Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 08:17
Reklama
Reklama
Reklama

Chińskich aut coraz więcej na polskich drogach. SUV z Chin jest tańszy niż konkurencji

Rośnie sprzedaż chińskich samochodów. Są tańsze od innych, a w ostatnich latach znacznie poprawiła się ich jakość. To sprawia, że Polak idzie do salonu i kupuje azjatyckie auto.
Chińskich aut coraz więcej na polskich drogach. SUV z Chin jest tańszy niż konkurencji
Chińskie auta są tańsze.

Autor: Canva

Widać to już na ulicach i drogach. Coraz więcej jest na nich samochodowych marek, których nazwa jeszcze nie wszystkim coś mówi.

– Kiedy jakiś czas temu widziałem samochód z logo MG, zacząłem szukać o niej informacji z internecie. Okazało się, że to brytyjsko-chińska firma. Zauważyłem, że takich samochodów jest coraz więcej. I zacząłem zwracać uwagę na inne dziwne nazwy – przyznaje w rozmowie z nami pan Michał.

Chińskie auta w Polsce są coraz bardziej widoczne

Sygnały o tym, że Polacy przekonali się do chińskiej motoryzacji, pojawiają się od kilku miesięcy. To tańsze auta niż europejskie albo innych, bardziej znanych azjatyckich marek. W ostatnich latach Chińczycy nadrobili też zaległości w kwestii jakości i teraz coś „made ich China” nie oznacza tanich plastików, za luźno zamontowanych części, trzeszczących podczas jazdy i źle dopasowanych.

To sprawia, że chińskie auta – zwłaszcza SUV-y – są coraz bardziej widoczne. A kosztują o ok. 30 procent mniej niż konkurencyjne auta tej samej klasy.

Bogato wyposażony SUV z Chin jest tańszy niż konkurencji

W 2024 roku zarejestrowano w Polsce 10 691 chińskich samochodów, co dało im 1,9 proc. rynku, zaś MG Motor zostało 20 najpopularniejszą marką – donosi teraz serwis dlahandlu.pl.

Samych MG było 6763 sztuk. Dla porównania – rok wcześniej były tylko 163 auta z Chin.

Z raportu wynika, że dla klienta bardzo ważna jest cena, bo jeżeli za bogato wyposażonego SUV-a z Chin trzeba zapłacić ok. 138 tys. zł, to za konkurencyjną, ale lepiej znaną markę o 30 tys. zł więcej. Co najmniej tyle, bo inni producenci swoje auta wyceniają jeszcze wyżej – powyżej 200 tys. zł.

Korzystają na tym klienci

Ten trend ma dla klienta pozytywne znaczenie, bo zmusza do działania konkurentów chińskich producentów. A to odbija się na cenach aut. 

„Tak zrobił chociażby Citroen z nowym C3 Aircrossem, który mimo że jest znacznie większym autem i awansował do segmentu kompaktowych SUV-ów (urósł o ok. 25 cm), to jest o blisko 20 tys. tańszy od swojego poprzednika. 

O krok dalej poszła Dacia, która wzbogaciła gamę o SUV-a Bigster mierzącego 4,57 m, a zatem samochód pokroju MG HSa i BAICa Beijing 5. Jest on jednak od nich wyraźnie tańszy, kosztując wyjściowo 99 900 zł za wariant Essential 1.2 TCe o mocy 140 KM ze skrzynią manualną” – czytamy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

marek 14.02.2025 14:48
MG najbardziej awaryjne auto w Anglii. A kupują bo na inne mało stać. Przecież każdy by wolał mercedesa a nie chińczyka. Unia wywali te EURO 5,6,7 czy jakie teraz są, i się okaże że kupujemy europejskie :)

AMEN 12.02.2025 23:36
chY/////t//r///y/ch z././.b/.';;o';k;';'o;';';w coraz więcej na polskich miastach . SUVanie dzieci z Gryfina jest tańsze niż konkurencji z holaNDII NA SATURNA

A. Żmijewski 12.02.2025 15:43
Trampy i inne Uńje zaraz powprowadzają zaporowe cła pyr pyr I zasadniczo cwaniaki co się połakomili na chińskie żuczki pyr pyr zostaną z ręką w nocniku i bez serwisu

Robal 12.02.2025 13:44
Kolega kupił i teraz pojechał na gwarancji olej wymienić . Auto mu zabrali i oddadzą za dwa tygodnie bo serwis robiony jest pod Berlinem! 😂😂😂

zgniot 12.02.2025 12:26
Jaka jakość okaże się po kilku latach.

Knagulec 12.02.2025 12:24
Chińskie kapciory zalewają Świat

chinczyk gryfinsky 12.02.2025 11:15
i bardzo dobrze lepsze niz holcwageny januszerskie

klik 12.02.2025 10:23
A jak trwałość takiego auta?

ciul powiatowy 12.02.2025 11:16
klik 12.02.2025 10:23
A jak trwałość takiego auta?
ciullowa

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama