Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 14 grudnia 2025 19:08
Reklama
Reklama

Stawiają zarzuty rozpijania Polaków? „Piwonament” Żabki jest kontrowersyjny

Promocja na piwo w Żabce stała się „piwonamentem”. Tak ochrzcili ją internauci. Sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sieć zapewnia: to zgodne z prawem.
Stawiają zarzuty rozpijania Polaków? „Piwonament” Żabki jest kontrowersyjny
Wokół promocji Żabki zrobił się szum.

Autor: Canva

UOKiK przygląda się jednej z akcji zorganizowanych przez sieć Żabka pod kątem tego, czy nie narusza ona zasad promocji napojów alkoholowych zawartych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. 

Chodzi o akcję, którą internauci ochrzcili „piwonamentem”. 

Wokół promocji zrobił się szum

Jak napisały Wiadomości Handlowe: „w aplikacji Żappka pojawiła się informacja o superofercie, dzięki której klienci, płacąc określoną kwotę, mogą przez 20 dni (licząc od dnia aktywowania oferty, ale nie później niż 30 czerwca br.) odebrać w sklepach sieci 10 piw (alkoholowych i bezalkoholowych) marek polskich w puszkach o pojemności 330 ml albo też 10 piw (alkoholowych i bezalkoholowych) marek zagranicznych w puszkach lub butelkach o pojemności od 250 do 330 ml”. Opcje kosztowały 19,90 zł albo 29,90 zł – dodał portal.

W regulaminie akcji pojawiło się zastrzeżenie, że jednorazowo klientom będzie wydawana ograniczona liczba produktów, jednak nie każdy zwrócił na to uwagę. Dlatego wokół oferty szybko narosła burza.

Mylne wrażenie klientów 

Sieć Żabka stwierdziła, że oferta nigdy nie była pomyślana jak abonament bądź subskrypcja. To jedynie mylne wrażenie klientów.

„Obowiązująca do 30.06.2024 roku oferta w aplikacji Żappka >>10 piw od 19.99<< (...) to standardowa oferta sprzedaży produktów w formie wielosztukowej od lat funkcjonująca w sklepach Żabka. Oferta jest zgodna z obowiązującym prawem i jest skierowana wyłącznie do pełnoletnich użytkowników aplikacji” – napisało zacytowane przez portal Biuro Prasowe Żabki.

I dodało: „W przeciwieństwie do innych, podobnych ofert na rynku, dziennie klienci mogą odebrać maksimum tylko 4 produkty, w tym piwa bezalkoholowe, w większości piwa mają też mniejszą pojemność 0,33 litra”. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

cóż 01.07.2024 12:45
Alholizm powszechy...

Jerzy 04.07.2024 18:25
cóż 01.07.2024 12:45
Alholizm powszechy...
DDA mają jeszcze gorzej

wolny rynek 01.07.2024 11:24
Robią akcje, chcą sprzedać - jeśli się udaje, to niech urzędnicy nie drą ryjków, tylko pomyślą o skuteczności przepisów - bo wzrost ceny, wzrost podatków - nie ogranicza alkoholizmu jako choroby - inaczej dopiero w czerwcu wzrosłaby lawinowo choroba alkoholowa, której do tej pory nie było...

AA 01.07.2024 11:39
Problem w tym ze sprzedają truciznę bo tym jest alkohol.

wolny rynek 01.07.2024 13:17
AA 01.07.2024 11:39
Problem w tym ze sprzedają truciznę bo tym jest alkohol.
alkoholik na odwyku nie może decydować o zdrowych ludziach. A co do "trucizny" - to słodycze są kto wie, czy nie większą "trucizną" - ale to nie znaczy, że trzeba ich zakazać - tylko wystarczy MĄDRZE używać!

C2H5OH 03.07.2024 20:19
To nie kupuj. Przecież nie ma obowiązku

Demokracja 04.07.2024 06:49
Piłeś - nie pisz

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MalwinaTreść komentarza: Polsat wie, co robi i dlatego wygrywa oglądalność! W Sylwestra liczy się dobra zabawa, a nie "edukacja" kulturalna. Mają Thomasa Andersa dla starszych, Górniak i Bajm dla tych "klasycznych" i cały wagon disco polo. Mieszanka jest idealna, aby zgarnąć 3 miliony widzów. Czysty pragmatyzm, a nie ambicje.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:09Źródło komentarza: Telewizyjna rywalizacja sylwestrowa. Kto stawia na Stinga, a kto na wykonawców disco poloAutor komentarza: tutejszyTreść komentarza: Tez przed telewizorem będę przełączał kanały.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:09Źródło komentarza: Telewizyjna rywalizacja sylwestrowa. Kto stawia na Stinga, a kto na wykonawców disco poloAutor komentarza: BogdanTreść komentarza: Prez. Janusz Malinowski mówi o równym takcie i wygodzie. Gdzie ta wygoda, skoro ostatni pociąg do Widuchowej, Chojny czy Mieszkowic odjeżdża o 20:35? Wieczorne wyjścia do kina czy lekarza w Szczecinie są teraz niemożliwe. Trudno to nazwać rozwojem siatki połączeń, jeśli omija się mieszkańców przygranicznych gmin!Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:08Źródło komentarza: PKP Intercity jedne połączenia likwiduje, ale więcej organizuje. Powiat gryfiński traciAutor komentarza: jaTreść komentarza: Ten Jarmark w Moryniu to już nasza coroczna tradycja. Koncert Orkiestry Ukulele był po prostu mistrzowski! Brawo dla organizatorów za taką energię i świąteczny klimat. 🎅🎄Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:07Źródło komentarza: Moryń rozbrzmiewał świąteczną magią. Zapamiętane dźwięki MOU i Ukubanditos
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama