Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 7 maja 2024 08:04
Reklama

Jedyny taki w Europie, a przebudują. Rozbiorą most i infrastrukturę kolejową

Teraz to jedyny czynny w Europie zwodzony most kolejowy. Umiejscowiony jest się na linii Szczecin Port Centralny – Gryfino. Budowla, tuż przed stacją Szczecin Podjuchy, spina brzegi rzeki Odry - Regalicy. W ramach inwestycji częściowo rozebrany zostanie stary oraz wybudowany będzie nowy most na rzece. Ponadto przebudowana zostanie stacja Szczecin Podjuchy, a także rozebrana stara infrastruktura kolejowa na Odrzance.
Jedyny taki w Europie, a przebudują. Rozbiorą most i infrastrukturę kolejową

Autor: RDOŚ

Tomasz Hinc, wojewoda zachodniopomorski podpisał właśnie decyzję lokalizacyjną dla przebudowy linii kolejowej nr 273 na odcinku od km 346+358,64 do km 350+233,67 w Szczecinie. Inwestycja obejmującego obszar przed przystankiem osobowym Żydowce przez stację Szczecin Podjuchy do wiaduktu drogowego ul. Krygiera.

Będzie możliwy jednoczesny ruch pociągów i żeglugi

-To ważna inwestycja, o którą od lat zabiegał Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Inwestycja ma na celu zapewnienie właściwego prześwitu dla lodołamaczy, przepływających pod mostem na Regalicy. Pozwoli na jednoczesny ruch pociągów i żeglugę, bez konieczności postojów – mówi wojewoda Tomasz Hinc.

Decyzja wojewody ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Budowę nowego mostu nad Regalicą sfinansują PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Wody Polskie z pomocą m.in. funduszy Banku Światowego.

Ciekawostka na skalę światową

Co ciekawe most powstał w latach 30. XX wieku (zakończony w 1936 roku). W czasie wojny dla celów taktycznych wysadzili go Niemcy. Został odbudowany tylko częściowo.

Inwestycja polega na budowie mostu pod nowym układem kolejowym (odsuniętym w planie od istniejącego o kilkadziesiąt metrów w dół Regalicy). Nastąpi częściowa rozbiórka obiektu istniejącego jednak z zachowaniem wpisanego do rejestru zabytków przęsła zwodzonego. Konkretnie nastapi rozbiórka trzech stałych przęseł istniejącego mostu kolejowego przecinającego drogę wodną wraz z podporami. Czwarte przęsło zwodzone (zabytkowe) zostanie zachowane.

Inwestycja ma zostać zakończona za trzy lata. W fotogalerii ryciny RDOŚ.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Pawlak 06.11.2020 23:34
A taki ładny był. Amerykański!

pasażer 06.11.2020 21:04
I jak wtedy dojedziemy do Szczecin Główny?

Dosior 10.11.2020 07:08
Przez Dąbie pewnie póki nie zrobią

Mlody cpunin 06.11.2020 12:39
Ale kAnał towaru nie bedzie jak przemycać

88 06.11.2020 12:39
Ten nasz wojewoda to zbawca . Wczoraj elektrownia, a dzisiaj będzie rozebrany most kolejowy. Może najpierw niech wybuduje nowy most, aby przenieść na niego ruch kolejowy linii 273, a potem zlikwiduje stary.

turystka 06.11.2020 10:12
Cacko!

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama