Teatr Uhuru z Gryfińskiego Domu Kultury wrócił Ze Zgierza z nagrodą po raz czwarty.
Czwarty spektakl
W miniony weekend w Miejskim Ośrodku Kultury w Zgierzu po raz dwudziesty spotkały się teatry alternatywne z całej Polski, by zaprezentować tutejszej publiczności oraz jurorom swoje ostatnie dokonania sceniczne. Zgierskie Spotkania to nie tylko konkurs. Młodzie artyści cenią sobie przede wszystkim możliwość obcowania z innymi twórcami ze świata teatru: aktorami, reżyserami, specjalistami od mowy scenicznej. Podczas zgierskiej imprezy jest wiele okazji ku temu, a najważniejsze to wieczorne omówienia spektakli. W ten sposób rodzą się przyjaźnie artystyczne, rośnie doświadczenie młodych artystów, zwiększa się ich świadomość sceniczna. Teatr Uhuru był gościem festiwalu już po raz czwarty i zawsze wracał z nagrodami za swoje spektakle: w 2001 roku było to „Ciało”, w 2005 „Polly i Molly”, w 2009 „Pierogi”.
Nagrodzony „Fantom”
Ostatni spektakl Teatru Uhuru pt. „Fantom” to plastyczno-muzyczna impresja bez słów, w której głównym motywem jest granica między człowiekiem realnym a nierealnym. Tytułowy fantom to jakby symulator człowieka, jego widmo lub awatar. Spektakl to jakby metafora człowieka współczesnego zamykającego się w świecie wirtualnym, w którym bezpośrednie kontakty między ludźmi coraz bardziej zanikają. Zamiast prawdziwego spotkania mamy często jego symulację odbywającą się za pośrednictwem Internetu, facebooka czy telefonów komórkowych. Kameralny i kontemplacyjny charakter spektaklu skłania do refleksji o nas samych.
Jubileuszowe „Słodkobłękity”
W tym roku podczas XX Słodkobłękitów zostało zaprezentowanych 6 spektakli konkursowych. Jubileusz, to jedna z okazji, kiedy święto teatru w Zgierzu miąło wyjątkowego charakteru. Jednak to pierwsze Słodkobłękity bez Mariana Glinkowskiego, który zmarł wiosną tego roku. Był on pomysłodawcą i wieloletnim kierownikiem artystycznym tego wydarzenia. Dlatego ważną częścią festiwalu były wspomnienia o Marianie Glinkowskim, jego dokonaniach na rzecz kultury Zgierza i działalności reżyserskiej.









Napisz komentarz
Komentarze