Inwestycja ta jest wynikiem skutecznego ubiegania się o wsparcie zewnętrzne i ścisłej współpracy z administracją rządową. Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące tras, cen biletów oraz planowanych terminów uruchomienia linii.
Kluczowe ustalenia i finansowanie
– Pozostały nam jeszcze do uzgodnienia formalności. O dokładnym starcie linii poinformujemy – mówi Bartosz Biegus, wójt Starego Czarnowa. – To ważna chwila dla mieszkańców: Binowa, Starego Czarnowa, Dębiny oraz Kołbacza. Wsłuchując się w głos mieszkańców, uruchamiamy połączenia dzięki pozyskanym środkom z Funduszu Autobusowego, po rozstrzygniętym naborze wniosków w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim – dodaje wójt.
Trasa i synchronizacja z komunikacją miejską
Główna oś transportowa połączy Stare Czarnowo ze Szczecinem przez kilka kluczowych miejscowości. Co istotne, rozkład został zaplanowany tak, aby umożliwić płynną kontynuację podróży po samym Szczecinie.
- Przebieg linii: Stare Czarnowo (siedziba Paan-Bus, ul. Szczecińska, ul. Dębińska) -> Dębina -> Kołbacz (ul. Warcisława) -> Sosnówko -> Szczecin-Płonia (ul. Pyrzycka).
- Synchronizacja: Autobusy będą skomunikowane z linią "79" ZDiTM. Czas przewidziany na przesiadkę to około 5 minut.
- Liczba kursów: Łącznie 16 połączeń (8 kursów do Szczecina oraz 8 powrotnych).
Dzięki przesiadce w linię "79", pasażerowie dotrą bezpośrednio m.in. do ul. Wiosennej/Struga oraz przystanku Jaśminowa ZUS, gdzie mogą kontynuować podróż tramwajem w stronę centrum.
Linia z Binowa i cennik biletów
Planowana jest również druga relacja: Binowo – Szczecin (ul. Metalowa). Ze względu na trwającą przebudowę ul. Smoczej i związane z tym zamknięcie drogi, start tej linii przewidziany jest na 1 września 2026 r.
Gmina przygotowała również bardzo atrakcyjną ofertę cenową dla pasażerów:
Rodzaj biletu Bilet ulgowy Bilet normalny
Jednorazowy 2 PLN 3 PLN
30-dniowy 30 PLN 60 PLN












Napisz komentarz
Komentarze