Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 17 maja 2024 07:59
Reklama

Griffin z rekordem

Nasz dzisiejszy wspólny sukces to tylko jeden z etapów naszej drogi. Jestem przekonany, że nadal będziemy dążyć do osiągania kolejnych rekordów i wyznaczania nowych standardów w branży kolejowej - powiedział Zbigniew Konieczek.
  • Źródło: NEWAG
Griffin z rekordem
Rekord pobity.

Autor: NEWAG

Pierwsza polska wielosystemowa lokomotywa elektryczna GRIFFIN wyprodukowana przez NEWAG S.A. dla PKP INTERCITY w nocy z 19-20.10.2023r. pobiła rekord prędkości, bo rozpędziła się do 240 km/h.

W ramach podpisanej w ostatnim kwartale 2021 r. umowy z PKP Intercity zostanie dostarczonych 15 szt. nowych wielosystemowych lokomotyw elektrycznych GRIFFIN E4MSUa, osiągających prędkość maksymalną 200 km/h, a wartość całego kontraktu wynosi 387 mln zł brutto.

Dostawy rozpoczną się w przyszłym roku, niezwłoczne po uzyskaniu dokumentów dopuszczających do eksploatacji na terenie Polski. Następnie lokomotywy rozpoczną proces homologacji w pozostałych 5 krajach, tj. w Niemczech, Austrii, Węgrzech, Czechach, Słowacji.

„Nasz dzisiejszy wspólny sukces to tylko jeden z etapów naszej drogi. Jestem przekonany, że nadal będziemy dążyć do osiągania kolejnych rekordów i wyznaczania nowych standardów w branży kolejowej” - powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Zarządu NEWAG S.A.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Swojak 27.10.2023 15:46
Komentarz usunięty

won 27.10.2023 20:28
Przestań szczuć na Unię trolu je***

Paweł 25.10.2023 18:35
Nie mamy wagonów do takich prędkości

bywatel 24.10.2023 14:54
Pis chcial właściciela NEWAGU wsadzić do więzienia. Stosował podsłuchy i szantażował.

Irek 25.10.2023 05:05
Newag ti spółka akcyjna

dobry zakup 24.10.2023 14:41
Kilka pociągów od Newagu kupił w naszym imieniu marszałek województwa zachodniopomorskiego.

MI Gliwice 24.10.2023 13:51
Prototyp lokomotywy GRYFIN został skonstruowany w Gliwicach. Konstruktorzy zatrudnieni w gliwickim ZNLE byli jej twórcami. Na początku tego wieku, w latach 2002 - 2005 M miałem okazję współpracować z nimi przy modernizacji lokomotyw serii EM10 oraz ET22. Teraz mówi się tylko o nowosądeckim Newagu.

A. Żmijewski 24.10.2023 12:16
Z górki miała to poszła na rekord ale z wagonami pełnymi ogrodowych pomidorów i pod górkę to już tak pięknie nie będzie pyr pyr pyr

fiu fiu 24.10.2023 09:54
Po naszych torach się tykle da?

H56 24.10.2023 09:22
pobiła rekord prędkości ? większych bzdur nie czytałem. Lokomotywa Siemens ES64U4 1216 050 w 2006 roku rozpędził się do prędkości 357 km/h

kolejorz (z Poznania) 24.10.2023 14:40
H5, czytać ze zrozumieniem nie potrafisz. Siemens jest niemiecki i jeździ po niemieckich torach. Griffin jest polski i jeździ po polskich torach. I to on pobił tu swój rekord. Capito?

Knagulec 24.10.2023 16:54
kolejorz (z Poznania) 24.10.2023 14:40
H5, czytać ze zrozumieniem nie potrafisz. Siemens jest niemiecki i jeździ po niemieckich torach. Griffin jest polski i jeździ po polskich torach. I to on pobił tu swój rekord. Capito?
Co będziesz tłukowi tłumaczyć

Ms 24.10.2023 17:40
Chyba chodziło o rekord dla polskich konstrukcji

lokomotywa 24.10.2023 09:12
Gryfin ma rekordowo leniwego burmitrza który ciągiem nie przyjeżdża do roboty.

Parowóz 24.10.2023 07:34
A skąd taka nazwa?

Pomidorowy dzban pyr pyr 24.10.2023 07:13
W naszym powiecie pewien Żuczek pyr tydzień temu rozpędził się do 40 km na drodze krajowej 31. Co prawda wibracje były niesamowite ale nic nie odpadło więc teraz starał się będzie o homologacje na miejscowej stacji diagnostycznej i może zostać dopuszczony do ruchu na drogach publicznych.

Knagulec 24.10.2023 02:27
Ja jadę w pociąg z kudłatą po kule

Lump 24.10.2023 09:38
Sam jesteś kulą u nogi tego miasta i regionu

Knagulec 24.10.2023 10:08
Lump 24.10.2023 09:38
Sam jesteś kulą u nogi tego miasta i regionu
Lump pozdrów starą szwagier

Reklama
ReklamaMrówka
Reklama