Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 10:05
Reklama
Reklama
Reklama

UOKiK już stracił cierpliwość. Bierze się na ostro za cenę „w ciągu 30 dni”

Prezes UOKiK zapowiada kolejne postępowania wobec sprzedawców, którzy oszukują na podawaniu najniższej ceny z ostatnich 30 dni. To przepisy, które weszły w życie na początku 2023 roku.
UOKiK już stracił cierpliwość. Bierze się na ostro za cenę „w ciągu 30 dni”
Polacy dobrze wiedzą jakie obowiązki mają sklepy, ale połowa z nas ma problem z ustaleniem, jaka była najniższa, w ostatnim czasie, cena produktu

Autor: Canva

Chodzi o unijną dyrektywę Omnibus. Nakazuje ona sprzedawcom (także w sieci) podawać najniższą cenę towaru w ciągu ostatnich 30 dni. Ma to pomóc ustalić klientowi, czy trafił na okazję i czy promocja jest prawdziwa. Zalando, Media Markt, Sephora, Glovo to były pierwsze marki, jakie na celownik wziął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po zaledwie pół roku działania nowych przepisów.

Będą kolejni

- Nasza cierpliwość, jeżeli chodzi o przedsiębiorców w procesie dostosowania się, już się skończyła – powiedział Tomasz Chróstny, prezes UOKiK i dodał: - Przedsiębiorcy, którzy przy promocjach nieprawidłowo podają najniższą cenę z ostatnich 30 dni, powinni spodziewać się kolejnych postępowań wyjaśniających, zarzutów i decyzji w tym roku.

Problem dotyczy m.in. tego, że ta najniższa cena musi być wyraźnie podana, a z badań wynika, że 50 proc. kupujących ma problem z ustaleniem, zdobyciem informacji o najniższej cenie.

W ocenie Chróstnego pokazuje to, że pod kątem czytelności i transparentności informowania o promocjach biznes wciąż ma bardzo wiele do zrobienia.

- Jesteśmy 2,5 roku od wprowadzenia Omnibusa i po 35 latach gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Przedsiębiorcy przyzwyczaili się, że Polacy uwielbiają promocje. Niestety, zbyt często sprzedawcy wykorzystują ten fakt przeciwko nam, konsumentom - mówi prezes UOKiK.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

,,,,,,,,,,,,, 21.07.2025 20:11
W pierwszej kolejności powinni się wziąć za Media Expert.

A. Żmijewski 16.07.2025 07:24
Zasadniczo cena zawsze jest umowna i wolnorynkowa pyr pyr, a aby dostać rabat na ogrodowe pomidory spod folii w ramach promocji, wcale nie trzeba lecieć do stolicy Maroka pyr pyr

hmm 15.07.2025 10:36
A co dopiero mają powiedzieć klienci !

ambiwalencja 15.07.2025 11:05
hmm 15.07.2025 10:36
A co dopiero mają powiedzieć klienci !
przestań gadać, zacznij myśleć! Żeby dziesiątki urzędników zajmowały się takim problemem, bo ktoś "po 35 latach gospodarki rynkowej" NIE POTRAFI DOCZYTAĆ ETYKIETKI Z CENĄ?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama