Dyskusję rozpoczął Tadeusz Feller, sołtys Gardna, który zaprezentował wykonany przez siebie audyt dróg publicznych w gminie Gryfino. Przedstawił kilkadziesiąt zdjęć dróg i komentował ich stan.
-Przyjmuję z pokorą to, co przedstawił sołtys. Zdjecia zrobione zostały jednak tendencyjnie. Dajcie mi aparat, to w każdej gminie po deszczu zrobię takie zdjęcia - skomentował prezentację burmistrz Henryk Piłat.
-Powinniśmy ustalić zasady, na podstawie których stworzy się harmonogram budowy dróg w gminie Gryfino. To materiał stworzony przez Klub Radnych Gryfińskiej Inicjatywy Samorządowej i Gryfińskiego Przymierza Wyborczego – powiedział Mieczysław Sawaryn, przewodniczący Rady Miejskiej w Gryfinie.
Pomysł ten w swych wystąpieniach poparli Rafał Guga, Ewa De La Torre, Paweł Nikitiński, Jolanta Witowska, Zenon Trzepacz, Krzysztof Hładki, Tomasz Namieciński.
Najwięcej czasu radnym zajęła sprawa funduszu drogowego. Uwagi wniósł Jarosław Kardasz, chcąc podziału kwoty pieniędzy na drogi wiejskie i miejskie. Natomiast Rafał Guga zaproponował, aby w zapisach nie było określone, że rocznie przeznacza się 4 procent na drogi, tylko podane były konkretne kwoty. Zenon Trzepacz zaproponował, aby na drogi wiejskie zapewnić 1/3 pieniędzy przeznaczonych w ogóle na drogi.
-Słuchając was odnoszę wrażenie, że burmistrz rządzi gminą 12 lat, a radni są od wczoraj. To dobrze, że taki program ma powstać – powiedział burmistrz Henryk Piłat i przypomniał, że już w marcu 2013 r. oddał radnym pismo z propozycją harmonogramu.
Mieczysław Sawaryn stwierdził, że jest załamany argumentacją burmistrza.
W głosowaniu wszyscy radni – 19 – byli za podjęciem uchwały w sprawie ustalenia zasad tworzenia harmonogramu budowy i remontów dróg na terenie gminy Gryfino.







Napisz komentarz
Komentarze