Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 kwietnia 2024 22:58
Reklama
News will be here
Reklama

Nowy kolejowy most na Regalicy wybudują Polskie Linie Kolejowe i Wody Polskie

Sprawniejsza kolej na trasie między Szczecinem a Wrocławiem oraz lepsze warunki żeglugi i zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego – będą efektem budowy nowego mostu kolejowego na Regalicy w Szczecinie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie podpisały porozumienie związane z realizacją inwestycji. W Szczecinie zostało zawarte porozumienie pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. a Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie – Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Strony będą współpracować w zakresie budowy nowego mostu kolejowego na Regalicy.
Nowy kolejowy most na Regalicy wybudują Polskie Linie Kolejowe i Wody Polskie

Budowa mostu na Regalicy w Szczecinie to kolejny krok w kierunku nowoczesnej, przyjaznej pasażerom i bezpiecznej infrastruktury kolejowej w województwie zachodniopomorskim. Łączymy Polskę dzięki wspólnej inwestycji Wód Polskich i PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Mam nadzieję, że zachęci to mieszkańców Pomorza Zachodniego do jeszcze częstszego korzystania z usług polskich kolei – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.

Inwestycja zakłada wyłączenie z eksploatacji starego mostu i prowadzenie ruchu po nowym, dwutorowym moście. Przeprawa, spełniająca obecne wymagania żeglugi, zostanie wybudowana obok dotychczasowej konstrukcji.

o niezwykle istotna inwestycja realizowana przez Wody Polskie i PKP PLK, ponieważ poprawi bezpieczeństwo żeglugi i usprawni akcje lodołamania. Dzisiejsze porozumienie to kolejny krok w kierunku jej realizacji – powiedział Marek Gróbarczyk sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.

Pociągi będą przejeżdżały po nowym moście sprawniej. Możliwe będzie kursowanie większej liczby składów. Zwiększy się atrakcyjność podróży oraz przewozu towarów na ważnej kolejowej trasie tzw. Nadodrzance, łączącej Szczecin z Wrocławiem. Sprawniejsza będzie obsługa pociągów regionalnych i aglomeracyjnych na stacji Szczecin Podjuchy.

Współpraca PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z Wodami Polskimi przyniesie korzyści dla transportu kolejowego i żeglugi. Zwiększą się możliwości podróży oraz rozwoju kolei jako ekologicznego środka transportu towarów z południa kraju do portów – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Współpraca będzie prowadzona w ramach rządowego Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły. Wartość prac jest szacowana na 301 mln złotych, a środki pochodzić będą z pożyczki Banku Światowego, instrumentu unijnego CEF Łącząc Europę” oraz budżetu państwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jako zarządca infrastruktury kolejowej, partycypują w kosztach inwestycji kwotą około 140 mln zł. To środki przeznaczone m.in. na budowę drugiego toru na nowym moście oraz przebudowę stacji Szczecin Podjuchy.

Podpisanie umowy to ważne wydarzenie dla Wód Polskich, ale i dla wszystkich mieszkańców Szczecina i Pomorza Zachodniego. Inwestycja w dużej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa przeciwpowodziowego naszego regionu. Głównym celem przebudowy mostu nad Regalicą jest zapewnienie większego prześwitu pomiędzy lustrem wody, a mostem. Usprawni to akcję lodołamania oraz przepływ jednostek w Szczecińskim Węźle Wodnymmówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.

Inwestycja realizowana przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie przy ścisłej współpracy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. ma strategiczne znaczenie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym. Zwiększy się ochrona przeciwpowodziowa w Szczecinie, sprawniejsza będzie żegluga i możliwa skuteczniejsza praca lodołamaczy. Prace zapewnią większy prześwit mostu, gdyż jego konstrukcja zostanie wyniesiona na około 6,20 m nad lustro wody. Zakończenie inwestycji planowane jest na czwarty kwartał 2023 roku.

Inwestycja związana z budową mostu uwzględnia zalecenia konserwatora zabytków. Z dotychczasowej konstrukcji przeprawy pozostanie część związana z mostem zwodzonym.

Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

O moście jako atrakcji turystycznej pisaliśmy ostanio tu:

https://www.igryfino.pl/wiadomosci/38621,jedyny-taki-w-europie-a-przebuduja-rozbiora-most-i-infrastrukture-kolejowa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
kolejarz 26.12.2020 13:05
Cza najwyższy na ta kolejowa inwestycję.

ryba 23.12.2020 14:52
oczywiście ze będzie jazda przez Dąbie bo po prostu pozostały odcinek , który już tam jest trzeba będzie przesunąć w lewo-tor idzie środkiem pod wiaduktem ul Krygiera. Znając naszych fachowców kilka dni to nie potrwa.

Arn de... 23.12.2020 11:46
Ani PLK ani W. Polskie nie maj sił technicznych by takie zadanie wykonać. STANA SIĘ CZAPA SPIJAJĄCA ŚMIETANKĘ Z KONTRAKTU, KTÓREGO WYKONANIE ZLECĄ MNIEJSZYM PODWYKONAWCOM. TAKI ZABIEG POZWOLI NA WYPROWADZENIE KASY LEPSZEJ NIŻ ZA RESPIRATORY. A MAMILI LUD CIEMNY, ŻE WYSTARCZY NIE KRAŚĆ !!

gdzie jeden gospodarz 23.12.2020 14:09
Faktycznie dziwny ten podział.

a jak 23.12.2020 11:09
I przez 2 lata dłużej będziemy dojeżdżać do Szczecina!

pasażer 23.12.2020 10:32
Czy będziemy jeździć do Szczecina przez Dąbie? Czy budowa będzie przebiegać bez wpływu na komunikację obecną?

a jak 23.12.2020 11:10
A jak nei, jak tak. Przez Dąbie bedzie ok. 10 min dłużej.

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama