Naczelnik Kubiak podkreślił, że przejazd kolejowo-drogowy w Gryfinie jest obsługiwany przez dyżurnego ruchu, a nie dróżnika przejazdowego, jak niektórzy sugerowali. Dyżurny ruchu pracuje na nastawni dysponującej, która znajduje się w pobliżu przejazdu. Jego zadaniem nie jest jedynie obsługa tego konkretnego przejazdu, ale również prowadzenie ruchu pociągów oraz manewrów na całej stacji w Gryfinie i na przyległych szlakach. Zakres obowiązków tego pracownika jest więc dość duży.
Naczelnik wyjaśnił też, że jeżeli na przejeździe jest duży ruch pojazdów, dyżurny ruchu może lekko dotknąć przycisk i przymknąć rogatkę o około 3-5 stopni, co uruchamia sygnalizatory drogowe. Kierowcy dostosowują się do tych sygnalizatorów, zatrzymują się, a dopiero wtedy następuje pełne zamykanie rogatek wjazdowych.
Naczelnik Marcin Kubiak potwierdził sygnały od naszych czytelników, że niedawno przejazd przy ulicy Armii Krajowej był zamknięty przez około 20-30 minut i wyjaśnia na naszym nagraniu, dlaczego tak się stało.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania:
Nasi czytelnicy zgłaszali trudności w działalności przejazdu:

![Funkcjonowanie przejazdu kolejowego w Gryfinie. Naczelnik wyjaśnia [WIDEO] Funkcjonowanie przejazdu kolejowego w Gryfinie. Naczelnik wyjaśnia [WIDEO]](https://static2.igryfino.pl/data/articles/xl-funkcjonowanie-przejazdu-kolejowego-w-gryfinie-naczelnik-wyjasnia-wideo-1693764878-full.jpg)







Napisz komentarz
Komentarze