Wniosek o e-receptę trafi do lekarza, który poda nam kod. To – jak podkreśla Medonet – uławia życie osobom, które regularnie biorą te same lekarstwa.
Jak to zrobić?
W IKP w zakładce „Moje konto” musimy wskazać swoją przychodnię i lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. Potem zalogować się na pacjent.gov.pl i wejść w „Recepty” oraz „Moje recepty”.
Kiedy już tam będziemy, wyszukujemy lek, zaznaczamy i klikamy „Zamów receptę”.
W aplikacji mojeIKP postępujemy podobnie. Wchodzimy do zakładki „e-zdrowie”, potem we wcześniejsze recepty i klikamy „Zamów e-receptę”. Po akceptacji lekarza dostaniemy kod.
Los e-recepty w kolorach
I w IKP, i w mojeIKP możemy śledzić, co dzieje się z naszym wnioskiem
W zakładce „Zamówione” w IKP lub mojeIKP widać, co dzieje się z naszym wnioskiem. Niebieska kropka oznacza wysłanie do POZ, żółta – rozpatrywanie, szara – wystawienie e-recepty.
Natomiast czerwona kropka oznacza, że nasz wniosek został odrzucony. W takiej sytuacji musimy skontaktować się z naszą poradnią.
Przycisk będzie nieaktywny
Ale uwaga – przez IKP możemy przedłużać tylko te leki, które lekarz zaordynował nam już wcześniej. Gdy potrzebujemy nowych albo ich zmiany, to już musimy pofatygować się do poradni.
Warto też wiedzieć, że jeśli nasza poradnia nie obsługuje jeszcze e-recept online, to przycisk „Zamów receptę” będzie nieaktywny. Pozostaje wtedy telefon lub wizyta.







Napisz komentarz
Komentarze