W związku z zaistniałą sytuacją od kwietnia 2016 r. nie możemy uzyskać swojej dokumentacji medycznej - informowali Rzecznika Praw Pacjenta pacjenci. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, Rzecznik Praw Pacjenta uznał, iż podmiot leczniczy nie zabezpieczył w prawidłowy sposób dokumentacji medycznej pacjentów, a swoją uwagę skupił głównie na konflikcie z właścicielem budynku.
Naczelny Sąd Administracyjny potwierdził decyzję Rzecznika Praw Pacjenta w sprawie naruszenia zbiorowych praw pacjenta przez przychodnię z Siemianowic Śląskich, uwzględniając tym samym skargę kasacyjną Rzecznika Praw Pacjenta od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.
NSA zgodził się z Rzecznikiem, że zachowanie przychodni nie może powodować negatywnych skutków dla pacjentów. Uznał, że sprawa ta powinna być przestrogą dla innych podmiotów leczniczych, które pozostają w konflikcie z właścicielem wynajmowanej nieruchomości (budynków przychodni).
Departament Dialogu Społecznego i Komunikacji, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta







Napisz komentarz
Komentarze