Gmina Widuchowa w imieniu mieszkańców deklarujących chęć pozbycia się materiałów zawierających azbest może złożyć wniosek do WFOŚiGW o udzielenie pomocy finansowej. Warunkiem formalnym przystąpienia do programu jest:
1. deklaracja właściciela nieruchomości o zamiarze usunięcia materiału zawierającego azbest,
2. zgłoszenie prac budowlanych z adnotacją, że Starosta Gryfiński nie wnosi zastrzeżeń,
3. złożenie informacji o wyrobach zawierających azbest zgodnie z rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z dnia 11 stycznia 2011r.),
4. posiadanie „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”.
Dofinansowanie związane z wymianą pokrycia dachowego zawierającego azbest dotyczy wyłącznie kosztów:
- demontażu pokrycia lub wyrobów zawierających azbest,
- transportu odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia poprzez składowanie,
- unieszkodliwienia poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku, poniesionych po dacie uzyskania decyzji Zarządu lub Rady Nadzorczej WFOŚiGW w Szczecinie o przyznanym dofinansowaniu. Dopuszcza się możliwość dofinansowania transportu i utylizacji azbestu który został zdjęty przed rozpoczęciem naboru wniosków w 2014 r.
Osoby, które zamierzają skorzystać z dotacji na usunięcie wyrobów zawierających azbest, proszone są o pisemną deklarację o zamiarze usunięcia tych wyrobów wraz z załącznikami określonymi w pkt. 1 – 4 najpóźniej do dnia 30.05.2014r. Wypłata środków z dotacji powinna nastąpić nie później niż do dnia 31.12.2014r.
Potrzebne dokumenty dostępne są na stronie internetowej www.widuchowa.pl







Napisz komentarz
Komentarze