Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 15 grudnia 2025 21:05
Reklama
Reklama

Nie tak miał wyglądać urlop. Liczne skargi

Wakacje się jeszcze nie skończyły, a skarg jest już mnóstwo. Na co i na kogo się narzekamy w tym sezonie?
Nie tak miał wyglądać urlop. Liczne skargi
Najgorsze jest rozczarowanie zamiast satysfakcja.

Autor: iStock

Na biura podróży, na hotele, na linie lotnicze. Polacy wysyłają coraz więcej skarg związanych z wakacyjnymi wyjazdami.

Spółka zaskoczona zarzutami

Jeszcze w styczniu tego roku, na długo przed letnim wypoczynkiem, Urząd Ochrony konkurencji i Konsumentów wysunął zarzuty wobec internetowych sprzedawców ofert wypoczynkowych. Było to pierwsze takie działanie, a urzędnicy stwierdzili, że że ceny w ofertach prezentowanych w serwisie wakacje.pl różniły się od tych prezentowanych na stronach biur podróży, kiedy już klient przeszedł z wakacje.pl na witrynę konkretnego biura. - Cena to jedno z podstawowych kryteriów, które bierzemy pod uwagę, planując wyjazd. Przedsiębiorcy mają obowiązek rzetelnie o niej informować, uwzględniać wszystkie jej elementy i dbać o aktualność – ocenił prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Spółka takimi zarzutami była zaskoczona i tłumaczyła, że nigdy nie wpływa na ceny o oferty partnerów zewnętrznych. To tylko jeden z przykładów jak można zostać niewłaściwie potraktowanym planując urlop. I co się może zdarzyć w czasie wypoczynku.

Połowa wakacji

Zbliża się połowa wakacji i okazuje się, że UOKiK otrzymał już w tym roku 750 skarg na działania firm. A analogicznym okresie 2022 roku było takich sygnałów 366.

Jak wskazuje UOKiK, dane te zawierają skargi w szerokiej kategorii turystyka i rekreacja. Statystyka obejmuje więc zarówno sygnały dotyczące działań biur podróży, linii lotniczych, jak i np. hoteli, siłowni czy basenów – informuje businessinsider.pl.

Skargi Polaków dotyczą:

Linii lotniczych. Az 110 skarg dotyczyła Wizz Air a chodziło o np. opóźnieniami lotów czy opłatę za połączenie z infolinią, co często jest jedynym, szybkim sposobem kontaktu z przewoźnikiem. Tu trzeba przypomnieć, że konsumenci nie mogą ponosić dodatkowych opłat w sytuacji, gdy potrzebują się skontaktować z przewoźnikiem w sprawie zawartej umowy.

We wpływających do UOKiK sygnałach konsumenci stosunkowo często skarżą się na fizyczny brak rezydenta w hotelu albo na to, że rezydent teoretycznie jest, ale zajmuje się głównie np. sprzedażą wycieczek fakultatywnych. Przez ostatnie dwa lata dostaliśmy ponad 50 takich sygnałów — informuje o kolejnych problemach Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

Co roku podnoszona jest także kwestia tego, że hotel w kurorcie wygląda inaczej niż w folderze, a jego standard odbiega od obiecywanego. W tym roku jest już 80 sygnałów.

Tradycyjne skargi

  • zmiany cen przed rozpoczęciem imprezy lub obowiązkiem wniesienia dodatkowych opłat
  • zmiany zasad realizacji transferu pomiędzy obiektem zakwaterowania a lotniskiem
  • zmiany informacji o położeniu, rodzaju i kategorii obiektu zakwaterowania
  • zmiany hotelu, nieadekwatność warunków panujących w hotelu do tego, co biuro podróży deklarowało przed zawarciem umowy
  • problemy z realizacją wycieczek fakultatywnych w ramach imprezy
  • przewlekłość procedury reklamacyjnej

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

i
D. Dobek 30.07.2023 10:08
Cóż, zawsze można pocieszyć się tym, czego świadkami byliśmy przed rokiem. Bo, jak pisał Nicholas Sparks w "Pamiętniku": "Całe tamte wakacje były doskonałe, każdy powinien w swoim życiu przeżyć takie lato".

Męczysław Leniwy 30.07.2023 09:24
Wakacje się trwają i kampania się kręci a ja w Warszawie.

wspólnik 30.07.2023 16:22
Mietek przyjedź na kiełbasę co to ją skręciliśmy ze Studium.

A. Żmijewski 27.07.2023 15:59
Fajne te tradycyjne skargi ale najbardziej tradycyjne to są moje skargi zasadne od 1945 wraz z zażaleniem na te skargi.

M. P. I. S. Łajdaś 27.07.2023 20:15
Łajdaś - nikt nie przebije skargi z prośbą o... odrzucenie składanej skargi... W dodatku skargi, która przez wszystkich jest uznana za nieprawidłową... https://www.igryfino.pl/artykul/28325,poskarzyl-sie-na-burmistrza-jednak-byl-zadowolony-ze-rada-nie-uznala-winy-sawaryna

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama