Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 05:21
Reklama
Reklama
Reklama

Manipulują promocjami? Mało wiarygodne oferty

Zbliża się Black Friday. Euforii jednak brak. Zakupy w tym czasie planuje tylko jedna czwarta Polaków? Powód? Obawa, że staniemy się ofiarami manipulacji cenowej.
Manipulują promocjami? Mało wiarygodne oferty
Kuszą cenami. Ale czy na pewno?

Autor: Canva

To wnioski z raportu Santander Consumer Banku na temat stosunku Polaków do łowienia klientów promocyjnymi zakupami.

Przypomnijmy, że Black Friday wypada zawsze w piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W tym roku jest to 28 listopada. 

Cyber Monday to dzień wyprzedaży internetowych, który przypada w pierwszy poniedziałek po Black Friday (1 grudnia).

Jak te okazje na zakupy po promocyjnych cenach oceniają Polacy? Zbadał to IBRiS.

Co czwarty ankietowany przesuwa zakupy na ten okres

Z raportu Santander Consumer Banku wynika, że – jak podaje Strefa Biznesu – aż 45 proc. polskich klientów obawia się manipulacji cenami w Black Friday i Cyber Monday. I to pomimo tego, że są one intensywnie reklamowane jako okazje do znacznych oszczędności.

To m.in. efekt tego, że w rzetelność promocji wierzy tylko 43 proc. respondentów. Ponad jedna trzecia (35 proc.) przyznała, że przynajmniej raz zrezygnowała z zakupów, podejrzewając sztuczne zawyżanie cen.

Jednocześnie ponad jedna czwarta badanych – 26 proc. – świadomie  przesuwa zakupy na ten okres, licząc na okazje. Co trzeci badany przyznał, że w tym czasie kupuje świąteczne prezenty. A 28 proc. klientów sięga po produkty, na które normalnie ich nie stać

Trzydziestolatkowie kupują najchętniej

Najbardziej aktywną grupą kupujących podczas Black Friday i Cyber Monday są 30-latkowi. To właśnie oni najczęściej przesuwają swoje plany zakupowe na Black Friday – deklaruje tak 37 proc. respondentów w wieku 30-39 lat. 

– Ta grupa najchętniej ze wszystkich wykorzystuje ten czas na zakupy artykułów świątecznych, w tym prezentów, a także produktów, na które na co dzień nie mogłaby sobie pozwolić – podsumowuje cytowany przez Strefę Biznesu Patryk Perliński z Santander Consumer Banku. – Najskuteczniej przyciągają ich również specjalne kody rabatowe – połowa z nich wskazała tę odpowiedź. 

Natomiast po zakupy w promocyjnych cenach częściej sięgają kobiety (31 proc.) niż mężczyźni (24 proc.)

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

aha 20.11.2025 12:58
Porównywarka cen najlepsza.

lu cyfer 13*52 676 15.11.2025 11:55
saturianie szukają gojowskich jeleni ah ah ah na promocje ha haah

A. Żmijewski 15.11.2025 07:41
Zasadniczo wszyscy już wszystko pyr pyr mają i tylko czają się na promocyjne ceny pomidorów ogrodowych ze szklarni pyr pyr

Manipulant gryfiński 15.11.2025 05:28
Pozornie obniżają ceny robią z was idiotow i wy to łykacie jak pelikany ludzie czy wy rozumu nie macie.

Zdzislaw Dyrman zasadniczo 15.11.2025 05:17
Zróbmy kuku kupcom gołopupcom i nie korzystajmy z obniżek zasadniczo taką mam koncepcję zasadniczo i to jest dobra ta koncepcja zasadniczo

:-) 14.11.2025 21:28
manipulacje handlowe

przede wszystkim 14.11.2025 11:36
Czas jest niekorzystny.

spokojnie 14.11.2025 09:44
Coraz więcej ludzi porównuje ceny. I tn artykuł jest też na to dowodem.

Kokosz 14.11.2025 09:02
Trzeba sprawdzać. Zwłaszcza w internecie możliwe porównania.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama