Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 05:22
Reklama
Reklama
Reklama

Poczta Polska robi interes z Orlenem Paczka. Realne korzyści zarówno dla klientów, jak i dla...

Dla klientów oznaczać to może większą dostępność i elastyczność odbioru paczek. Kluczowe korzyści to rozszerzona sieć punktów odbioru, skrócenie czasu dostawy i potencjalnie konkurencyjne ceny.
Poczta Polska robi interes z Orlenem Paczka. Realne korzyści zarówno dla klientów, jak i dla...
Orlenowska paczkomatownia.

Autor: Orlen.pl

Porozumienie w tej sprawi zostało podpisane. Dzięki połączeniu sił – podaje serwis dlahandlu.pl – powstanie podmiot dysponujący docelowo ponad 30 tys. punktów odbioru przesyłek. 

Orlen Paczki dysponuje 14 tys. punktów (w tym 7 tys. automatów paczkowych), Poczta Polska – ponad 20 tys. punktów odbioru.

– Wspólnie z Pocztą Polską możliwe będzie skokowe zwiększenie skali działania – podkreśla Ireneusz Fąfara, prezes Orlenu.

– Porozumienie oznacza większą skalę, lepszą dostępność i realne korzyści zarówno dla klientów, jak i dla polskiej gospodarki – mówi cytowany przez serwis Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej.

Ekspert wylicza słabości tego rozwiązania

Eksperci widzą jednak pewną słabość tego połączenia sił. Jest nią trwająca restrukturyzacja Poczty Polskiej. Poza tym zmaga się ona…

– …z dużym długiem technologicznym oraz procedurami wymagającymi modernizacji. Do tego dochodzą decyzje strategiczne – jak choćby współpraca z chińską platformą TEMU – które mogą być postrzegane jako niekorzystne z perspektywy rozwoju krajowych firm i całego polskiego sektora e-commerce – wylicza Sebastian Błaszkiewicz, Head of Sales Excellence w Univio, cytowany przez dlahandlu.pl. 

I dodaje, że… – …istnieje obawa, że Orlen Paczka zostanie potraktowana bardziej jako źródło krótkoterminowych zasobów niż jako projekt o strategicznym znaczeniu dla rynku.

News4Media/fot. Orlen.pl


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

m4r3cki 02.12.2025 14:01
Poczta Polska paczkomaty powinna mieć jeszcze przed inpostem, teraz jak rynek zapchany to się obudzili

A. Żmijewski 30.11.2025 10:44
Zasadniczo takie pyr pyr kupowanie wysyłkowe wymaga do każdej rzeczy ekstra kartonu pyr pyr co jest zabójcze dla planety i nie ma nic wspólnego z ekologią pyr pyr

Jaki 29.11.2025 15:13
Zobaczymy jakie będą owoce.

Hehe 30.11.2025 08:06
Jaki 29.11.2025 15:13
Zobaczymy jakie będą owoce.
Ogrodowe pomidory zawsze są dobre.

Horror w kastengandolfo 29.11.2025 14:34
Podobno jakiś facet wypadł czy wyskoczył z wieżowca

Robercik 29.11.2025 14:19
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o... To proste bo obie spółki chcą konkurować przede wszystkim z firmą InPost, która jak dotąd zdominowała rynek przesyłek w Polsce, oferując największą sieć paczkomatów w liczbie około 26,5 tysiąca. Więcej paczkomatów niż Orlen Paczka wciąż ma także firma DPD, bo około 10 tys., która dodatkowo (podobnie jak InPost) oferuje również standardowe przesyłki kurierskie „Door to door”.

aha 29.11.2025 13:35
Jest szansa. Orlen Paczka oraz nowoczesne podejście do odbierania przesyłek za pomocą automatów paczkowych zapewnia potencjalne koło ratunkowe dla spółki państwa po tym, jak InPost w ostatnich latach przejął rynek kurierski.

rozsądek 30.11.2025 01:53
aha 29.11.2025 13:35
Jest szansa. Orlen Paczka oraz nowoczesne podejście do odbierania przesyłek za pomocą automatów paczkowych zapewnia potencjalne koło ratunkowe dla spółki państwa po tym, jak InPost w ostatnich latach przejął rynek kurierski.
Trzeba być rozsądnym.

okulary 30.11.2025 14:48
InPost zaryzykował i na razie wygrał.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama