Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 14 grudnia 2025 17:18
Reklama
Reklama

Prawdy o gandżi

Rozpoczęła się kampania społeczna dotycząca zagrożeń związanych z używaniem konopi indyjskich. W ostatnim czasie zaobserwować można niepokojący wzrost używania substancji psychoaktywnych przez młodzież. Spośród substancji nielegalnych przetwory konopi są relatywnie najbardziej dostępne. Wskazują na to wyniki europejskiego badania ESPAD, realizowanego w województwie zachodniopomorskim w 2011 r.
Dostępność poszczególnych substancji nielegalnych oceniana jest najwyżej przez badanych z kategorii wiekowej 15-24 lata. Wyniki badań wskazują także na to, że marihuana i haszysz są przez młodzież traktowane zdecydowanie bardziej liberalnie niż inne substancje nielegalne. Chociaż raz w ciągu całego życia używało ich około 30% młodszych uczniów i 50% starszych uczniów. Badana młodzież jest przekonana, że palenie konopi nie szkodzi zdrowiu.
 
W odpowiedzi na obserwowaną sytuację Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego wdrożył kampanię społeczną zatytułowaną „Naiwni”, mającą na celu wyposażenie młodzieży województwa zachodniopomorskiego w wiedzę nt. zagrożeń związanych z używaniem przetworów konopi indyjskiej, celem wpłynięcia na świadome podejmowanie decyzji, wzmocnienie asertywności oraz dojrzałe reagowanie na depenalizację przepisów i ewentualne zmiany w prawie.
 
Kampania ma na celu również przekazanie młodzieży faktów dotyczących marihuany lub haszyszu oraz ubocznych skutków ich zażywania, popartych pracami naukowymi i obalających funkcjonujące w świadomości społecznej mity i stereotypy, według których używanie konopi nie jest groźne.  Kampania skierowana jest do osób uczących się w wieku gimnazjalnym, ponadgimnazjalnym oraz osób do 25 roku życia (wiek 13 – 25 lat).
 
Kampania ma zasięg wojewódzki i obejmuje szereg różnorodnych działań, zmierzających w kierunku jej szerokiej promocji.
 
Narzędzia kampanii:
- Strona internetowa 
- Fanpage na Facebook
- Klip wideo (do pobrania na stronach kampanii)
- Outdoor (billboardy, plakaty)
- Ulotki w formie okładek na bilety kolejowe
- Ogłoszenia prasowe

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: kasa misiu kasaTreść komentarza: 120 tysięcy dla Zenka? Polsat chyba kompletnie odleciał! Na tle Stinga to jest żart, ale wciąż to jest olbrzymia kwota za kilkanaście minut śpiewania do playbacku. Widać, że Polsat stawia na masowego, najmniej wymagającego widza i tanie rozrywki. Szkoda, bo mieli tam Beata Kozidrak i Edytę Górniak, a na billboardach i tak będzie Zenek.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 15:25Źródło komentarza: Telewizyjna rywalizacja sylwestrowa. Kto stawia na Stinga, a kto na wykonawców disco poloAutor komentarza: gośćTreść komentarza: Trzeba było dostawić jeszcze kilka rzędów krzeseł bliżej sceny. Niepotrzebna dziura.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 15:17Źródło komentarza: Nauczyciele na scenie! Jubileusz z pompą i kabaretowym humoremAutor komentarza: bankowiecTreść komentarza: Absolutnie tak! Czesi, Węgrzy, Ukraińcy – wszyscy mają swoje znaki. Polska, jako lider regionu, po prostu musi mieć symbol. Znak graficzny to podstawa identyfikacji wizualnej waluty. Ktoś, kto uważa, że to jest niepotrzebne, nie rozumie znaczenia brandingu w dzisiejszym świecie. Jestem za szybką implementacją.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 15:09Źródło komentarza: Ciekawostka: Złotówka ma mieć nowe oznaczenie. Niczym dolarAutor komentarza: A. ŻmijewskiTreść komentarza: Zasadniczo to stacje benzynowe czy apteki pyr pyr nie powinny mieć ustawowej możliwości sprzedawania alkoholu czy papierosów, peawda pyr pyr? No tak na logikę pyr pyrData dodania komentarza: 14.12.2025, 15:08Źródło komentarza: Alkohol na stacjach paliw ma być ukryty. Zakaz sprzedaży nie rozwiąże problemu pijanych kierowców
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama