W związku z pracami nad opracowaniem dokumentu pn. „Zintegrowana Strategia Transportu Publicznego Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego na lata 2014 – 2020”, Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego gmina Stare Czarnowo na swojej stronie zaprasza do konsultacji społecznych projektu dokumentu.
http://www.stareczarnowo.pl/aktualnosci/pokaz/990.dhtml
Jednak w Gryfinie o konsultacjach cicho. Wysłaliśmy dziś pytanie do wiceburmistrza Tomasza Milera i czekamy na odpowiedź.
Jakie są cele
Celem strategicznym jest stworzenie zrównoważonego, dostępnego i przyjaznego oraz zintegrowanego systemu transportu publicznego w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym:
- zrównoważonego a więc spełniającego wymogi ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa przewozów;
- dostępnego i przyjaznego dla wszystkich mieszkańców SOM w tym dla osób niepełnosprawnych;
- zintegrowanego w centrach i węzłach komunikacyjnych oraz przystankach przesiadkowych, ze wspólną polityką taryfową i biletem metropolitalnym.
Nowe zasady transportu
Zintegrowany transport publiczny w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym realizowany będzie w oparciu o następujące zasady:
- integrację wszystkich rodzajów transportu (autobusy miejskie, tramwaje, autobusy dalekobieżne, kolej) w centrach komunikacyjnych, węzłach 8 komunikacyjnych i przystankach przesiadkowych, która umożliwi szybką obsługę podróżnych korzystających z tych środków transportowych;
- zachęceniem do ograniczenia wjazdu do centrum Szczecina autobusów, mikrobusów i samochodów osobowych poprzez budowę węzłów komunikacyjnych na obrzeżach miasta z parkingami „parkuj i jedź” (PαR);
- wdrożeniem wspólnego skoordynowanego rozkładu jazdy dla wszystkich rodzajów transportu;
- wprowadzeniem spójnego systemu zarzadzania transportem publicznym i informacji dla podróżnych;
- stosowaniem wspólnego systemu taryfowego umożliwiającego zastosowanie jednego biletu także w wersji elektronicznej na całym obszarze metropolitalnym;
- integrację transportu indywidualnego z transportem publicznym poprzez tworzenie systemu parkingów „parkuj i jedź” (PαR);
- mniejszym oddziaływaniem na środowisko naturalne poprzez promowanie transportu szynowego stosującego napęd elektryczny;
- organizację przewozów przez jednego organizatora dla całego obszaru.







Napisz komentarz
Komentarze