Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 15:31
Reklama
Reklama
Reklama

To tu dzwonimy pod numer 112. Centrum Powiadamiania Ratunkowego

Czy wiesz, że praca operatora alarmowego 112 to nie tylko satysfakcja z pomagania innym, ale także niezłe zarobki i wspaniały zespół ludzi, którzy wzajemnie się wspierają?
To tu dzwonimy pod numer 112. Centrum Powiadamiania Ratunkowego
Dziś obchodzimy Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112. Na zdjęciu (od lewej) pani Justyna, pan Adam i pan Dominik.

Źródło: ZUW

Numer alarmowy 112 funkcjonuje już od 20 lat, jednak ciągle istnieje problem z nieprawidłowym korzystaniem z niego przez ludzi. W związku z Europejskim Dniem Numeru Alarmowego 112, operatorzy numeru alarmowego: Justyna i Dominik, podczas briefingu z wojewodą Adamem Rudawskim, przedstawili zalety oraz wyzwania związane z ich pracą.

Wojewoda zaprezentował statystyki pracy Centrum Powiadamiania Ratunkowego za miniony rok, w tym fakt, że w ZUW w Szczecinie znajduje się jedno z 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego, gdzie przyjmowane są zgłoszenia alarmowe. W 2024 roku operatorzy odebrali ponad 1 milion połączeń na numer alarmowy 112, z czego ponad 400 tysięcy było wezwaniami zasadnymi, a tyle samo zgłoszeń było niezasadnych, takich jak pytania o godziny otwarcia urzędów czy sklepów. Ponad 260 tysięcy połączeń zostało anulowanych zanim operator zdążył odebrać. Najwięcej zasadnych zgłoszeń operatorzy przekierowali do policji oraz pogotowia.

-Nasza praca jest wymagająca, ale płynie z niej wiele satysfakcji. Zawsze możemy liczyć na pomoc naszych kolegów, trenerek i psychologa. Dzięki wsparciu całego zespołu stres, który nam towarzyszy w czasie dyżuru pozostawiamy w pracy, a do domu możemy przynieść satysfakcję z pomocy drugiej osobie – mówi pani Justyna (na zdjęciu), operatorka 112.

Pani Justyna, operatorka 112, zaznaczyła, że aby zostać operatorem 112 konieczne jest posiadanie wykształcenia średniego, biegła znajomość języka polskiego i przynajmniej jednego języka obcego na poziomie komunikatywnym, ukończenie szkolenia dla operatorów, zdanie egzaminu oraz niekaralność. Istotne są także cechy takie jak odporność na stres, umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu, odpowiedzialność oraz dyspozycyjność.

-Pod numer alarmowy dzwonimy wtedy, kiedy jest bezpośrednie zagrożenie zdrowia lub życia naszego, albo innej osoby. Zgłoszenia alarmowe, to takie, które wymagają działania służb w momencie połączenia. W trakcie rozmowy staramy się zweryfikować, czy w danym momencie jest potrzebna interwencja służb – przekazuje pan Dominik Na zdjęciu), operator 112.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

A. Żmijewski 12.02.2025 09:07
Dobra robota takie siedzenie na pyr pyr I odbieranie telefonów ale zasadniczo to ile płacą?

E. Hemingway 12.02.2025 08:38
Komu bije dzwon?

Bober 11.02.2025 21:08
Bobry z nad Odry mówią: "dzień dobry!"

Slowianka 11.02.2025 20:23
To jest bardzo ciężka praca stresowa! Nie chciałabym być na ich miejscu bo ja jestem panikara , brawo dla.nich ,bo ratują.ludzkie życie ! Wielkie ukłony.

oko 11.02.2025 19:55
Na zdjęciu w fotogalerii przed komputerem jest jeszcze trzeci dyspozytor.

Tamta 11.02.2025 20:13
W 112 nie pracują dyspozytorzy tylko operatorzy, to duża roznica

łociec dyrektor ten *** 11.02.2025 19:12
Komentarz usunięty

ub wieczortek 11.02.2025 19:08
WIECIE CO ZABAWNY JEST TEN *** RUDAWSKI HA HA AH TY *** SPRAWDZ SE NASZE NAMIARY I RESORTOWE POCHODZENIE HA AHA H DLA MNIE TO *** *** *** HA AH AH

*** *** 11.02.2025 18:53
Komentarz usunięty

8 RA BE Z LUBAWICZ 96 BRZÓZ Z SATURNA 11.02.2025 18:46
niech na grubasa zadzwonią z zielonego ładu tylko szczaw i mirabelki ha ah ah jak mawiał ornitolog ten od much i komarów ha ah ah

znam 11.02.2025 18:13
Pan Dominik jest z Gryfina.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama