W ramach planowanej inwestycji przewiduje się:
przebudowę jezdni drogi, poprzez rozbiórkę istniejącej nawierzchni i podbudowy oraz wykonanie nowej nawierzchni na nowej konstrukcji;
ujednolicenie szerokości jezdni do 6,5m;
przebudowę chodników;
przebudowę zjazdów i parkingów;
budowę ścieżki rowerowej.
Podstawowe parametry techniczne drogi:
-droga powiatowa klasy Z,
-szerokość jezdni – 6,5 m,
- szerokość pasa ruchu – 3,25 m,
-szerokość pobocza gruntowego – 1,0 m,
-szerokość ciągów pieszych – 1,5 - 2,0 m,
- szerokość ścieżki rowerowej dwukierunkowej – 2,5 m
W ciągu przebudowywanej drogi zaprojektowano 4 łuki poziome oraz jeden punkt załamania osi drogi. W przebudowanej drodze zlokalizowano przystanki autobusowe. W obrębie skrzyżowań zaprojektowano przejścia dla pieszych. Na wysokości wjazdu na teren zabudowany zaprojektowano wyspę / bramę wjazdową, zmieniającą tor jazdy pojazdów w celu ograniczenia ich prędkości i uspokojenia ruchu.
Projekt nie wprowadza zmian w istniejącym odwodnieniu drogi. Odprowadzenie wód opadowych odbywać będzie się powierzchniowo zgodnie z zaprojektowanymi spadkami poprzecznymi i podłużnymi nowo zaprojektowanej nawierzchni jezdni, do istniejących i nowo zaprojektowanych wpustów drogowych kanalizacji deszczowej.
Projekt zakłada wycinkę drzew znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie jezdni oraz kolidujących z projektowanymi nawierzchniami w granicach pasa drogowego.
Dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkownika przewidziano:
-unormowanie przebiegu jezdni i jej szerokości do 6,5 m,
-wykonanie wyspy zmieniającej tor ruchu pojazdów na wjeździe na teren zabudowany w celu ograniczenia prędkości pojazdów,
-wykonanie azylów z przejściami dla pieszych,
-poprawę stanu nawierzchni i parametrów technicznych drogi, które przyczynią się do usprawnienia ruchu,
-przeniesienie ruchu rowerowego z jezdni na ścieżkę rowerową.
Napisz komentarz
Komentarze