Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 grudnia 2025 20:57
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Klienci i pracownicy przyznają, że koszyki sklepowe są brudne. Sieć nie widzi problemu

Lepki, brudny, pełen resztek – takie bardzo często bywają koszyki w sklepach. W końcu dzień w dzień dotykają ich tysiące ludzi.
Klienci i pracownicy przyznają, że koszyki sklepowe są brudne. Sieć nie widzi problemu
Moze sprawą powinien zainteresować się sanepid?

Autor: Canva

Wielu klientów zastanawia się, jak często i czy w ogóle sieci handlowe dbają o czystość wózków sklepowych. Odpowiedzi przedstawicieli największych sieci handlowych różnią się od tych, których udzielają pracownicy.

Sklepy zaklinają rzeczywistość?

Przedstawiciele sieci handlowych, takich jak Biedronka, Aldi czy Kaufland, zapewniają, że wózki i koszyki są regularnie czyszczone. 

W Biedronce podobno koszyki są myte na bieżąco ze świeżych zabrudzeń, a dwa razy dziennie oczyszczane z folderów, paragonów i woreczków. Dodatkowo, raz w miesiącu zewnętrzne firmy przeprowadzają kompleksowe czyszczenie. 

Podobnie jest w Aldi – obsługa sklepu regularnie czyści wózki, a dwa razy do roku odbywa się ich gruntowne mycie i dezynfekcja przy użyciu specjalistycznego sprzętu.

Kaufland twierdzi, że czyszczenie i wózków, i koszy odbywa się codziennie rano i może być powtórzone w ciągu dnia, jeśli zajdzie taka konieczność. Dodatkowo gruntowne mycie i dezynfekcję sieć zleca minimum raz w miesiącu. Usługę profesjonalnego czyszczenia wykonuje zewnętrzna firma.

„Samo się wyczyści”

Relacje pracowników sklepów często malują zupełnie inny obraz. Jeden z pracowników sieci Kaufland we Wrocławiu w rozmowie z serwisem Bankier.pl przyznał, że wózkom nie poświęca się zbyt wiele uwagi. „Jak się pobrudzą, to wycieramy” – mówi. 

Pracownik Aldi przyznał z kolei, że myciem wózków zajmuje się firma zewnętrzna, ale tylko „gdy jest taka potrzeba”. 

Najbardziej krytyczna jest opinia pracownika Biedronki, który stwierdził, że wózki i koszyki nigdy nie są myte, a ich czyszczenie odbywa się na zasadzie „samo się wyczyści”.

Klienci muszą sami to ocenić

Różnice między oficjalnymi komunikatami a relacjami pracowników budzą pytania o standardy higieny w sklepach. Czy sieci handlowe robią wystarczająco dużo, aby zagwarantować czystość wózków, z których korzystają tysiące ludzi każdego dnia? 

Dla klientów, którzy codziennie stykają się z tym problemem, odpowiedzi na te pytania są ważne dla bezpieczeństwa podczas zakupów. Na razie nie sposób jednoznacznie rozstrzygnąć, kto ma rację. Klienci muszą sami wyrobić sobie opinię.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

A. Żmijewski 14.08.2024 09:05
W marketach zawsze pyr pyr pyr był syfon, brud i ubóstwo bo zasadniczo nastawione są one na dojenie klientów a nie o dbanie o nich pyr pyr.

Biedra 13.08.2024 21:11
A jak była pandemia srovida to.ktos o tym pomyślał żeby robić dezynfekcje koszyków ? Tyle ich rąk trzymało i co żyjemy? -zyjemy !

Robal 13.08.2024 18:43
Hahaha w biedrze ktoś czyści koszyki 😂😂😂😂😂

prac. 13.08.2024 19:58
A czyści!

Ola 13.08.2024 17:14
JA zawsze biorę ze swoją mokrą chusteczkę i wycieram. Nie chcę się choroby navbabawić.

Dorota 13.08.2024 12:22
Uchwyt powinien być przemywany kilka razy dziennie. Nieraz to człowieka bierze obrzydzenie po dotknięciu.

mieszkanka 13.08.2024 16:36
powinien byc zamontowany pojemnik z dezynfekcja przy koszykach do odkazania rak , szczegolnie w takie upaly

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaŻyczenia świąteczno-noworoczne gm. Widuchowa (18.12.2025-07.01.2026)
Reklama
ReklamaŻyczenia świąteczno-noworoczne PGE (17.12.2025-07.01.2026)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama