O to kto udziela ślubów w Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie, czy sekretarz też, i w ogóle kto może w UMiG udzielać ślubów? –zapytaliśmy sekretarz Ewę Sznajder. Zapytaliśmy też jak to było w roku ubiegłym. Ile ślubów udzielił burmistrz, a ile inni?
Oto odpowiedź sekretarz Ewy Sznajder:
Zgodnie ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2224) zawarcie małżeństwa następuje przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego lub jego zastępcą. W Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie uprawnienia do udzielania ślubów posiada Burmistrz Miasta i Gminy w Gryfinie Mieczysław Sawaryn ( z mocy prawa jest kierownikiem USC), kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Aneta Raciborska, oraz zastępcy kierownika Justyna Satanowska oraz Aneta Kuźma.
W 2018 roku w Urzędzie Stanu Cywilnego w Gryfinie sporządzono 209 aktów małżeństw: zarejestrowano 94 małżeństwa wyznaniowe, kierownik i zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Gryfinie udzielili 115 ślubów cywilnych. Burmistrz Miasta i Gminy w Gryfinie w ubiegłym roku ślubów nie udzielał.
Jeżeli chodzi o pytanie dotyczące ślubów udzielonych przez sekretarza, informuję, że skoro sekretarz nie jest kierownikiem, ani zastępcą kierownika USC, nie jest również osobą uprawnioną do udzielania ślubów, ani do podpisywania aktów stanu cywilnego.







Napisz komentarz
Komentarze