Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 5 maja 2024 18:39
Reklama

Droga S10 jest w projektowaniu

Droga S10 to ważna trasa łącząca Szczecin przez Piłę Bydgoszcz i Toruń z Warszawą. Przez wiele lat S10 nie miała zapewnionych środków finansowych nawet na prace przygotowawcze. Zmieniło się to dopiero w ubiegłym roku, gdy zapadły stosowne decyzje Ministra Infrastruktury. - Rozpoczęcie procesu przygotowawczego było możliwe dzięki przyznaniu środków finansowych w wysokości około 20 milionów złotych – mówi Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin.
Droga S10 jest w projektowaniu

Obecnie trwają prace przygotowawcze dla całej drogi S10 na terenie województwa zachodniopomorskiego. W przyszłym roku zostanie uzyskana decyzja środowiskowa, zarówno dla odcinka Szczecin Kijewo-Zdunowo, jak i również dla odcinka Stargard - Piła. Jeszcze w październiku odbędą się konsultacje społecznie z mieszkańcami na odcinku Kijewo-Zdunowo. Dla odcinka Stargard - Piła o długości niemal 110 km zostanie zlecona Koncepcja Programowa wraz z badaniami geologicznymi. Harmonogram prac przygotowawczych zakłada osiągnięcie gotowości do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę w latach 2020/2021.

 

S10 Szczecin Kijewo – Zdunowo, dł. 6 km, szacowany koszt inwestycji: 190 mln złotych

13 marca 2018 roku podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla drogi S10 na odcinku Szczecin Kijewo – Szczecin Zdunowo (granica Miasta Szczecin) o długości około 6 km. Dokumentację wykona firma Transprojekt Gdański Sp. z o.o. za kwotę 2,292 miliona złotych. W skład zlecanych opracowań będzie wchodziło miedzy innymi opracowanie Studium Techniczno Ekonomiczno Środowiskowego, uzyskanie decyzji środowiskowej i elementy Koncepcji Programowej wraz z dokumentacją geologiczno-inżynierską. Będzie to komplet opracowań i decyzji niezbędnych do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę. Prace projektowe przebiegaj planowo, zostały już wyznaczone warianty przebiegu trasy.

Nowy odcinek drogi S10 będzie stanowiła wylot ze Szczecina w kierunku wschodnim, ominie Szczecin Płonię i skrzyżowanie z drogą wojewódzką w kierunku Pyrzyc (dawny przebieg DK3). Odcinek rozpoczyna się od węzła Szczecin Kijewo będącego połączeniem autostrady A6 i drogi S10 (węzeł ten jest obecnie w trakcie rozbudowy). Droga będzie prowadzić w kierunku wschodnim w obecnym śladzie DK10 odchodząc od obecnego przebiegu w rejonie stacji paliwowej omijając od północy Płonię. Droga będzie włączała się w istniejący przebieg DK nr 10 za granicą Miasta Szczecin. Nowa trasa wyprowadzi ruch tranzytowy z Płoni – wschodnich przedmieść Szczecina. Kierowcy nie będą musieli już przejeżdżać przez skrzyżowanie z drogą wojewódzką w kierunku Pyrzyc (dawna DK3), nowa droga ominie również znajdujące się na wlocie do miasta skrzyżowanie w kierunku Zdunowa i Wielgowa.

 

 

S10 Stargard – Piła, dł. 108 km, szacowany koszt inwestycji: 2,8 mld złotych

29.03.2018 roku została podpisana umowa na opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej dla odcinka drogi S10 Stargard – Piła (z wyłączeniem obwodnicy Wałcza) o długości 108 km. Umowa została podpisana z firmą Europrojekt Gdańsk i opiewa na kwotę 3,77 miliona złotych. W tym roku wykonawca przygotuje niezbędną dokumentację i złoży wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, która zostanie uzyskana w przyszłym roku. Decyzja ta określi korytarz przebiegu drogi i środowiskowe uwarunkowania jej realizacji. Obecnie trwają prace nad dokumentacją, przyrodniczy wykonują w terenie inwentaryzacje przyrodnicze, które są niezwykle ważną częścią dokumentacji środowiskowej. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej zostanie zlecone opracowanie dla tego odcinka Koncepcji Programowej wraz z badaniami geologicznymi.

Odcinek drogi S10 będzie łączyć obwodnice Stargardu z obwodnicą Wałcza i dalej obwodnicę Wałcza z obwodnicą Piły (połącznie dróg S10 i S11). Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, nowa trasa będzie omijała wszystkie miejscowości na przebiegu drogi krajowej nr 10. Połączenia z pozostałą siecią drogową będą tylko na węzłach drogowych.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: kasztankaTreść komentarza: Już dawno przekwitłam.Data dodania komentarza: 05.05.2024, 16:07Źródło komentarza: Zaczyna się maturalny maraton 2024. O której startują?Autor komentarza: Antopni DwawybuchyTreść komentarza: No heh najprawdopodobniejszą przyczyną tego wypadku była prędkość. A dokładnie zbyt niska prędkość auta. Gdyby bus jechał szybciej to wypadek nie zdążyłby się wydarzyć. To jest przecież logiczne... Prawda?Data dodania komentarza: 05.05.2024, 16:06Źródło komentarza: Dachował bus. Poszkodowanych 6 osób, w tym dzieciAutor komentarza: a kuku!Treść komentarza: A gdyby rolnicy blokowali nie byłoby wypadku.Data dodania komentarza: 05.05.2024, 16:03Źródło komentarza: Dachował bus. Poszkodowanych 6 osób, w tym dzieciAutor komentarza: morałTreść komentarza: Bo na S3 jest tak: prawy pas min. 120, lewy 140-150. Jak jest majówka, albo wolne, to lewy 150-160. Dodatkowo wtedy masę niedzielnych kierowców z przerośniętym ego. Trzeba się dostosować. Jak się nie odnajdujesz na lewym pasie - jedź prawym. No i myśleć też warto , a przede wszystkim wypocząć, a nie 12 godzinę za kółkiem!!! Busem z Wielkiej Brytanii, czy Holandii na raz... Poza tym na S3 jest o wiele bezpieczniej niż na takiej A4, gdzie jeżdżą zderzak w w zderzak, czy na A2, gdzie zawsze jakaś ciężarówka, albo inna powsinoga musi wyprzedzić z prędkością 120-140 kmh i wciska się jak kanar do zatłoczonego tramwaju. powodując, że niemieckie auta muszą hamować. Na S3 zazwyczaj cisza i spokój, tylko w lubuskiem trzeba czasem uważać jak się goście pod prąd wbijają :) no i jak pustaki nad morze jadą.Data dodania komentarza: 05.05.2024, 16:03Źródło komentarza: Dachował bus. Poszkodowanych 6 osób, w tym dzieci
ReklamaMrówka
Reklama