Kierowcy muszą przygotować się na poważne zmiany w organizacji ruchu w rejonie autostrady A6, DK13 oraz przyszłej Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Wprowadzone jeszcze w tym roku utrudnienia są konieczne dla realizacji wartej 429 mln zł inwestycji, która na zawsze zmieni komunikację Szczecina z autostradą.
Prace już trwają
Jak informowaliśmy wcześniej, we wrześniu tego roku ruszyły zasadnicze prace budowlane nowego układu drogowego, który połączy autostradę A6, drogę krajową DK13 oraz przyszłą S6 Zachodnią Obwodnicę Szczecina. Inwestycja obejmuje II etap obwodnicy Przecławia i Warzymic, obwodnicę Kołbaskowa oraz modernizację infrastruktury na przygranicznym odcinku A6.
Obecnie na placu budowy prowadzone są prace ziemne, pierwsze roboty przy obiektach mostowych oraz przebudowa kolizji z istniejącymi sieciami. Najważniejszą wiadomością dla kierowców są jednak nieuchronne i poważne zmiany w organizacji ruchu, które mają zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.
Zmiany w rejonie węzła Kołbaskowo
Pierwsza kluczowa zmiana nastąpi w rejonie budowanego węzła Kołbaskowo. Ruch na autostradzie A6 zostanie przeniesiony na kilkusetmetrowy bypass wybudowany po jej południowej stronie.
Cel: Umożliwienie budowy wiaduktu w ciągu A6 oraz wykonanie głębokich wykopów.
Organizacja ruchu: Ruch ma odbywać się dwoma pasami w każdą stronę na bypasie.
Ostrzeżenie: Obowiązywać będą ograniczenia prędkości i należy spodziewać się wyjazdów z placu budowy.
Termin: Wprowadzenie tej zmiany jest planowane jeszcze w tym roku, o ile pozwolą na to warunki pogodowe.
Trudności na odcinku granicznym A6
Kolejne utrudnienia czekają kierowców na samym końcu autostrady A6, przy granicy, gdzie powstaje nowy wiadukt nad autostradą.
Charakter zmian: Planowane jest zawężenie przekroju autostrady do jednej jezdni i skierowanie ruchu dwukierunkowego na jedną nitkę.
Etap I: Zamknięta zostanie jezdnia północna (w kierunku Szczecina), a ruch w obu kierunkach zostanie przeniesiony na jezdnię południową (w kierunku Berlina).
Termin: Wykonawca planuje wprowadzić tę organizację ruchu również przed końcem roku.
Dalsze prace i obwodnica Kołbaskowa
W niedługim czasie zmiany organizacji ruchu nastąpią także w obrębie budowanego węzła Szczecin Południe, w zakresie skrzyżowania z drogą do Siadła Górnego. W przyszłym roku planowane są kolejne przekierowania, w tym na samej DK13.
Apel do kierowców: Ze względu na ruch pojazdów budowy oraz częste zmiany oznakowania, należy zachować szczególną ostrożność i baczną uwagę na nowe znaki.
Celem całej inwestycji jest zapewnienie właściwego połączenia Szczecina z autostradą A6 oraz włączenie w układ drogowy przyszłej Zachodniej Obwodnicy Szczecina (S6). Istniejący, historyczny węzeł łączący DK13 i A6 z lat 30. XX wieku zostanie docelowo zamknięty.
Inwestycja, realizowana przez firmę Budimex, ma zakończyć się etapami:
2027 rok: Zakończenie prac na A6 przy granicy.
2028 rok: Realizacja pozostałych zadań (węzły, obwodnica Kołbaskowa).
Dzięki obwodnicy Kołbaskowo zostanie uwolnione od ruchu tranzytowego, a na przejściu granicznym powstanie infrastruktura (wiadukt do zawracania, łącznice, plac kontroli) poprawiająca sprawność służb granicznych.












Napisz komentarz
Komentarze