszawy do Krakowa – nieco ponad 2 godziny. Takie parametry sprawiają, że Pendolino z powodzeniem konkuruje z samochodami osobowymi czy autobusami dalekobieżnymi.

Ile kosztuje podróż Pendolino?

Decydując się na przejazd Pendolino, trzeba liczyć się z wyższymi kosztami w porównaniu z innymi pociągami. Ceny biletów wahają się od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych – wszystko zależy od długości trasy oraz wybranej klasy podróży. Warto jednak pamiętać, że PKP Intercity regularnie oferuje różnego rodzaju promocje, takie jak „Promo” czy „Super Promo”, które umożliwiają zakup biletu w znacznie niższej cenie. Najtańsze bilety rozchodzą się szybko, dlatego zdecydowanie opłaca się planować podróż z wyprzedzeniem i kupować bilety jak najwcześniej.

W takim przypadku warto skorzystać z aplikacji mobilnych i platform internetowych, takich jak Europodróże, które nie tylko umożliwiają szybki zakup biletu, ale dają też większą elastyczność w przypadku zmiany planów. Bilet można tam łatwo zwrócić lub wymienić bez konieczności wizyty w kasie na dwrocu.

Gdzie kupić bilet na Pendolino?

Biletu nie da się kupić u konduktora w Pendolino – trzeba to zrobić wcześniej. Można to uczynić w kilku wygodnych kanałach:

  • w biletomatach;
  • w kasach biletowych;
  • przez aplikację mobilną IC Mobile Navigator;
  • na stronie internetowej PKP Intercity;
  • poprzez serwisy zewnętrzne, np. Europodróże.pl.

Podsumowanie

Pendolino od dekady jest obecne na polskich torach. Choć bilety na Pendolino nie należą do najtańszych, wyższy koszt rekompensują krótki czas przejazdu oraz wysoki komfort podróży. Te nowoczesne składy stały się symbolem przemian na polskiej kolei – świadectwem skutecznej modernizacji taboru. Dzięki nim podróż z jednego krańca Polski na drugi jest dziś znacznie szybsza i bardziej komfortowa niż jeszcze kilkanaście lat temu.

Artykuł sponsorowany


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: kasa misiu kasaTreść komentarza: 120 tysięcy dla Zenka? Polsat chyba kompletnie odleciał! Na tle Stinga to jest żart, ale wciąż to jest olbrzymia kwota za kilkanaście minut śpiewania do playbacku. Widać, że Polsat stawia na masowego, najmniej wymagającego widza i tanie rozrywki. Szkoda, bo mieli tam Beata Kozidrak i Edytę Górniak, a na billboardach i tak będzie Zenek.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 15:25Źródło komentarza: Telewizyjna rywalizacja sylwestrowa. Kto stawia na Stinga, a kto na wykonawców disco poloAutor komentarza: gośćTreść komentarza: Trzeba było dostawić jeszcze kilka rzędów krzeseł bliżej sceny. Niepotrzebna dziura.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 15:17Źródło komentarza: Nauczyciele na scenie! Jubileusz z pompą i kabaretowym humoremAutor komentarza: bankowiecTreść komentarza: Absolutnie tak! Czesi, Węgrzy, Ukraińcy – wszyscy mają swoje znaki. Polska, jako lider regionu, po prostu musi mieć symbol. Znak graficzny to podstawa identyfikacji wizualnej waluty. Ktoś, kto uważa, że to jest niepotrzebne, nie rozumie znaczenia brandingu w dzisiejszym świecie. Jestem za szybką implementacją.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 15:09Źródło komentarza: Ciekawostka: Złotówka ma mieć nowe oznaczenie. Niczym dolarAutor komentarza: A. ŻmijewskiTreść komentarza: Zasadniczo to stacje benzynowe czy apteki pyr pyr nie powinny mieć ustawowej możliwości sprzedawania alkoholu czy papierosów, peawda pyr pyr? No tak na logikę pyr pyrData dodania komentarza: 14.12.2025, 15:08Źródło komentarza: Alkohol na stacjach paliw ma być ukryty. Zakaz sprzedaży nie rozwiąże problemu pijanych kierowców
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama