-Podział zadań w umowie partnerskiej z gminami jest czytelny i dzieli zadania samorządów. Urząd Marszałkowski i ZZDW jako jednostki Inwestora realizują budowę i oznakowanie tras znakami rowerowymi (w prezentacji pomarańczowe) oraz oznakowanie dojazdu do atrakcji o randze wojewódzkiej ( znaki brązowe) oraz dodatkowo (znaki niebieskie) znakowanie do usług na głównej trasie rowerowej. To jest opracowane i zostanie wykonane na trasie rowerowej. Partnerzy projektu, w tym wypadku gmina Chojna w podziale zadań odpowiadają za oznakowanie z trasy głównej (R-20) dojazdu do atrakcji o randze lokalnej np. architektonicznych, przyrodniczych oraz do usług np. sklepy, noclegi, gastronomia – mówi Mariusz Sikora, dyrektor wydziału koordynującego budowę dróg rowerowych Z Urzędu Marszałkowskiego
Dlaczego potrzebne jest oznakowanie trasy
Podczas czwartkowego (19 lipca 2018 r.) spotkania z radnymi w Chojnie przedstawiono koncepcje oznakowania lokalnego szlaku rowerowego dla miasta Chojna. Nie wymaga on nakładów inwestycyjnych w zakresie prac budowlanych, nakierunkowana jest wyłącznie na wykorzystanie istniejącej infrastruktury drogowej do wprowadzenia oznakowania dla turystów rowerowych.
- Prawie 80 procent rowerzystów do orientacji w terenie używa oznakowania trasy. Miasto Chojna położone jest bliskiej odległości ok 6 km od trasy rowerowej Trzcińsko – Siekierki i posiada najlepszą infrastrukturę usług dla turystów rowerowych. Ten atut należy wykorzystać i opracować oznakowanie szlaku rowerowego dojazdu turystów z trasy głównej w Godków Osiedle do Centrum Chojny – uważa Wanda Nowotarska Pełnomocnik Marszałka ds. komunikacji rowerowej
Projekt łącznika
Podczas spotkania zaprezentowano też koncepcje łącznika.
-Przygotowaliśmy koncepcję przebiegu szlaku rowerowego, który ma dwa punkty stacja kolejowa i zjazd z trasy głównej Godków Osiedle. Pozwala to na wykorzystanie nowoczesnego peronu kolejowego do obsługi rowerzystów i kierowania ich na usługi i atrakcje miasta Chojna i wyjazdu przez osiedle lotnisko i ul. Kaliską i dalej do Godkowa. Takie rozwiązanie pozwala na wjazd na ten szlak do strony Godkowa Osiedle do Chojny oraz stacji PKP – Wojciech Grela z biura ds. komunikacji rowerowej Urzędu Marszałkowskiego w Szczecinie.
Jesienią wyjadą rowerzyści
80-kilometrowa ścieżka rowerowa Siekierki – Trzcińsko Zdrój powinna powstać do 30 września br.
-Mając na uwadze czas jaki pozostał do zakończenia budowy głównej trasy rowerowej oraz łatwość wykonania oznakowania (gotowe wzory znaków ) i zlecenie planu organizacji ruchu to niewykonanie tego zadania pozbawi lokalny środowisko przedsiębiorców z Chojny korzyści finansowych z obsługi turystów rowerowych. To wymaga od samorządowców z Chojny większej aktywności w tym zakresie – uważa Mariusz Sikora.
Więcej o spotkaniu z radnymi tu:
http://www.igryfino.pl/wiadomosci/28917,o-sciezce-rowerowej-i-trasie-dojazdowej-do-chojny







Napisz komentarz
Komentarze