Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 04:43
Reklama
Reklama
Reklama

Inwestycje drogowe między Szczecinem a Gryfinem

Kierowcy z powiatu gryfińskiego mogą natrafić na duże utrudnienia pod Szczecinem. Rusza kluczowy etap budowy nowego połączenia z autostradą A6!
Inwestycje drogowe między Szczecinem a Gryfinem
Roboty przy wiadukcie granicznym.

Źródło: GDDKiA/Mateusz Grzeszczuk

Kierowcy muszą przygotować się na poważne zmiany w organizacji ruchu w rejonie autostrady A6, DK13 oraz przyszłej Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Wprowadzone jeszcze w tym roku utrudnienia są konieczne dla realizacji wartej 429 mln zł inwestycji, która na zawsze zmieni komunikację Szczecina z autostradą.

Prace już trwają

Jak informowaliśmy wcześniej, we wrześniu tego roku ruszyły zasadnicze prace budowlane nowego układu drogowego, który połączy autostradę A6, drogę krajową DK13 oraz przyszłą S6 Zachodnią Obwodnicę Szczecina. Inwestycja obejmuje II etap obwodnicy Przecławia i Warzymic, obwodnicę Kołbaskowa oraz modernizację infrastruktury na przygranicznym odcinku A6.

Obecnie na placu budowy prowadzone są prace ziemne, pierwsze roboty przy obiektach mostowych oraz przebudowa kolizji z istniejącymi sieciami. Najważniejszą wiadomością dla kierowców są jednak nieuchronne i poważne zmiany w organizacji ruchu, które mają zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.

Zmiany w rejonie węzła Kołbaskowo
Pierwsza kluczowa zmiana nastąpi w rejonie budowanego węzła Kołbaskowo. Ruch na autostradzie A6 zostanie przeniesiony na kilkusetmetrowy bypass wybudowany po jej południowej stronie.

Cel: Umożliwienie budowy wiaduktu w ciągu A6 oraz wykonanie głębokich wykopów.

Organizacja ruchu: Ruch ma odbywać się dwoma pasami w każdą stronę na bypasie.

Ostrzeżenie: Obowiązywać będą ograniczenia prędkości i należy spodziewać się wyjazdów z placu budowy.

Termin: Wprowadzenie tej zmiany jest planowane jeszcze w tym roku, o ile pozwolą na to warunki pogodowe.

Trudności na odcinku granicznym A6
Kolejne utrudnienia czekają kierowców na samym końcu autostrady A6, przy granicy, gdzie powstaje nowy wiadukt nad autostradą.

Charakter zmian: Planowane jest zawężenie przekroju autostrady do jednej jezdni i skierowanie ruchu dwukierunkowego na jedną nitkę.

Etap I: Zamknięta zostanie jezdnia północna (w kierunku Szczecina), a ruch w obu kierunkach zostanie przeniesiony na jezdnię południową (w kierunku Berlina).

Termin: Wykonawca planuje wprowadzić tę organizację ruchu również przed końcem roku.

Dalsze prace i obwodnica Kołbaskowa
W niedługim czasie zmiany organizacji ruchu nastąpią także w obrębie budowanego węzła Szczecin Południe, w zakresie skrzyżowania z drogą do Siadła Górnego. W przyszłym roku planowane są kolejne przekierowania, w tym na samej DK13.

Apel do kierowców: Ze względu na ruch pojazdów budowy oraz częste zmiany oznakowania, należy zachować szczególną ostrożność i baczną uwagę na nowe znaki.

Celem całej inwestycji jest zapewnienie właściwego połączenia Szczecina z autostradą A6 oraz włączenie w układ drogowy przyszłej Zachodniej Obwodnicy Szczecina (S6). Istniejący, historyczny węzeł łączący DK13 i A6 z lat 30. XX wieku zostanie docelowo zamknięty.

Inwestycja, realizowana przez firmę Budimex, ma zakończyć się etapami:

2027 rok: Zakończenie prac na A6 przy granicy.

2028 rok: Realizacja pozostałych zadań (węzły, obwodnica Kołbaskowa).

Dzięki obwodnicy Kołbaskowo zostanie uwolnione od ruchu tranzytowego, a na przejściu granicznym powstanie infrastruktura (wiadukt do zawracania, łącznice, plac kontroli) poprawiająca sprawność służb granicznych.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

88 03.12.2025 09:55
zjazdy z autostrady / która nie spełnia norm drogowych/ na Gryfino/Szczecin powinny być zamknięte albo przebudowane, bo jest tylko kwestią czasu jak dojdzie tam do tragedii, tym bardziej że ruch pojazdów jest coraz większy.

kierowca 03.12.2025 10:34
Było 2 lata temu przebudowane, ale to nadal tragedia.

A. Żmijewski 01.12.2025 08:12
Dlaczego w gminie Kołbaskowo pyr pyr można zasadniczo zrobić i park narodowy i zaraz obok obwodnicę Kołbaskowa i obwodnicę Przecławia, a gryfinskie lenie nie potrafią nawet parkingów w mieście wybudować pyr pyr?

Hehe 01.12.2025 10:32
Komentarz usunięty : ze względu na prokremlowską propagandę. admin2

takie cieniasy 02.12.2025 00:57
A sawaryniarze kłamali ze im ruch na Odrze zaniknie.

tak było 03.12.2025 11:31
Wielu uwierzyło sawaryniarzom kłamcom.

Ivan Groznyi 01.12.2025 05:56
Komentarz usunięty

inż. 01.12.2025 01:40
Wg. mnie dobra analiza techn. Wybudowanie wiaduktu w ciągu A6 i konieczność wykonania wykopów – bypass jest tu niezbędny i nie da się tego obejść. Dobrze, że ruch będzie utrzymany dwoma pasami w każdą stronę, to minimalizuje zatory (pod warunkiem, że kierowcy będą przestrzegać ograniczeń!). Inwestycja warta 429 mln zł, która w końcu domknie Zachodnią Obwodnicę i zapewni sprawne przejście graniczne, to ogromny plus dla regionu.

blitzkrieg 01.12.2025 02:23
inż. 01.12.2025 01:40
Wg. mnie dobra analiza techn. Wybudowanie wiaduktu w ciągu A6 i konieczność wykonania wykopów – bypass jest tu niezbędny i nie da się tego obejść. Dobrze, że ruch będzie utrzymany dwoma pasami w każdą stronę, to minimalizuje zatory (pod warunkiem, że kierowcy będą przestrzegać ograniczeń!). Inwestycja warta 429 mln zł, która w końcu domknie Zachodnią Obwodnicę i zapewni sprawne przejście graniczne, to ogromny plus dla regionu.
bendzie latwiej nas najechac o to tu chodzi mam ci muwic

z trasy 01.12.2025 01:33
Jak zwykle – najpierw radość z inwestycji, a potem koszmar utrudnień. Rozumiem, że budować trzeba, ale przeniesienie ruchu na bypass z ograniczeniami prędkości i potem jeszcze zawężenie na granicy do jednej nitki... To będzie paraliż w godzinach szczytu, zwłaszcza dla tych, co dojeżdżają z Niemiec i do pracy w Szczecinie. Apeluję do wykonawcy: postarajcie się to zrobić jak najszybciej i pilnujcie, żeby oznakowanie było jasne!

ryba 01.12.2025 00:00
do tego postawili fotoradar w kołbaskowie aby było łatwiej złapac mandat- i to na 40 stce

kierowca zawodowy 01.12.2025 01:27
Już prawie 2 tygodnie stoi tam nowy fotoradar.

Rafał 30.11.2025 23:04
Co tyle ptaków nad Gryfinem i Międzyodrzem?

ornitolog gryfiński 30.11.2025 23:18
Naturalna sprawa. Jak co roku zreszta o tej porze. Z północnych lęgowisk w Europie i Azji przelatują gęsi, które będą zimowały w Europie na zachodzie. Na niebie możemy zobaczyć klucze przelatujących ptaków z miejsc noclegowych z Odry na pola, gdzie gęsi żerują. Takie spektakularne widoki i charakterystyczne gęganie można zobaczyć właśnie teraz.

ornitolog gryfinski 01.12.2025 02:22
ornitolog gryfiński 30.11.2025 23:18
Naturalna sprawa. Jak co roku zreszta o tej porze. Z północnych lęgowisk w Europie i Azji przelatują gęsi, które będą zimowały w Europie na zachodzie. Na niebie możemy zobaczyć klucze przelatujących ptaków z miejsc noclegowych z Odry na pola, gdzie gęsi żerują. Takie spektakularne widoki i charakterystyczne gęganie można zobaczyć właśnie teraz.
muj ptaszek tez wyfrunol z klatki zwanej galotami pod rosporkiem mam wam muwic

ptaki latajom kluczem powturz chaslo 01.12.2025 02:20
Komentarz usunięty : ze względu na prokremlowską propagandę. admin2

Hehe 01.12.2025 10:34
Rafał 30.11.2025 23:04
Co tyle ptaków nad Gryfinem i Międzyodrzem?
Szopy pracze z głodu nie zdechną.

past 30.11.2025 16:25
na razie z dojazdem nie jest źle

mieszkaniec Kołbaskowa 01.12.2025 01:36
Przestan!Czekaliśmy na to połączenie dziesięciolecia! Utrudnienia są do przeżycia, bo wiemy, po co one są. Koniec z tranzytem przez Kołbaskowo to nasza największa nadzieja. Stary węzeł z lat 30. to już zabytek, który kompletnie nie radził sobie z ruchem. Trzymam kciuki za termin – 2028 rok to daleka perspektywa, ale ważne, że w końcu się dzieje! Warto pocierpieć te 3 lata.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama