Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 grudnia 2025 15:07
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Radni proponują debatę o polityce śmieciowej w gminie

Porozmawiajmy o śmieciach - to tytuł debaty dotyczącej gospodarki odpadami komunalnymi w gminie Gryfino. Spotkanie z mieszkańcami ma odbyć się w najbliższy piątek. Organizatorem debaty on-line jest Klub Koalicji Obywatelskiej.
Radni proponują debatę o polityce śmieciowej w gminie

Radni chcą zapytać mieszkańców, jak wyobrażają sobie politykę śmieciową w gminie. A że jest niesprawiedliwa dla wielu, wypowiadało się sporo osób. W końcu dwie mieszkanki Gryfina zaskarżyły uchwałę do sądu, który ją uchylił.

Jako pierwsi pisaliśmy o tym tu:

https://www.igryfino.pl/wiadomosci/40066,uchwala-smieciowa-niewazna-stwierdza-sad-kompromitacja-sawaryna-i-jego-ekipy

Teraz sprawa jest już oficjalna. Na razie ma jednak uzasadnienia wyroku.

Na najbliższą sesję burmistrz Mieczysław Sawaryn nie przygotował żadnej uchwały na ten temat.

I tu z inicjatywą co robić dalej wychodzi Klub Koalicji Obywatelskiej. My dostaliśmy zaproszenie od Andrzeja Urbańskiego.

Do udziału w debacie zaproszeni mają zostać również prezesi spółdzielni mieszkaniowych, Gryfińskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o. o., przedsiębiorcy i mieszkańcy gminy Gryfino.

Aktualizacja (18 marca 2021):

Join Zoom Meeting https://zoom.us/j/95273346966

Meeting ID: 952 7334 6966

Passcode: kogryfino

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mentos 19.03.2021 16:28
Przygotowuje się do słuchania.

gość 18.03.2021 22:59
Każdy z nas ma taki problem. Ja ma mobbing w pracy i muszę też sobie dawać rade.Można było by się zwolnić ale czasy ciężkie i od pół roku nic ciekawego w ofertach pracy nie ma.

MB 17.03.2021 21:39
Najwyższy czas aby ludzie dorośli do dbania o własny interes i zaczęli inaczej podchodzić do sprawy informowania urzędników ile osób zamieszkuje w mieszkaniu obok. Narzekamy jak to nas " urzędasy " okradają, a sami pozwalamy się okradać. Z pełną świadomością dajemy przyzwolenie tym, którzy wynajmują mieszkania i w deklaracjach nie zglaszają tego. Płacimy za te osoby z własnej kieszeni. Kim więc jesteśmy? Martwimy się, że ktoś nazwie nas donosicielem. Trzeba wybrać- albo będę naiwniakiem i płacił za sąsiada zarabiajacego na mnie, albo powiem dosyć, nie zgadzam się na to.

pakt diabła z diabłami? 17.03.2021 22:16
To prawda - widać poruszenie - i coś mi się wydaje, że wielu "handlarzy nieruchomości" jak ich tu nazwano - boi się tego "przyglądania się przez urzędników" mieszkaniom, które są oficjalnie puste... A to przecież mogą być potężne kwoty podatków - a jeszcze z odsetkami i zaległościami za kilka - kilkanaście lat wstecz?

pytanie do radnych - czy taka informacja jest? 17.03.2021 20:54
Państwo radni - ile podatku od wynajmu mieszkań pobiera gmina? I co urzędnicy zrobili, żeby zwiększyć ściągalność tych podatków? Bo coś tu się zaczęło palić pod... jak pojawił się pomysł, żeby urzędnicy wyszli z urzędu i sprawdzili stan faktyczny... A przecież zapytanie właściciela 10 mieszkań w mieście, który zgłasza że są puste - skąd takie zużycie wody i prądu prowadziłoby do postępowania podatkowego... No i pieniędzy do budżetu gminy... To proste pytanie - ile domów i mieszkań w Gryfinie jest zgłoszonych do podatku od wynajmu (czy jak to się tam nazywa)?

panika wśród handlarzy nieruchomości? 17.03.2021 20:28
Coś mi się wydaje, że takie kontrole wykazałyby mnóstwo mieszkań na wynajem - a to bardzo duże podatki. Coś się panicznie boją handlarze nieruchomości, żeby władze miasta przypadkiem nie zainteresowały się, jaki kto ma tytuł prawny do zajmowania nieruchomości... Dlatego nawet najbardziej absurdalne argumenty są wytaczane - bo po prostu opłata "za liczniki" JEST PŁACONA PRZEZ NAJEMCÓW - A PODATKI - TO MUSIELIBY PŁACIĆ WŁAŚCICIELE...

Obserwator 17.03.2021 19:41
Szanowni Państwo, proszę mi podać obowiązujący akt prawny w Polsce,który pozwala wejść do domu jakiemukolwiek urzędnikowi i sprawdzić ile osób zamieszkuje w nieruchomości (oprócz prokuratorskiego nakazu). Niestety takiego obecnie nie ma!!!! W Polsce nie ma obowiązku meldunkowego i setki tysięcy ludzi nigdzie nie jest zameldowanych. I co mają nie płacić nic za śmieci? W moim bloku w jednym mieszkaniu mieszka 10 cudzoziemców i nigdzie nie są zameldowani i nic nie mają płacić za śmieci? Wodę wszyscy zużywają mnie czy więcej ale zużywają. Można faktycznie domniemywać że jest to lobby wynajmujących mieszkania i osób mających domy, którzy zużywają wodę do podlewania ogródków. Nad tym też można się zastanowić.

do roboty klusku!!! 17.03.2021 20:14
Szanowny panie - skoro w twoim domu mieszka 10 cudzoziemców, to znaczy że powinieneś płacić podatek od wynajmu do gminy. Płacisz? I uważasz, że podatkobiorcy nie mogą sprawdzić, czy pan wynajmuje? MOŻE - I TO NA WIELE SPOSOBÓW... Poza tym - jeśli ktoś wynajmuje małe mieszkanie dla 10 osób narusza również przepisy sanitarne i budowlane - nie mówiąc o tym, że jeśli mieszkanie jest w bloku - łamie przepisy wspólnoty mieszkaniowej!

Michał 17.03.2021 20:38
Panie Obserwator! A może to pan poda obowiązujący akt prawny mówiący, że obowiązek meldunkowy jest nieobowiązkowy. Przepisy mówią coś odwrotnego. Prawdą natomiast jest, że niedopełnienie tego obowiązku nie podlega karze. Owa bezkarność dotyczy obywateli naszego kraju oraz Unii Europejskiej. A to jest czymś innym niż to, o czym pan pisze. Podejrzewam, iż nie dotyczy owych 10 cudzoziemców, o których pan wspomina.

pakt diabła z diabłami? 17.03.2021 22:18
To po pierwsze, po drugie - czy to nie swoisty pakt - podobnie jak z tymi zwolnieniami od podatków nowych właścicieli domów - tak tutaj tych, co wynajmują? Że płacili podatek od najmu "frajerzy" - a "kolesie" byli bezkarni?

Monika 17.03.2021 18:59
Panie Burmistrzu Nikitynski okulary są już potrzebne? Pozdrawiam.

Tomasz M. 17.03.2021 17:59
Co tu debatować ??? Mietek , Paweł i Miler do DYMISJI !!!!!

ręce opadają 17.03.2021 15:56
Wszystko przez błąd Sawaryna i jego urzędasów.

Becia 17.03.2021 15:53
Towarzystwo nierobów chce pod publikę pokazać że pracuje? A co oni robili przez te wszystkie miesiące? Teraz debaty organizują? Klekajcie narody na taki pomysł mogła wpaść tylko gryfińska KO. Widać mała jest oglądalność sesji na YouTube i chcą się pokazać jacy to oni są aktywni i dobrzy a inni są Bee. Żenada miesiąca

krecik do Beci 17.03.2021 15:55
Towarzystwo nierobów to wypisz wymaluj tercet. Radzie tercet przedstawił projekty śmieciowe w ostatniej chwili. Pewno po to aby nie można było zbytnio pogrzebać bo nie ma czasu. I Sawaryn stworzył bubla z którego śmieje się cały kraj!

oni tak mają... 17.03.2021 16:33
taa. narzeka na tych radnych, co chcą dyskutować, ale nie widzi reszty, która ani nie chce pytać mieszkańców, ani nie widzi nic w projekcie Sawaryna złego...

para buch 17.03.2021 16:41
to raczej towarzystwem nierobów można nazwać radnych gisu co to klepią i nie myślą a potem udają zatroskanych i wnioski przedstawia na sesji jak już wiadomo że sprawa w sądzie. Zobaczymy czy chociaż mają cywilną odwagę porozmawiać z mieszkańcami a nie tylko wyśmiewać i krytykować radnych z KO którzy bardzo dużo dyskutowali i wskazywali że są lepsze rozwiązania.

para buch .... 17.03.2021 19:14
towarzystwem nierobów można nazwać radnych gisu co to łapki podnoszą bez zastanowienia. Ciekawe czy będą mieli odwagę wziąć udział w tej debacie, bo jak dotąd to tylko wyśmiewali i krytykowali resztę radnych a sami zupełnie nic dobrego nie zrobili dla mieszkańców bo sobie to na pewno. Jad z nich kapie....po co nam wyborcom tacy radni...

Mieszkaniec 17.03.2021 15:43
Przewodniczący ma możliwości prawne takie uchwały wetować i zaskarżyć do odpowiednich instytucji państwowych !

Gerardo 17.03.2021 13:07
Komentarz usunięty

absurd wuja, absurd 17.03.2021 13:03
Argument, że "wynajmujący rozmydlają temat" jest absurdalny!!! Nikomu mieszkania nie wynajmuję! Ale wkurza mnie, że dlatego, że używam wodę - mam płacić za śmieci!!! A brudasy co się nie myją częściej niz dwa razy w tygodniu - zapłacą mniej ZA ŚMIECI...

Wuja 17.03.2021 14:36
Piszesz cytuję "Ale wkurza mnie, że dlatego, że używam wodę - mam płacić za śmieci" czyli uważasz że inni nie będą używać wody ażeby obniżyć opłaty za śmierci, albo będą łapać deszczówkę - absurd do kwadratu. Dalej piszesz cytuję "A brudasy co się nie myją częściej niz dwa razy w tygodniu - zapłacą mniej ZA ŚMIECI..." dobre czyściochu to podpada pod faszyzm chciałbyś kontrolować mycie mieszkańców jeszcze trochę to będziesz określał ilość wypróżnień. Wydaje mi się, że lobby najemców mocno walczy o nie wiązanie zużycia wody z opłatą za śmieci.

do faszysty, co chce rozliczać ile kto wody zużywa, żeby zapłacił za śmieci... 17.03.2021 15:51
Faszysto urządasie - rusz tyłek i zajmij się robotą!!!! "lobby najemców" debilu? Od faszystów będziesz wyzywał, bo ktoś nie chce PŁACIĆ ZA ŚMIECI W ZALEŻNOŚCI OD ZUŻYCIA WODY? Bo się urzędasowi ruszyć tyłka nie chce? A ILE OSÓB W GRYFINIE PŁACI PODATEK OD NAJMU MIESZKAŃ, DEBILU? ILE OSÓB POWINNO PŁACIĆ? Tłuszcz ci zalał mózg? Nie rozumiesz? Chcesz uzależnić od licznika wody opłatę za śmieci a krytykujesz tych, co się oburzają., że ktoś ich będzie rozliczał z użycia wody, żeby opłacić śmieci??? Dzisiaj, 14:36 dobre czyściochu to podpada pod faszyzm chciałbyś kontrolować mycie mieszkańców

Wuja 17.03.2021 16:59
Jak trafisz w czuły punkt to zaczynają się nerwy inwektywy i bluzgi. Do dyskusji trzeba dorosnąć i umieć w kulturalny sposób przedstawić swoje propozycje. Mamy wolność i dlatego mam prawo do swoich poglądów na tą sprawę.

faszystą nazywasz innych a potem wuja pouczasz o kulturze? 17.03.2021 20:32
Wuja - wyjątkowa obłuda nazwać czyjeś poglądy faszystowskimi i pouczać o kulturze dyskusji... Tym bardziej, że "faszystowskimi" nazwałeś poglądy, że NIEETYCZNE JEST, ŻE JAK KTOŚ SIĘ CZĘŚCIEJ MYJE, MA PŁACIĆ WIĘCEJ ZA ŚMIECI!

Wuja 17.03.2021 12:53
Wszystkie sposoby naliczania mają wady i zalety trudno będzie zadowolić wszystkich. Wadą poprzedniej uchwały jest to ze zróżnicowano opłaty dla lokali wielorodzinnych (bloki) i jednorodzinnych, w pierwszej kolejności należy zlikwidować tą niesprawiedliwość. W naszej gminie jest duży wynajem noclegów dla pracowników, a szykuje się napływ budowniczych bloków gazowych. Wynajmujący lokale są największymi oponentami rozliczania od zużycia wody podają takie argumenty jak: prostata, paprotki czyli rozmydlają temat. Dla wynajmujących noclegi rozliczenie od zużycia wody jest sprawiedliwe jak mają lokatorów to płacą jak nie mają to nie płacą.

a jak ktoś jest brudasem, nie zapłaci za śmieci... 17.03.2021 13:01
bzdura wuja - gminny urzędnik ma sie ruszyć i sprawdzić - także po PODATKI OD WYNAJMU!!! Których gmina "nie potrafi" ściagnąć? Dziwne, prawda?

wkurzyło mnie to... 17.03.2021 15:53
Takie brudasy będą optowały za opłatą za śmieci od wody! I jeszcze obłudnie "nie będzie nikt mi mówił, ile razy się mam myć".. Tylko że tym, którzy się myją - chce haracz wyznaczyć w opłacie za śmieci za... częstsze używanie wody...

tyle 17.03.2021 13:02
Liczniki i kontrole rozwiążą sytuację. W Gryfinie wiemy gdzie i kto wynajmuje.

absurd 17.03.2021 13:11
tak, w dodatku ściągalność podatków od najmu wzrośnie - może inne podatki płacone uczciwie obniżą? Ale liczniki nie jako przelicznik opłat za śmieci - a jako wskaźnik dla urzędników! Przecież to nic trudnego, wyłapać "nadprogramowe" zużycie wody - i niech się człowiek tłumaczy, czemu zużywa za trzy osoby, jak "w mieszkaniu nikt nie mieszka"...

Mieszkanka gminy 17.03.2021 12:45
Moim zdaniem najlepszą opłata za śmieci jest opłata od osoby ponieważ gmina ma dostęp do meldunku osób które są zameldowane w danym lokalu i budynkach mieszkalnych a nie tak jak teraz bałagan ,jest w gminie komórka kontroli zewnętrznej i sprawdzić ilość osob mieszka mieszka w budynkach wielorodzinnych , lokalach i budynkach jednorodzinnych ,i wtedy wiadomo czy deklarację śmieciową wypełnione są zgodne z ilością osób zameldowanych w danym lokalu , budynku czy w budynku wielorodzinnym ale gmina ma bałagan w dokumentach,zwłaszcza tych budynkach wielorodzinnych skoro wspolwasciele nie żyją dzieci nic z tym nie robią powinna gmina przejąć na skarb państwa bo to najlepsza forma prawna

Lonia 17.03.2021 12:56
do Mieszkanka gminy: tylko ta metoda wymaga od urzędników dużej pracy. Bo trzeba sprawdzać, a oni pracują tylko do 15... Za niepłacących trzeba składać wnioski do komornika, ale przecież łatwiej aby płaciła reszta itd. itp.

absurd 17.03.2021 13:05
Tak - urzędnikom wygodniej ściągać opłaty, nieważne, że niesprawiedliwe - bo mniej roboty...No i zawsze można dowalić podwyżkę...

Obserwator 17.03.2021 19:43
W Polsce nie ma obowiązku meldunkowego i pomimo że w mieszkaniu mieszka 15osób nikt nie jest zameldowany.

NIE MOŻE PRZEBYWAĆ WIĘCEJ NIŻ... EPIDEMIA :):):) 17.03.2021 20:36
A, czyli urzędasie cała twoja praca nad ściągalnością podatków miałaby polegać na zajrzeniu do "ksiąg meldunkowych"?

absurd 17.03.2021 13:07
Ciekawe, czy ludzie płacą podatki od wynajmu mieszkań? Czy to też taka "cicha ulga" dla wybranych? A bardzo dużo danych urząd ma już w swoich zasobach - wystarczy obejrzeć komputery...

Do mieszkanki gminy z 12.45 17.03.2021 18:52
Mała luka w twojej wiedzy , bo NIE MA OBOWIĄZKU MELDUNKU.

owszem 17.03.2021 20:34
Tak, nie ma - natomiast jest najwyraźniej cicha ulga od gminy dla wynajmujących "na dziko" mieszkania - stąd taki strach, że urzędnicy by się zapytali skąd w "niezamieszkałych nieruchomościach" takie zużycie? Bo podatek od wynajmu jest dużo większym problemem niż opłaty "licznikowe"...

? 17.03.2021 22:21
czy twoja luka w wiedzy nie jest aby większa? Obowiązek meldunkowy zniesiono? Czy tylko obywatele Unii (i tylko oni!) nie są karani za brak meldunku?

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaŻyczenia świąteczno-noworoczne gm. Widuchowa (18.12.2025-07.01.2026)
Reklama
ReklamaŻyczenia świąteczno-noworoczne PGE (17.12.2025-07.01.2026)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama