Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 14 grudnia 2025 19:07
Reklama
Reklama

Wiadomo, w jakich sklepach Polacy najchętniej kupują ubrania. Co jest kluczowe przy wyborze?

Polacy mają ulubione sklepy, w których najchętniej się ubierają. O ich wyborze nie decyduje jednak ekologia. Wpływ na decyzje zakupową mają inne kwestie.
Wiadomo, w jakich sklepach Polacy najchętniej kupują ubrania. Co jest kluczowe przy wyborze?
Oceniono też 40 marek modowych.

Wyniki badania, które przeprowadził Kondo&Partners Consulting, znalazły się w lutowym raporcie „Fashion&Brands: Polska Perspektywa”. Na profilu Martina Kosa, dyrektora kreatywnego firmy, czytamy: 

„Co jest w środku? Wnioski z badania 1000 polskich konsumentów. 37 stron kluczowych ustaleń i komentarzy ekspertów. Ocena 40 marek modowych – polskich i międzynarodowych”. 

Co wynika z tego raportu?

Że najczęściej kupowaliśmy ubrania marek, które dobrze znamy. W TOP 10 znalazły się:

  • Sinsay – 30 proc. respondentów wskazało tę markę,
  • H&M – 26 proc.,
  • 4F – 20 proc.,
  • Reserved – 20 proc.
  • Nike – 18 proc.,
  • Zara – 17 proc.,
  • C&A – 13 proc.,
  • Decathlon – 12 proc.,
  • Adidas – 11 proc.,
  • Shein – 10 proc. 

Co ciekawe, w pierwszej czwórce są aż trzy polskie marki: Sinsay, Reserved i 4F. To pokazuje, że polscy producenci mogą z powodzeniem konkurować z firmami zagranicznymi. 

Ekologia ma niewielki wpływ na decyzje kupujących

Co decyduje o tym, że Polacy kupują odzież tych marek? Według badania największy wpływ na nasze decyzje mają:

  • cena – 26 proc.,
  • jakość – 21 proc.,
  • trwałość – 18 proc. 

Zaskakujące jest to, że ekologia i reputacja marki mają dla kupujących minimalne znaczenie. Potwierdzeniem tego stanu rzeczy jest to, że niewielu respondentów potrafiło wskazać ekologiczne marki odzieżowe. A to znaczy, że zainteresowania tym tematem jest niewielkie.

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

A. Żmijewski 25.02.2025 08:36
Najbardziej zasadniczo ekologiczna jest cena pyr pyr. Bo jeśli coś jest tanie to znaczy że jego produkcja wymagała mniej surowców, nakładów czy czasu pyr pyr

Zarobas gryfinsky 24.02.2025 20:10
Tylko i wyloncznie Gucci i Armani reszta to plebs

lumpenproletariat gryfinski 24.02.2025 20:07
w lumpeksie

lokals 24.02.2025 09:29
Sinsay w Gryfinie jakoś marką się nie cieszy.

wiem 24.02.2025 09:16
W jakich? W najbliższych.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MalwinaTreść komentarza: Polsat wie, co robi i dlatego wygrywa oglądalność! W Sylwestra liczy się dobra zabawa, a nie "edukacja" kulturalna. Mają Thomasa Andersa dla starszych, Górniak i Bajm dla tych "klasycznych" i cały wagon disco polo. Mieszanka jest idealna, aby zgarnąć 3 miliony widzów. Czysty pragmatyzm, a nie ambicje.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:09Źródło komentarza: Telewizyjna rywalizacja sylwestrowa. Kto stawia na Stinga, a kto na wykonawców disco poloAutor komentarza: tutejszyTreść komentarza: Tez przed telewizorem będę przełączał kanały.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:09Źródło komentarza: Telewizyjna rywalizacja sylwestrowa. Kto stawia na Stinga, a kto na wykonawców disco poloAutor komentarza: BogdanTreść komentarza: Prez. Janusz Malinowski mówi o równym takcie i wygodzie. Gdzie ta wygoda, skoro ostatni pociąg do Widuchowej, Chojny czy Mieszkowic odjeżdża o 20:35? Wieczorne wyjścia do kina czy lekarza w Szczecinie są teraz niemożliwe. Trudno to nazwać rozwojem siatki połączeń, jeśli omija się mieszkańców przygranicznych gmin!Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:08Źródło komentarza: PKP Intercity jedne połączenia likwiduje, ale więcej organizuje. Powiat gryfiński traciAutor komentarza: jaTreść komentarza: Ten Jarmark w Moryniu to już nasza coroczna tradycja. Koncert Orkiestry Ukulele był po prostu mistrzowski! Brawo dla organizatorów za taką energię i świąteczny klimat. 🎅🎄Data dodania komentarza: 14.12.2025, 18:07Źródło komentarza: Moryń rozbrzmiewał świąteczną magią. Zapamiętane dźwięki MOU i Ukubanditos
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama