Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 16 grudnia 2025 11:01
Reklama
Reklama
Reklama

Zapewnić jak najwyższą jakość obsługi inwestora

Przygotowanie i przedstawienie informacji na temat terenów inwestycyjnych, dostarczenie niezbędnych danych i analiz, pomoc w przebrnięciu przez procedury administracyjne, kontakt nawet już po realizacji inwestycji - to absolutne abecadło obsługi inwestycyjnej, fundament ściągania przedsiębiorców i miejsc pracy. Im wyższe standardy tym wyższa skuteczność - w listopadzie ponad 110 samorządowców z Pomorza Zachodniego podniesie swoje umiejętności współpracy z inwestorami.
Zapewnić jak najwyższą jakość obsługi inwestora

Jak sprawna jest nasza obsługa inwestycyjna widzimy m.in. po historycznie najniższym bezrobociu notowanym w Zachodniopomorskiem. O jej poziomie świadczy również Zachodniopomorskie Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów, które zostało uznane w ubiegłym roku za jedno z dwóch najlepszych w Polsce. Dla wielu samorządów wzorcem jakości obsługi inwestycyjnej jest również Goleniów. Chcemy, by wysoka jakość współpracy z inwestorami, była w regionie czymś powszechnym. - powiedział marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

To jak prezentujemy tereny inwestycyjne, jak o nich rozmawiamy, jest jednym z kluczowych momentów przekonywania potencjalnego inwestora. Jak robić to dobrze, kompleksowo odpowiadać na pytania i budować platformę możliwej dalszej współpracy, to tylko fragment wiedzy i doświadczeń z kontaktów z przedstawicielami zagranicznego biznesu – jakimi podzieli się Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów Województwa Zachodniopomorskiego z samorządowcami. Szkolenie obejmie m.in. warsztaty z negocjacji inwestycyjnych i sposoby komunikacji. Samorządowcy dowiedzą się również, czego unikać przy promocji swoich terenów inwestycyjnych na folderach czy w internecie.

Zaplanowane na 9 listopada w Kołobrzegu szkolenie obejmie również założenia projektu Ministerstwa Rozwoju, wedle którego zwolnienia podatkowe z tytułu nowej inwestycji będą mogły objąć teren całej Polski, a nie tylko obszar specjalnej strefy ekonomicznej. Oprócz włodarzy gmin i powiatów, szkolenie jest dedykowane również pracownikom jednostek samorządu terytorialnego odpowiedzialnym za kontakty z biznesem. Warto przypomnieć, że kompetencje COIE WZ weryfikowała m.in. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. To właśnie PAIiIZ wskazała jednostkę jako jedną z dwóch najlepszych w kraju.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama