Rozmowy na temat dopuszczenia mostu granicznego między Osinowem Dolnym a Hohenwutzen do użytkowania przez cięższe pojazdy trwały od 2012 roku. Po zebraniu potrzebnych opinii decyzja o zmianach została podjęta w ubiegłym roku. Nie ustalono jednak dokładnej daty wprowadzenia zmian, dlatego gdy po polskiej stronie (po podpisaniu w maju protokołu) zmieniono oznakowanie a po niemieckiej tego nie zrobiono, interweniowali niemieccy przewoźnicy. Taka sytuacja trwała ok. tygodnia, po czym przywrócono oznakowanie z dotychczasowym ograniczeniem do 3,5 t.
Nowe oznakowanie po obu stronach granicy zostanie ustawione po ustaleniu wspólnej daty wprowadzenia zmian na posiedzeniu polskich i niemieckich ekspertów ds. transgranicznych połączeń drogowych oraz XII Polsko-Niemieckiej Komisji Mieszanej ds. Umowy z 2000, które odbędą się pod koniec czerwca.
Mieszkańcy pogranicza od lat skarżą się, że między autostradą pod Frankfurtem a Schwedt wszystkie mosty są zamknięte dla ruchu ciężarówek. Właściciele firm i rolnicy za każdym razem muszą nadrabiać kilkadziesiąt kilometrów, by przekroczyć polsko-niemiecką granicę.
Źródło: ZZDW w Koszalinie








Napisz komentarz
Komentarze