Społecznik 03.06.2019 - 03.07.2019
Społecznik 03.06.2019 - 03.07.2019
Społecznik 03.06.2019 - 03.07.2019

Przewodniczący rady straszy likwidacją gminy. Kurator i poseł dają nadzieję mieszkańcom [WIDEO]

  • 14.02.2019, 01:07 (aktualizacja 14.02.2019, 06:24)
  • igryfino.pl | Dołącz do nas na Facebooku
Przewodniczący rady straszy likwidacją gminy. Kurator i poseł dają nadzieję mieszkańcom [WIDEO]
Zachodniopomorski kurator oświaty Magdalena Zarębska-Kulesza zarzuciła burmistrzowi, że dotąd nie przygotował bardzo ważnych informacji m.in. na temat dowozów uczniów i dalszego losu nauczycieli ze szkół, które planuje zreorganizować. Poseł Leszek Dobrzyński podkreślił aktywność Szkoły Podstawowej w Gogolicach i stwierdził, że nie opłaca się jej likwidować. Natomiast przewodniczący Rady Miejskiej w Trzcińsku-Zdroju Robert Kowalski przypomniał o ogromnym zadłużeniu gminy i zagrożeniu przyłączeniem Trzcińska do innej gminy.

-Dajmy ofertę pozwalającą na utrzymanie szkoły w Gogolicach - zapropozowała kurator oświaty Magdalena Zarębska-Kulesza podczas debaty zorganizowanej 11 lutego 2019 r.

loadingŁaduję odtwarzacz...

 

Poseł Leszek Dobrzyński inaczej niż władze Trzcińska-Zdroju zinterpretował kwoty wydawane na utrzymanie szkoły w Gogolicach.

loadingŁaduję odtwarzacz...

 

Natomiast przewodniczący Rady Miejskiej w Trzcińsku-Zdroju Rober Kowalski przestrzegał, że gmina nie jest w stanie dalej udźwignąć tak dużego finansowego obciążenia.

loadingŁaduję odtwarzacz...

 

O pierwszej części debaty w Gogolicach napisaliśmy tutaj:

https://www.igryfino.pl/wiadomosci/31250,armaty-wytoczone-bitwa-na-argumenty-w-sprawie-likw

igryfino.pl | Dołącz do nas na Facebooku

Zdjęcia (4)

Podziel się:
Oceń:

Komentarze (186)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Hmmm
Hmmm 18.02.2019, 14:05
O widzę że ktoś z goralic zaczyna się jezyc? No właśnie ciekawe czy tak łatwo by oddali swoją szkole? Pewnie nie, więc dlaczego się wszyscy tak dziwią że inni też chcą mieć swoją szkole i żeby dzieci miały jak najbliżej, a nie jechać przez całą gminę.!
Hmm
Hmm 18.02.2019, 14:22
Szkoła bez uczniów...nowa koncepcja,fajna nawet !
Hmmmmmmm
Hmmmmmmm 18.02.2019, 14:29
No jak Wam odejda gimnazjalisci , to moze tak byc!!!
hm
hm 18.02.2019, 14:57
Taa,wiecie jak jest...u was już pusto
PUSTO w G.
PUSTO w G. 27.02.2019, 23:03
Pusto to w Góralicach! A i tak wf na korytarzach!
baza
baza 17.02.2019, 22:30
Dopóki burmistrz nie przedstawi konkretnych wyliczeń co będzie po tej tzw. jego reformie to to wszytko jest niewiarygodne.
zdun
zdun 18.02.2019, 12:46
bo ty tak twierdzisz? argumentów aż zanadto
mieszczuch
mieszczuch 17.02.2019, 20:34
Żałosne są te walki plemienne wiosek...jedni nie lubią drugich...dać im maczety to sami porządek zrobią ze sobą...ja bym was wszystkich pozamykał
Elemele dudki
Elemele dudki 17.02.2019, 23:13
Mieszczuch, a kto konkretnie z kim się kłóci?
wyszło szydło z worka
wyszło szydło z worka 20.02.2019, 10:49
Jak widać po wczorajszym zebraniu to Kowalskiemu się prawdopodobnie wydaje że wioski kłócą się pomiędzy sobą co jest nieprawdą.
chwytaj główny wątek  a nie poboczne
chwytaj główny wątek a nie poboczne 17.02.2019, 22:28
Mieszczuch, ty nic nie rozumiesz? Tu nie chodzi o lubienie czy nie lubienie ale o konkretne argumenty, których w tym sporze władze nie mają. To jest meritum sprawy
o to chodzi
o to chodzi 18.02.2019, 06:54
Chodzi o to że sami walczycie żeby nie zamykać waszych sxkół,ściągacie telewizje ,przedstawicieli PIS i jednocześnie krzyczycie żeby zamknąć Góralice!!!Tam też chodzą dzieci!Ludzie z Goralic też powiedzą /szkoła to serce naszej wsi ,ośrodek kultury ,dlaczego na nas się oszczędza!?Zamknąć Góralice w Waszych ustach brzmi śmiesznie i smutno jednocześnie
jaskiniowiec
jaskiniowiec 18.02.2019, 07:52
dokładnie....hipokryzja do kwadratu! zawiść was niszczy wioskowe bobki.....już mi się rzygać chcę jak ja czytam te wasze wypociny. Pozamykać te szkoły będzie spokój.
Wsiowy bobek
Wsiowy bobek 18.02.2019, 10:53
Jaka zawiść? Ogarnij się, człowieku i przestań pluć jadem!
Flinston
Flinston 18.02.2019, 09:59
Hipokryzja to zamykac szkoly ktore generuja najmniejsze zadłużenie i mowic ze to dla dobra gminy po czym na zebraniach pierdzielić rzeczy w stylu "bo MY tutaj wiemy ze WY..." swoja droga jezeli walka o swoje to zawiść to ciekawa masz definicje. Chyba faktycznie dopiero wyszedłeś z jaskini.
Józef S.
Józef S. 17.02.2019, 17:32
To powiedzcie dlaczego Kitlas od dawna chciał was zlikwidować? Od kiedy tylko dostał się do władzy. Bo wiedział że utrzymywanie tak małych szkół jest nierealne, nie rentowe i wcześniej czy później pociągnie gminę na dno....i uwierzcie mi ktokolwiek by nie był burmistrzem będzie robił to samo...nikt nie da rady z takimi obciążeniami na dłuższą metę..... i ciekawe czemu nikt z rodziców nie zaapelował do pana posła aby dawali większą subwencję a nie tylko 40 % tego co potrzeba..przecież są u władzy...no ale wiadomo po co go żeście zaprosili.... Wyślijcie mu jeszcze kilka patryjotycznych laurek to na pewno będzie was bronił, wbrew rozsądkowi i ekonomii. No ale co tam dobro wspólne , ważniejsze własne JA i (...)

Część komentarza usunięta. administrator
ktoś
ktoś 18.02.2019, 13:39
Rozsądek posła jest na miejscu,w końcu parę głosów mu się przyda
JÓZEF, opanuj się!
JÓZEF, opanuj się! 17.02.2019, 22:47
Nie szargaj dobrego imienia Państwa R., bo to są już oszczerstwa i pomówienia, a to jest karalne! Radzę być wstrzemięźliwym w ocenach, bo za takie oszczerstwa można się spotkać w sądzie - po odkodowaniu IP.
ktoś
ktoś 18.02.2019, 13:40
O tym powinni pamiętać wszyscy pieniacze z tego portalu
Do Józefa Stalina
Do Józefa Stalina 17.02.2019, 20:19
Kitlas nie zlikwidował szkół bo oszczędności nie byłyby tak duże jak nam tutaj probujecie wmówić. Argumenty podobnie jak obecna władza miał kiepskie. Wszyscy wiemy że zadłużenie gminy jest wynikiem waszych nietrafionych nie mających pokrycia inwestycji!!! Jaki jest koszt przewozu dzieci ze wszystkich okolicznych miejscowości do Góralic? I jakie będą oszczędności ... bo moze sie okazać że ich nie będzie.
dawaj przykład
dawaj przykład 17.02.2019, 20:28
A jakie to inwestycje były nietrafione i niepotrzebne?
Uczeń
Uczeń 17.02.2019, 19:07
Cała prawda 👏
Przez dwa T
Przez dwa T 17.02.2019, 18:23
Kitlas trzymał szkole bo ktoś od niego miał tam etat ???
Apel do waszych sumień
Apel do waszych sumień 17.02.2019, 08:03
Pytanie do rodziców dzieci z Gogolic i Stołecznej. Czy wy naprawdę nie chcecie aby wasze dzieci miały lepsze warunki edukacji ?, by były w liczniejszych klasach, gdzie panuje naturalna rywalizacja i współzawodnictwo? , by były bardziej przygotowane na rywalizację w dorosłym świecie zwanym „wyścigiem szczurów”, kiedy to opuszczą rodzinne wsie i w poszukiwaniu pracy i lepszego życia wyprowadzą się do większych miast lub wyjadą za granicę? Czemu skazujecie je na zaściankowość? Przecież każdy rozsądny pedagog wam powie, że prowadzenie zajęć w klasach gdzie jest 6 osób wcale nie jest łatwe ani dobre. Dlaczego nie chcecie wysłać swoich dzieci do szkół, które mają lepsze warunki lokalowe i są wyposażone w nowoczesny sprzęt dydaktyczny? Gdzie są odpowiednie hale sportowe, orliki, obszerne klasy, stołówki itp? Czy wygoda dojazdu jest ważniejsza od dania im szansy do lepszego wzrastania? W całej Polsce i na całym świecie dzieci dojeżdżają i to bardzo często dalej niż by to było w waszym przypadku i żyją, egzystują i mają się dobrze. A wy nie dojeżdżacie do pracy dalej niż 12 km? Nie bądźcie ograniczeni, dajcie sobie spokój z lokalnym ego i nie krzywdźcie swoich dzieci. A i gminie dajcie szansę na wyjście z długów które narobili poprzednicy, by można i było mieć z czego poprawiać warunki życia we wszystkich miejscowościach. Inaczej czekają nas chude lata wegetacji. Nie będzie co liczyć na tak potrzebne większe inwestycje – bo czego?. 7 mln długu to kula u nogi. Na dobro wspólne trzeba patrzeć szerzej niż przez swoje własne ego. Tu sprawa jest prosta i czytelna. Przy takim zadłużeniu , które przy utrzymaniu tych szkół będzie się z roku na powiększać nas najzwyczajniej w świecie na to nie stać ! Czego tu jeszcze nie rozumiecie?
Czyste sumienie
Czyste sumienie 17.02.2019, 17:42
Prawie sie poplakalam ... ze smiechu!!! Beda mniej zasciankowe jak pojda do Goralic😂😂😂 zejdz na ziemie!!! Zrozum , my mamy bardzo dobra szkole, bardzo dobra kadre,to Wy macie problem i probojecie kosztem naszych dzieci go rozwiazac!!!! Male klasy oznaczaja tylko to,ze nauczyciel jeszcze lepiej pracuje z dziecmi,a dzieci sa bardziej skupione!!! Dzieci owszem moga dojezdzac,ale jak nie maja swojej szkoly,a nasze maja!!!! Wiec tracenie czasu na dojazd to jest bzdura. W tym miejscu pytam,czy juz sa w koncu wyliczone wydatki na dojazdy??? Bo cos kurator sie ich doprosic nie mogl.Jak macie dlug to zacznijcie splacac,zlikwidujcie szkole , ktora najwiecej Was kosztuje !!! A tak w ogole czepiliscie sie wiosek , tego,ze nie mamy orlika czy nowoczesnych sal , a w TZ sa???!!!! Cos tu nie gra, te Wasze argumenty sa do niczego!!!!
ktoś
ktoś 18.02.2019, 13:42
Szkoda,że w gimnazjum klasy od Was były poniżej krytyki z wiedzą...
Do ktosia
Do ktosia 27.02.2019, 23:09
Ktoś, a to już pomówienie. Karalne. Masz dowody? Bo rozumiem, że wszystkie dzieci z T-Z i Góralic same szóstki miały?
mieszkaniec
mieszkaniec 17.02.2019, 14:56
Szkoła zarówno w Gogolicach jak i w Stołecznej nie postawiła sobie za główny cel - przygotowanie dzieci do zawodu jakim jest ,,wyścig szczurów" w dorosłym świecie (z tych wiosek niewielu ,,szczurów" staje do ,,wyścigów") więc rola szkoły w tych akurat wsiach skupia się nie tylko i wyłącznie na traktowaniu placówki jako miejsca realizacji obowiązku szkolnego, ale funkcjonuje ona także jako ośrodek życia społecznego i kulturalnego – serce wsi. Ludzie bronią swoich szkół i nauczycieli. i należy zrobić wszystko, by oni jednak zostali, bo edukacja to najważniejszy kapitał wsi! Nie ma szkoły, nie ma wsi.
Lata udowodniły, że obydwie placówki, które mając szczęście do dobrych nauczycieli wypadają przecież w ogólnopolskich badaniach co najmniej tak dobrze (jeśli nie lepiej) jak renomowane miejskie podstawówki. Tu akurat szuka się oszczędności? W Trzcińsku akurat brakuje warunków do komfortowej nauki, w Góralicach dzieci jest mniej a koszta utrzymania są bardzo wysokie, więc dlaczego uparto się na te dwie wioski ? Teraz jest czas by słabość przekuć w siłę i przeciwstawić się tym banalnym pomysłom rządzących.. Zaangażowanie rodziców w obronę tych dwóch szkół powinno rosnąć z dnia na dzień.Nikt w walce o szkołę nie jest ograniczony i nie widzę związku z wygórowanym -ego (w przeciwieństwie co do niektórych, bo
nie ma nic gorszego niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję) i może dlatego brak współpracy, niechęć poszukania kompromisu, ale czasy wiejskiej ciemnoty dawno minęły i głęboko wierzę, że wartości o które obecnie walczymy zostaną obronione.
Apeluj do swojej jaźni
Apeluj do swojej jaźni 17.02.2019, 14:46
Zaściankowość na wsiach ?!!! Gdzie ty żyjesz ? W Średniowieczu ? . Normalnie brak mi słów . Wyścig szczurów ?! Naprawdę nie ma niczyjej w tym winy że taka jesteś ale przestań wrzucać do jednego worka z tobą normalych ludzi .
APEL
APEL 17.02.2019, 13:56
Na wyścig szczurów nasze dzieci będą jeszcze miały czas! Nie spłacajcie długów gminy dziećmi! A ograniczeni jesteście wy, bezczelni w dodatku i pazerni! Inwestycjami nam nie zamydlajcie oczu, zawsze z nich korzystali tylko wybrani, na pewno nie wsie, w których chcecie zlikwidować szkoły!
W duszy z twoim apelem
W duszy z twoim apelem 17.02.2019, 11:08
Żałosne, mówić o dobru puli wspólnej jednocześnie wymagając poświęceń od tylko jednej ze stron. Oczywiście dla dzieci nie bedzie problemu większości dnia spędzać w szkole a całej reszty na dojazdach. Goralice to nie zaścianek ale metropolia z prywatnym lotniskiem i metrem. Góra dzieci zabija sie o miejsca w tej zacnej szkole i wcale nie jest ich tam mniej niz we wspomnianych miejscowosciach. Co mają powiedzieć rodzice, którzy po 18 będą siedzieć i odrabiać z dziećmi lekcje do 22 (z autopsji wiem ile to zajmuje). Drugą kwestią jest zrzucanie winy na poprzednich, gdzie dalej sa oni teraz u wladzy z panem k na czele. Nie oszukujmy sie, kto najbardziej zadłuża gmine, ktora szkoła z jaką ilością dzieci? Czego tu nie rozumiesz?
co?
co? 17.02.2019, 13:06
Dlaczego dzieci mają wracać o 18?To totalna bzdura!!Straszycie takimi wymysłami rodziców i dzieci.
Pstro
Pstro 17.02.2019, 13:55
Iloma autobusami dysponujesz? Ile przystankow czeka na dzieci. Ile godzin odjazdów jako ze lekcje nie kończą sie o jednej godzine. Ponad to nie muszą wracać o 18. Weź uwage ze dziecko musi miec chwile po szkole. Zakładając ze drogi są w idealnym stanie a autobusy (również w stanie bardzo dobrym) beda jechac bez przystanków zjazdow 90 km/h bezposredni dojazd z najdalszej wioski zajmie 20 min. Lekcje potrafia kończyć sie o 15. Ale oczywiscie od razu przyjedzie autobus i zawiezie dziecko w 18 minut do domu. Chce to zobaczyć.
jeszcze prościej
jeszcze prościej 17.02.2019, 14:43
A ile czekają dzieci na autobus w Stołecznej i Gogolicach?Bo do tych szkół też dowozi się dzieci?Jakoś żyją! dojeżdżają ,nie jeżdżą po nocach.W gminach gdzie są dowozy odbywają się bezpośrednio po lekcjach.Nikt nie czeka godzinami na autobusy.Nie ma obowiązku żeby na każdej wsi była szkoła !
Bardzo prosto
Bardzo prosto 17.02.2019, 17:03
Jasne, dwa autobusy i dojazd z Góralic do Chełma Dolnego potrwa 20 minut! Jaja jakieś! Odwiozą Rów, Rosnowo, Drzesz i na końcu Gogolice i Chełmy. To policz sobie, o której dzieci będą w domu,. No i jeszcze dodaj te " cudowne: zajęcia pozalekcyjne.. Godzina jak nic w autobusie, jak nie więcej! 16.30 w domu, jak nie później.
W obronie szkoły w Stołecznej
W obronie szkoły w Stołecznej 17.02.2019, 11:06
Ten apel rozumiem tyczy się wszystkich, więc proszę myśleć realnie i przenieść dzieci z Goralic do Stołecznej. Wtedy oszczędzi się więcej bo tamta szkoła jest za duża i droższa w utrzymaniu. I jest tylko filią a szkoła w stołecznej posiada wszystko co jest potrzebne do godnej nauki. Dzieci w tej szkole maja bardzo wysokie wyniki w nauce i nie widzę sensu zaklocania im tego dobrego startu.
realnie patrząc
realnie patrząc 17.02.2019, 13:11
Szkoła w Stołecznej nie ma zaplecz żeby pomieścić dzieci z Góralic i Gogolic.Takie są realia i tyle.Szkoła w góralicach ma.
Kup okulary
Kup okulary 17.02.2019, 13:57
Wiec niech przejmie dzieci z Trzcińska, w którym szkoła jest w trgicznym stanie. Nie ma sali, miejsca, szatni. Dalczego nie? Dlaczego to wioski mają cierpiec mimo ze generują najmniej kosztów.
Realnie
Realnie 17.02.2019, 13:51
Realnie...to chodzi o ratowanie molocha z Góralic! Mamy gdzięś te orliki i inne sr...nie w banie, bo z nich dzieci nie skorzystają! Chcemy mieć szkołę tam, gdzie mieszkamy!
dukaty mi daj
dukaty mi daj 17.02.2019, 20:32
A ja chcem aquapark i co mi zrobisz?
Talary
Talary 17.02.2019, 22:54
To se zrób sam ten aquapark, lata mi to koło nosa! A my żądamy szkół by były tam, gdzie mieszkamy. Mamy do tego prawo, bo te szkoły ludzie budowali w czynie społecznym, wara wam od nich!
d
d 18.02.2019, 15:17
To jeszcze je utrzymujcie gminy na to nie stac
talar
talar 18.02.2019, 15:17
Fajnie,żądamy,chcemy,równość społeczna,czyn społeczny !!jak fajnie komuną zaleciało...
Do talara
Do talara 27.02.2019, 23:12
Argumentów ci brak, to już o komunę zahaczasz? żałosne!
Mieszkaniec
Mieszkaniec 16.02.2019, 20:27
Szanowni wyborcy, nietrudno jest teraz zauważyć, że to, co dzieje się w naszej gminie wynika po prostu z tego, że ludziom, których wybraliśmy brakuje inteligencji, zmysłu i szacunku do drugiego człowieka. Słuchając mądrych, sensownych i bez zająknięcia przemówień Pani kurator, Pana posła, widać jak wielka przepaść dzieli ,,naszych" włodarzy od Tych inteligentnych ludzi...Oprócz skleconych wypocin nie mają do zaoferowania żadnych składnych wypowiedzi, żadnych sensownych argumentów.
Wraz ze wzrostem poczucia władzy rośnie w obecnych rządzących poczucie własności, a maleje poczucie rzeczywistości, ale jak to mówią ,,groźba utraty twarzy jest dla polityka niczym w porównaniu z groźbą utraty stołka."
Panie burmistrzu, kto chce rządzić ludźmi, nie powinien ich gnać przed sobą, lecz sprawić, by podążali za nim, Szkoda.....bo patrząc teraz na pana, gołym okiem widać, że jak to bywa z władzą - zabawna rzecz: w jednej chwili należy do pana, a w następnej zjawia się większy pies i paskudzi na pański ulubiony trawnik. Tak bywa, kiedy nie ma się własnego zdania....Żeby GMINA w siłę rosła, trzeba wodza nam, nie .... (można dokończyć samemu).

mieszkaniec
mieszkaniec 18.02.2019, 15:20
Mieszkaniec,a ty na czele tej gminy się widzisz?pewnie tak taki inteligentny
mieszkaniec
mieszkaniec 19.02.2019, 15:40
Abstrakcja – głupota – władza. Więc jak zauważyłeś, skoro jestem inteligentny- nie pcham się do władzy...
W internecie nikt nie jest anonimowy
W internecie nikt nie jest anonimowy 17.02.2019, 08:09
Mieszkaniec to przykład internetowego napinacza któremu wydaje się że jest anonimowy i może pisać bzdury obrażając kogo chce. A czemu ty leszczu barowy nie wystartowałeś na burmistrza i nie pokazałeś nam jak się rządzi ? Ty musisz być bardzo zakompleksiony że tu będziesz nas pouczać. żal mi takich frustratów.
Mieszkaniec
Mieszkaniec 17.02.2019, 10:05
Żal to mi autora powyższego wpisu, styl wypowiedzi wyraźnie wskazuje na wielką frustrację i niemoc. Ja stwierdzam fakty, nikogo nie obrażam (w przeciwieństwie do ciebie), ale gdy nie ma się argumentów wówczas rzuca się obelgi, proste
inny mieszkaniec
inny mieszkaniec 16.02.2019, 20:39
do mieszkaniec z godz. 20.27: Ale mają władzę i mogą prawie wszystko!
Teresa
Teresa 15.02.2019, 19:38
A może mamusi się nie chce rano wstawać, bo tak wygodniej.
.
. 15.02.2019, 21:13
Ale o czym ty do nas rozmawiasz? Chyba się nie wyspałaś i z tego wynika to twoje pier...
Agata
Agata 15.02.2019, 19:47
Mamusi z Trzcińska ?
Mon
Mon 15.02.2019, 17:57
Władze Gminy postawiły sobie za zadanie aby zaoszczędzić około 2 mln złotych rocznie.
Ich jedyny pomysł to zlikwidować dwie szkoły :
Stołeczna przynosi zadłużenie około 1,3 mln zł rocznie
Gogolice przynosi zadłużenie około 1 mln zł rocznie
Przy likwidacji tych dwóch szkół oczywiście cel się osiągnie ale straszliwym kosztem niszcząc kulturę dwóch dużych miejscowości .

Można zaoszczędzić 2 mln złotych w inny sposób .
Szkoła w Góralicach pomimo tego ,że ma najlepsze warunki edukacyjne w całej gminie i tego nikt nie może podważyć to jednak z uwagi na brak dzieci przynosi około 2 mln długu.

Szkoła w Trzcińsku Zdroju moim zdaniem ma najmniejszy potencjał ze wszystkich szkół w gminie i jej zlikwidowanie nie poczyni takich szkód jak likwidacja szkół w Stołecznej i Gogolicach.

Przenosząc dzieci ze szkoły w Trzcińsku Zdroju do Góralic likwidujemy natychmiast zadłużenie tej szkoły w wysokości 2 mln zł .
W tym miejscu gmina oszczędza 2 mln złotych na których jej tak zależy.
Tym sposobem nie niszczymy wsi a w mieście pozostaje TCK i kultura nie ucierpi.

Dowozy dzieci z Trzcińska Zdroju do Góralic / 5 km / będą nieporównywalnie tańsze niż te które byłyby po likwidacji szkół w Stołecznej i Gogolicach .

Najważniejsze :dzieci nie musiałyby wychodzić z domu o 6 rano a wracać o 18 i tyle w temacie oszczędności .

Ps.pamiętajmy idzie wyż demograficzny i żeby potem niektórzy nie pluli sobie w brodę ,że nie mają gdzie pomieścić dzieci.
Co za bzdury
Co za bzdury 16.02.2019, 07:48
Co za bzdury ludzie wypisujecie!!!!!Dowozić 270 osób!Potrzeba na to 6 autobusów jednocześnie ! Najważniejsze żeby ta Gogolicka 20 dzieci do szkoły w kapciach mogła iść.Ale jak plany wypalą to w Gogolicach powstanie zawodówka (baza jest) a kto broni nawet uniwersytet tam zrobić!!!!Dzieci z Gogolic będą się uczyć od podstawówki do studiów. Nie będą miały traumy,wstawać rano nie będą musiały!To jest pomysł!
Bzdurki
Bzdurki 16.02.2019, 09:15
Szkoła w Trzcińsku ma ok. 187 dzieci, a w przyszłym roku szkolnym będzie miała 226 dzieci, nie 270. No, chyba że doliczysz nauczycieli... Odczep się od Gogolic, pikusiu!
apsik
apsik 16.02.2019, 13:59
To rzeczywiście duza różnica 230 osób do okolo 50, czyli gzie jest mniej? a może znak równości postawisz? matematyka na poziomie podstawowym sie kłania, no chyba ze odkryles jakas tajemną wiedzę matematyczmną w Gogolicach?
Apsik
Apsik 16.02.2019, 21:59
Jak nie rozumiesz sensu, to się nie wypowiadaj. Nagle się okaże, że TZ ma 300 dzieci. Bo chodzi o ciągłe manipulacje liczbami, ale, jak widać, te manipulacje to domena obecnej władzy .
abc
abc 16.02.2019, 23:58
Przez jest 230 dzieciaków. Czy to tak trudno sprawdzić pisząc takie bzdury?
ABC
ABC 17.02.2019, 13:59
Jaśniej, bo sensu wypowiedzi nie widać.
😳
😳 16.02.2019, 12:02
Straszna różnica 😳przy tej garsteczce w Gogolicach,dwóch pustych rocznikach!Ludzie niech wam rozsądek wróci na miejsce !
Mieszasz
Mieszasz 27.02.2019, 23:17
Nie ma tylko jednej klasy, jak na razie, więc nie kłam. W całej gminie nie było swego czasu dzieci z danego rocznika i zrobiono zbiorczą klasę w Trzcińsku. Nie mieszaj ludziom w głowach!
Bzdury
Bzdury 16.02.2019, 08:44
Bzdury to ty piszesz, zajadły kundelku albo raczej tłusty kocie!
MON
MON 15.02.2019, 21:46
MON...tak dla ścisłości, to szkoła w Gogolicach nie przynosi 1 mln długu rocznie ani Stołeczna 1 mln 300 tys. Wg danych z sesji , do Stołecznej gmina dołożyła w zeszłym roku 662 tys., do Gogolic - 470 tys., co razem daje milion sto tys. Utrzymanie szkoły w Góralicach kosztowało 2 miliony 200 tys. Odprawy dla 20 nauczycieli co najmniej, bo nie będzie dla nich pracy, to 700 tys. zł minimum. O jakich zatem oszczędnościach gminy mowa? Tak, moloch w Góralicach najdroższy w utrzymaniu, ale szczegółów nie znamy, bo to tajne przez poufne, bo po co je ujawniac, trzeba na siłę pokazywać, że to szkoły w Stołecznej i Gogolicach najdroższe, a to g...prawda! Cały czas wiemy, że chodzi o ratowanie tej kolubryny z Góralic i stanowisk nauczycieli z Góralic. Więc żeby mieli pracę, proszę otworzyć tam dodatkowo szkołę zawodową, tak bardzo potrzebną w naszym rejonie, tym bardziej, że OHP likwidują. Rozkwitłyby Góralice, że hoho, aż inne gminy by nam zazdrościły. Warto się zastanowić.
Mon
Mon 16.02.2019, 06:52
Tak dla ścislości to czytaj ze zrozumieniem. WYDATKI na wymienione szkoly byly takie jak napisalem ,nikt tu nie mowi o środkach własnych gminy czy o subwencji. A z tą szkołą branzową to dopiero błysnąłeś haha.
MON
MON 16.02.2019, 08:47
Mon, czytam ze zrozumieniem Napisałeś: Stołeczna przynosi zadłużenie gminy...i to samo o Gogolicach. Sam sobie przeczysz.. No bo jak to: subwencja oświatowa to zadłużenie gminy? Tego to faktycznie nie rozumiem.
pikuś
pikuś 15.02.2019, 22:53
Szkola zawodowa to domena powiatu a nie gminy to po pierwsze, a po drugie-ciekawe kto do tej zawodowki by chodzil, skoro juz teraz w Chojnie i Mysliborzu maja problemy z naborem pelnych klas, a po trzecie-gdzie znajdziesz tylu pracodawców, zeby mlodziez miala gdzie te praktyki odbywac, bo przecież szkola nie będzie miec swoich warsztatow przyszkolnych. To dopiero wtedy bylyby wysokie koszty utrzymania takiej szkoły(szkolnictwo zawodowe jest niebywale drogie), wiec chyba juz koniec w tym temacie!
Spokojnie, pikuś
Spokojnie, pikuś 16.02.2019, 00:15
Oj, pikuś, spoko, spoko, nie ma wszystkich profili szkół zawodowych w Chojnie, np. elektryków. Wszystko można zrobić, trzeba tylko chcieć. Najłatwiej to tylko zamykać. A skoro o tym mowa, to w takim razie zamknijcie Góralice, a pozostałe szkoły zostawcie. Nie podoba się? No tak, kocur zamiauczy!
już nie mogę !
już nie mogę ! 16.02.2019, 08:01
Szkoły ponadpodstawowe może twożyć powiat nie gmina to pikuś starał się wytłumaczyć ale na próżno chyba😳Pomysł ,,spokojnie pikuś ,, ma -powiat utworzy zawodówkę bez dzieci i będzie płacił.Gmina zaoszczędzi 😝
To  puść!
To puść! 16.02.2019, 08:50
To niech gmina gada z powiatem w tej sprawie. Ale, ale...przecież nie chce. Wy z uporem maniaka na siłę forsujecie swój, o nie, kota pomysł! Grochem o ścianę do was mówić!
😏
😏 15.02.2019, 22:33
Takich madrych ludzi nam brakuje😢😢😢
pikus
pikus 15.02.2019, 18:33
chyba ktos sie z kims na rozumy pozmienial, a poza tym wszyscy w rodzinie zdrowi?
Git
Git 15.02.2019, 18:35
Tylko obrażać umiesz więc wnioskuję ,że zakończyłeś edukację właśnie w szkole w Trzcińsku Zdroju .
pikuś
pikuś 15.02.2019, 18:51
To źle wnioskujesz, bo akurat kończyłem szkołę na takiej wiosze, jak wspominane w tym poście, ale w szkole bylo ponad setka dzieci a kazda klasa miaka ponad 20 osób, wiec ludzie nie bredźcue od rzeczy bo to zakrawa na kpinę, aby w klasie e bylo po6-7 osób. Takiego luksusu to nawet nie ma w szkołach publicznych na bogatszym od nas zachodzie Europy. Tego nie mozna traktowac poważnie, bo to jak nauczanie indywidualne, a na to nas nie stac. i tyle w temacie.
Bla bla bla
Bla bla bla 15.02.2019, 21:48
Pikuś, pierdoły fanzolisz i tyle, szkoda komentować.
Brawo!!!
Brawo!!! 15.02.2019, 18:04
Bardzo madrze!!! Ale niestety to nie wchodzi w gre,bo wlodarz wiedzialby,ze go tz powiezie taczka😴😴😴 szkoda,bo to naprawde madre rozwiazanie!!!
Waligóra
Waligóra 15.02.2019, 12:58
Burmistrz liczy chyba na to, że stowarzyszenie poprowadzi szkoły i wtedy dotowanie szkoły gwałtownie się zmniejszy. O ile w Gogolicach to możliwe to w Stołecznej juz nie.
Wyrwidąb
Wyrwidąb 15.02.2019, 22:37
Waligóra, to żaden problem założyć stowarzyszenie
Lena
Lena 15.02.2019, 21:54
A czemu to w Stołecznej niemożliwe?
kenaj
kenaj 15.02.2019, 12:23
Szkołę w mojej wsi zostawić, ale inne to już pozamykać :) Taka logika … Sprawy gminne mają znacznie szersze spektrum, niż sprawy pojedynczych wsi. Gogolice zamykają się same już od lat, demografii nie da się oszukać. Podobnie Stołeczna. To i tak dobra propozycja, że zostają oddziały 0-III. Nie ma co płakać.
 proste
proste 15.02.2019, 15:32
Jak nie oddamy dzieci ze Stołecznej do goralic to Góralice same się zamkną! Przecież tam jest mniej dzieci niż w stołecznej!
🤔🤔🤔
🤔🤔🤔 15.02.2019, 12:51
Zapomniales o Goralicach,duzo tam dzieci?🤔
pappuga
pappuga 15.02.2019, 12:47
Z ust Bartka to wyjąłeś, bo on tak mówi.
zając
zając 15.02.2019, 11:58
Racja. Ratować Stołeczną dziećmi z Góralic, Trzcińska i wszystkich miejscowości w gminie,
Prawda
Prawda 15.02.2019, 15:34
Stołecznej nie trzeba ratować, to Góralice mają problem
gryss
gryss 15.02.2019, 15:40
Stołeczna to już ma pozamiatane.
Rozsądek
Rozsądek 15.02.2019, 11:46
To co było to było kiedyś a teraz sytuacja się zmieniła i zmiany w reorganizacji trzeba zmienić. Wtedy Góralice były gimnazjum i było ok ale teraz to tam jest największy problem i trzeba się za to wziąść a nie naszymi dziećmi ratować molocha.
kronos
kronos 15.02.2019, 11:43
Jak czytam niektóre (podkreślam, że nie wszystkie) komentarze urągające logice czy inteligencji to zaczynam się zastanawiać kto je pisze i w jakim celu?

bezstronny
bezstronny 15.02.2019, 11:28
A pani dyrektor A. co tak gloryfikowała poprzedniego włodarza, to niby nie wiedziała, co napisano do RIO jak brano kredyt? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć! Jeśli o niczym nie wiedziała, to znaczy, że ją oszukał.
stronny
stronny 15.02.2019, 11:44
A co to ma do rzeczy kto kogo lubi przed wyborami?
Justyna
Justyna 15.02.2019, 10:30
Ale zaraz zaraz a dlaczego nikt tu nie mówi o Kitlasie. TO ON NAROBIŁ 7 MLN DŁUGU.....to nim się powinna prokuratura i cba zająć....jak można tak zadłużyć gminę i za nic nie odpowiadać??? To Kitlas powinien teraz patrzyć prosto w oczy mieszkańcom gminy...a w szczególności tej bezczelnej Agatce, co tak umie żerować na najniższych ludzkich emocjach...widać że ta przerośnięta nastolatka nie dorosła do bycia pedagogiem !
😱
😱 15.02.2019, 17:23
A co to są najniższe emocje..?😅
Uuu...
Uuu... 15.02.2019, 16:03
Patrzyć😂
Justyn
Justyn 15.02.2019, 14:46
Aleś ty głupia, Justyna, szkoda nawet komentować
😭😭😭
😭😭😭 15.02.2019, 11:12
Ale bzdety, zal czytac!!! Z panem K rzadzili inni,nie misze Ci przypominac kto,wiec dlaczego sam ma odpowiadac?! A od Agatki to sie odczep,bo jej do piet nie dorastasz!! Pisac tak o kims tylko dlatego,ze powiedziala co mysli i czuje,to jest dopiero beszczelne!!! Widac kto broni obecna wladze,jacy ludzie!!! Wstyd!!!
Prawda w oczy kole
Prawda w oczy kole 15.02.2019, 10:55
Pani Agata powiedziała to o czym myśli większość mieszkańców wsi gdzi chcą wprowadzić reorganizacje, tylko nikt nie ma na tyle odwagi by to wypowiedzieć, także brawo Agata!!! Zamiast się jezyc to proszę wziąść sobie te słowa do serca i przemyśleć bo to co robicie to błąd!
Grrr
Grrr 15.02.2019, 10:44
To nie trzeba było się pchać na stołek do rządzenia i dać się wykazać kitlasowi. Widziały galy co brały! A teraz chcą rządzić i im to nie wychodzi i cała winę zganiac na poprzednika! Skoro potrzebna jest reorganizacja szkół to zróbcie to w goralicach, tam nie ma dzieci i dojdzie do tego że będzie stał pusty moloch i tylko zadluzal gminę. W stołecznej jest dzieci więcej a i wydatki na szkole mniejsze, więc chyba każdy rozsądny człowiek wiedzialby co robić...
21213
21213 15.02.2019, 10:44
Rada Miasta podejmowała uchwały , nie burmistrz, frustracji szukaj gdzie indziej np u kowalskiego
Mam Józef na imię a nie Hipolit
Mam Józef na imię a nie Hipolit 15.02.2019, 10:19
Omamili kuratorkę i posła jadąc na najniższych emocjach i się cieszą że gmina pójdzie na dno..teraz nich pani kurator i pan poseł z pis płaci długi Kitlasa.......Z czego wy się cieszycie ? że nie będzie żadnych większych inwestycji w gminie ...że w Gogolicach nic nie zostanie zrobione bo nie będzie z czego?...że gmina wpadnie w potężne problemy finansowe które na kilka lat nas wszystkich pociągną na dno...że zamiast rozwoju będzie stagnacja i marazm ?...że każdej gminnej instytucji obetną fundusze bo trzeba oszczędzać ? no ale (...) i nakręcani przez nich niektórzy gogoliczanie będą nosić głowę wysoko bo udało im się po raz kolejny szkołę uratować i będą się cieszyć ze w klasach będzie po 6 osób ....a co tam stać NAS! NASZE JA WAŻNIEJSZE NIŻ PRZYSZŁOŚĆ GMINY....Kitlas was już 12 lat temu chciał zlikwidować bo wiedział, że utrzymywanie tylu szkół za kilka lat doprowadzi gminę do ogromnego zadłużenia...i nie mylił się...zostawił po sobie 7 milionów długu który teraz przyjdzie spłacić nowej władzy....no ale co kilku nauczycieli z Gogolic to obchodzi.....liczy się własne JA.....

Nazwisko wykreślone. administartor
Taka prawda, Józef, nie Hipolit
Taka prawda, Józef, nie Hipolit 15.02.2019, 14:50
Ty, Józef, w Gogolice i tak nikt nie inwestowal, zawsze Gogolice " karano" , bo to wieś mająca swoje zdanie, więc nie pier...ol tu głupot o obcięciu inwestycji. Od dawna ich w gminie nie ma.
Jozef wstyd mi za Te Twoje wypociny!!!
Jozef wstyd mi za Te Twoje wypociny!!! 15.02.2019, 11:19
Bzdura,goni bzdure!!! Zapomnial wol jak cieleciem byl!!! Tylko pan k i pan k, niedobrze sie od tego robi!!! Jak by pan k rzadzil tyle lat sam , mial doradcow,zastepce,rade ,co wtedy rozumu nie mieliscie,on sam wszystkie decyzje podejmowal!!! A jak bys byl troche ogarniety to bys pomyslal,ze ratuje sie gmine elimnujac to co najbardziej zzera budzet czyli obecne Goralice!!!
Patrząc realnie
Patrząc realnie 15.02.2019, 10:36
Dlaczego dzieci mają spłacać długi w gminie? Dlaczego zabiera się coś co budowalo się latami! Nic nie jest w stanie nam tego wynagrodzić! Chcecie dobra dla ludzi to słuchajcie ich potrzeb a nie myślicie tylko o sobie!!! Może trzeba poszukać gdzieś indziej oszczędności, niech oszczędzają wszyscy! A nie tylko iść na łatwiznę, zabrać ludzia to co dla nich najcenniejsze... Po co nam taka gmina gdzie jest tyle nienawiści i goryczy!
Daj przykłady
Daj przykłady 15.02.2019, 11:44
Ale gdzie szukać tych oszczędności??? konkretnie? pokaż kto ma za dużo ? komu zabrać ? gdzie oszczędzać? tylko nie pisz populistycznie żeby zaczęli od siebie bo to słabe.
Przyklady
Przyklady 15.02.2019, 16:52
Prawda słaba? Bardzo to wygodne. Ale skoro o tym mowa to szkoła w Trzcińsku powinna byc zamknięta a dzieci przeniesione do Góralic. Nie mówiąc o zbędnych stanowiskach w gminie.
Cała prawda
Cała prawda 15.02.2019, 10:03
Nie no ludzie, to nie może być tak że wszystko zagarniaja tylko tz i Góralice bo z tamtąd pochodzi władza... Trochę sprawiedliwości musi być! Dlatego trzeba zlikwidować molocha w Goralicach bo tam jest najmniej dzieci koniec kropka!!! Ta szkoła jest najdroższa w utrzymaniu i należy się jej pozbyć! Dla dobra gminy pan k powinien odpuścić moim zdaniem...
argument solidaryzmu
argument solidaryzmu 15.02.2019, 10:15
Oni nie wiedza, albo udają, że nie wiedzą , że tu chodzi o solidaryzm społeczny.
Orzel Trzcińsko
Orzel Trzcińsko 15.02.2019, 09:37
5:2 dla obrońców szkoły. Nauczyciele i uczniowie są przeciw likwidacji. Rodzice są przeciw. Władze w Warszawie poseł) i kuratorium sa przeciw. Tylko sterowany burmistrz z radnymi bez argumentów. W zasadzie należałoby to uznać jako samobóje!
kat
kat 15.02.2019, 10:05
Argumentów jest dużo może nieudolnie przedstawione! nie stać nas na takie luksusy by wieśniakom utrzymywać szkołę dla 40 dzieci
Wieśniak
Wieśniak 15.02.2019, 12:25
Trzcińsko Zdrój 2000 mieszkańców .METROPOLIA stolica sexu i biznesu ,zakład pracy goni zakład pracy , wszyscy wykształceni , same wypasione fury, życie zaczyna się po 22.00😂😂😂Zejdź człowieku na ziemię, i odstaw to co bierzesz.
zainteresowany
zainteresowany 15.02.2019, 12:46
do Wieśniak: stolica sexu? A gdzie i u kogo można te usługi zamówić?
😏
😏 15.02.2019, 12:07
No nie stac nas,wiec zabierz wiesniakom jak piszesz , tylko ta co najwiecej kasy zzera!!! Mam wskazac ktora? A takie obrazanie innych to tylko swiadczy o tym, ze ze szkola nie miales nic wspolnego!!!
absurd kata
absurd kata 15.02.2019, 10:10
A stać nas na to aby utrzymywać 15 nierobów w radzie? Policz jakie to byłyby oszczędności! A do tego burmistrza i cała jego świtę. Jak liczymy w ten sposób, to liczmy wszystko
Hmm
Hmm 15.02.2019, 10:09
Rozumiem że chodzi o Góralice? Tam jest najmniej dzieci...
kasa na etaty
kasa na etaty 14.02.2019, 17:27
Ale na trzy nowe etaty w gminie bez konkursu to kasa się znalazła! Rocznie to tylle ile zaoszczędzi sie na jednej szkole po wprowadzeniu przez burmistrza "reformy".
ale to płytki
ale to płytki 15.02.2019, 10:02
co ty bredzisz? na szkołach 2 miliony rocznie, na etatach 50 tyś....gdzie ty masz mózg? czemu grasz bezczelnie na emocjach
sprawny mózg
sprawny mózg 15.02.2019, 10:12
Posłuchaj co mówi pan poseł. Gmina zaoszczędzi na szkole 160 tys rocznie. Czyli właśnie 3 etaty po 50 tysięcy!
Mon
Mon 14.02.2019, 16:09
To jest jedyne rozwiązanie ,należy zlikwidować szkołę w Trzcińsku Zdroju i przenieść ją do Góralic . Wtedy będzie wilk syty i owca cała .
meeeee
meeeee 15.02.2019, 09:38
Owce w Trzcińsku się nie zgadzają!

Pozostałe