W komunikacie prasowym przesłanym nam 21 maja 2014 r. przez prezes Edytę Nowotarską czytamy m.in.:
Lekarz przeprowadzający konsultację ocenił stan zdrowia dziecka i odesłał do właściwej palcówki. Nie dopełnił ustawowego obowiązku dokonania opisu w księdze izby przyjęć badanego przypadku.
Brak udokumentowania czynności lekarskich, której nie wykonał badający dziecko lekarz został uznany przez Narodowy Fundusz Zdrowia za niezgodny z wymogami rozporządzenia ministra zdrowia i stanowił naruszenie procedur prawidłowego wykonania umowy świadczeń opieki zdrowotnej w izbie przyjęć.
Ustalenia poczynione w związku z analizowanym przypadkiem wskazują, że doszło do niedopełnienia procedur, ale wyłącznie w zakresie formalnym co nie miało żadnego wpływu na stan zdrowia pacjenta.
Z powodu zaistniałej sytuacji właściciele oraz zarząd szpitala wyrażają ubolewanie i przepraszają pacjenta i jego rodziców za powstałe niedogodności.
Aby wyeliminować okoliczności powstawania podobnych przypadków w przyszłości właściciele i zarząd szpitala podjęli następujące działania:
-właściciele szpitala wystąpienie pokontrolne NFZ przyjęli z właściwym zrozumieniem i zarządzili wprowadzenie standardów ISO w procedurach medycznych
-powołano lekarza kierującego izbą przyjęć w celu sprawowania kontroli nad jakością opieki nad pacjentem
-wydzielono specjalne miejsce w izbie przyjęć w celu zwiększenia komfortu pacjenta
-powołano zespół ds. rozpatrywania skarg i uwag
-uściślono, w oparciu o instrukcję NFZ procedury przyjęcia, diagnozowania i kierowania do specjalistycznych placówek pacjentów
-podjęto decyzję o zmianie organizacji zarządzania szpitala i zakreśleniu nowych zakresów obowiązków kierownictwa palcówki
-podjęto decyzję o wprowadzeniu nowej, trójdzielnej struktury organizacyjnej jednoznacznie określającej kompetencje i odpowiedzialność w zakresie:
a)opieki medycznej
b)opieki psychologicznej
c) opieki formalno-prawnej
-zaprojektowano program aktywnego uczestnictwa społeczności lokalnej poprzez ankiety w kształtowaniu jakości i zakresu opieki zdrowotnej w perspektywie inwestycji przewidzianych na najbliższe 5 lat
-zarządzono zlecenie wykonania i wdrożenia do użytku oprogramowania cyfrowego, które pozwoli poprzez sieć Internetu na łatwe i bezkolizyjne komunikowanie się pacjentów ze szpitalem








Napisz komentarz
Komentarze